PH - the day I lied (ambient)

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
Een ambient trackje van mij, voor de liefhebbers van biosphere, loscil etc.

Feedback is welkom :)

staat toch hard genoeg? Zeker bij ambient muziek is dat netjes voor de oren dat die niet genormalized opgepompt op 0db staat toch, is ook goed voor de dynamiek voor de track, zeker met die mid frequenties zou ik hem echt niet harder zetten das niet fijn voor het luistergenot.

mooie track verder :)

erg gaaf, alsof ik pete namlook hoor, hele mooie opbouw en mooie movements in de sounds zelf. :okdan:

Hey Smackos, ik heb de hele tijd muziek geluisterd op hetzelfde volume, doch toen dit nummer verscheen moest ik mijn volume flink wat luider zetten, kan dat dan zomaar ? ;)

Bedankt voor het luisteren allen!! :)

Pete Namlook ken ik niet zo goed, dat moet ik maar eens nader beluisteren. Het klopt wel dat ik de track met veel dynamiek gemixt heb. Al zit er nog wel een lichte compressor en limiter op de eindbus. Ik heb er niet echt op gelet hoe het volume zich verhoudt tot andere tracks, misschien de volgende keer maar eens doen ;).

Als subtiel schopje nog even wat achtergrond info bij deze track. De inspiratie kwam van dit fijne stuk van David Lang dat ik voor het eerst hoorde ik de film La Grande Bellezza (een echte aanrader trouwens). Hier heb ik een aantal samples uit gehaald, en die ingeladen in Steinberg Padshop, als basis van de granules. Vervolgens heb ik daar behoorlijk wat modulatie op gezet om wat beweging en opbouw in het geluid te houden. Dit zijn de pads die je door het hele nummer hoort. De overige geluiden komen uit m'n eurorack, boomstar en Tremor.

Hoewel ik liefhebber van het genre ben vind ik het wat moeilijker een ambient track te beoordelen.
Als het rustgevend moet zijn is het opzet geslaagd.
Heb dan ook meteen je SC page bezocht. Verassende dingetjes !
Dat je plezier beleeft aan je hobby is wel duidelijk. En dus wens ik je nog veel plezier.

Laatst gewijzigd:
@FadingCanvas cool, bedankt!
@sKeLeTvM ook bedankt voor je fijne reactie. Ik doe je inderdaad puur voor de lol, en de paar uurtjes die ik er per week in kan weken zijn iedere keer weer een feestje. Dat andere mensen met plezier naar het resultaat luisteren is een mooie bonus!

Back