Drumcomputer voor gebruik tijdens drummen!

Origineel geplaatst door Exzit
Is een Yamaha DD-55 niet wat voor je?

Als je het tegen mij hebt :)

Ik heb wel iets nodig met effecten enzo weetjewel. Zitten er effecten in?
Er zit vast geen sampler in ofzo?

Ik zal hem effe opzoeken op het web.

Cheers

Ooooh dat ding! Haha ... daar heb ik weleens op zitten bangen ja. Best lachen, alleen de sound beviel me niet zo. Uiteindelijk zegt dat niks over hoe hij met een complete band erdoorheen klinkt natuurlijk.

Ik heb ooit (zo'n jaar of 12 geleden, schat ik) ook zo'n ding van Yamaha gehad. Kreeggie van die metalen stokken bij en een pedaaltje. Best leuk, maar redelijk gauw kaput bij intensief gebruik.

Thx man 8)

Origineel geplaatst door Slope Creations
Ooooh dat ding! Haha ... daar heb ik weleens op zitten bangen ja. Best lachen, alleen de sound beviel me niet zo. Uiteindelijk zegt dat niks over hoe hij met een complete band erdoorheen klinkt natuurlijk.

Ik heb ooit (zo'n jaar of 12 geleden, schat ik) ook zo'n ding van Yamaha gehad. Kreeggie van die metalen stokken bij en een pedaaltje. Best leuk, maar redelijk gauw kaput bij intensief gebruik.

Thx man 8)
Zit geen sampler in wel een XG synthesizer.
Nou stuur ik wel mijn externe sampler aan met dat ding en dat gaat prima.
En er zitten een paar effecten in. Hij is tot nu toe redelijk robuust.
En de sounds doen volgens mij niet zoveel onder in vergelijk met die van Roland.
En wat ik het grootste voordeel vind is dat de ligging van de pads (2 op de grond voor bassdrum en hihat) overeen komen met die van een echt drumstel.
Je hebt dus geen last van die onlogische rechthoekige pads van Roland.
Het enige min is dat de keuze draaiknop vooraan zit en dat is met spelen nogal eens vervelend.
Ik raak hem nogal eens per ongeluk aan en dan verschuift de knop en dan speel je ineens bijvoorbeeld bongo i.p.v. op een drumkit. Maar dat kan naturlijk ook aan mijn spelen liggen.

Zit geen sampler in. Nou stuur ik wel mijn externe sampler aan met dat ding en dat gaat prima.
En er zitten een paar effecten in. Hij is tot nu toe redelijk robuust.
En de sounds doen volgens mij niet zoveel onder in vergelijk met die van Roland.
Het enige min is dat de draaiknop vooraan zit en dat is met spelen nogal eens vervelend.
Ik raak hem nogal eens perongeluk aan en dan verschuift de knop en dan speel je ineens bijvoorbeeld bongo i.p.v. op een drumkit. Maar dat kan naturlijk ook aan mijn spelen liggen.

OK dan, die Akai-sampler van mij is best zwaar maar ja...sjouwen zijn we wel gewend daggik zo.

Wat voor 'stijl' spelen jullie dan?

Bij ons moet je denken aan een rockformatie met 2 gitaren die op groove gebaseerde, tegen commercieel aanliggende
(PAS OP! gevaarlijk woord) 'nu-metal'-achtige muziek speelt.
Wij noemen het "Rotterdamse-Rond-de-Wereld-Rock met FLAVAH"

Best wel zwaar, dus je gaat je afvragen wat er van de Yamaha overeind blijft staan tussen al dat geweld in de lagere frequenties.

Snap je? Wat doen jullie?

OK dan, die Akai-sampler van mij is best zwaar maar ja...sjouwen zijn we wel gewend daggik zo.

Wat voor 'stijl' spelen jullie dan?

Bij ons moet je denken aan een rockformatie met 2 gitaren die op groove gebaseerde, tegen commercieel aanliggende
(PAS OP! gevaarlijk woord) 'nu-metal'-achtige muziek speelt.
Wij noemen het "Rotterdamse-Rond-de-Wereld-Rock met FLAVAH"

Best wel zwaar, dus je gaat je afvragen wat er van de Yamaha overeind blijft staan tussen al dat geweld in de lagere frequenties.

Snap je? Wat doen jullie?

Ok dan is die keuze duidelijk, dan is zo'n Roland beter in pasbaar.
En zo'n Yamaha speelgoed look sta je dan ook niet op te wachten.
Jullie is bij mij niet van toepaasing.
Ik speel van alles maar niet dit soort stijlen. Is niet vergelijkbaar.
Dit ding wordt momenteel niet live gebruikt maar puur voor in mijn little home studiootje om drum partijen in te spelen.

Ok dan is die keuze duidelijk, dan is zo'n Roland beter in pasbaar.
En zo'n Yamaha speelgoed look sta je dan ook niet op te wachten.
Dit ding wordt momenteel niet live gebruikt maar puur voor in mijn little home studiootje om drum partijen in te spelen.

Haha...Ja, stel je voor dat iemand dat ding ziet!
Nee dat boeit me echt niet. Wij zijn een imago-loze band. Ik bijvoorbeeld speel gerust in de kleren die ik 's ochtends op mn werk ook aan had. Ik geloof dat alleen onze zanger een speciaal shirtje uitzoekt ofzo haha.

Maar ik heb dus ook een bescheiden home-studio'tje waar ik van alles behalve bovengenoemde rockstijl doe...en ik gebruik momenteel mn synth's toetsenbord voor inspelen van de drums. Wilde de SPD OOK hebben voor het indrummen in Cubase.

Ben nu toch op een andere optie gewezen, waarvoor mijn dank :halleluja

Nee dat boeit me echt niet. Wij zijn een imago-loze band. Ik bijvoorbeeld speel gerust in de kleren die ik 's ochtends op mn werk ook aan had.

Ben jij dat dan ook op die foto links onder het woord lid....???? }:|

Origineel geplaatst door sander
Zo wordt je oor niet aardig doof van zo'n tik?

Tehe, als je hem niet te hard hebt staan niet natuurlijk....

Maar is wel een puntje wat je daar noemt, al ga je ooit met koptelefoons aan de slag op het podium, zorg dat er een limiter op staat, want een een of andere suffe geluidsman (die zijn er veel!) die je oren beschadigd door een lompe actie word je ook niet blij van.

Wel eens gedacht aan een tweede hands Boss drumcomputerje uit de DR serie (bijv. DR660 of zoiets)? Zijn niet duur (al te vinden onder de 100 euro), volgeladen met drumgeluidjes en een sequencer.

Origineel geplaatst door conso
Ben jij dat dan ook op die foto links onder het woord lid....???? }:|

Alleen in het weekend 8o

Origineel geplaatst door Hazes
Wel eens gedacht aan een tweede hands Boss drumcomputerje uit de DR serie (bijv. DR660 of zoiets)? Zijn niet duur (al te vinden onder de 100 euro), volgeladen met drumgeluidjes en een sequencer.

Ik heb nog een DR-550 te koop staan alleen midi werkt niet momenteel.(is misschien wel te repareren stekker zit los achter)

Back