OB6 - Dave's OB6sie

Het is bijna verstandiger om een P6 te kopen i.p.v. een OB6. Qua originaliteit win je het dan al want de OB6 is al bijna een hipster product aan het worden :D

ik denk dat ik ook maar een OB6 ga kopen, alleen maar om zelf ook een OB6 snippet topic te kunnen maken

Bestel maar 3 stuks voor de North Sea Instute For the Overmind
we gaan helemaal over op OB6

(Niet dat dit een OB6 is maar wel de dikste OBERHEIM perfecte PWM portamento envelope sequence track)

weer on topic:
klinkt goed Trigg :)

Persoonlijk had ik al drie topics geopend dus ik vind de TS zich keurig in weet te houden.

Ik denk dat dit een future classic wordt van het niveau Roland Jupiter 8, Prophet 5. Je betaalt er nu een berg geld voor maar als je er zuinig op bent schrijf je niks af als je hem over 20 jaar verkoopt :okdan:

lekker ja.

Ik hoor t in mn studio niet zo als ie lekker hard staat hehe, maar ik heb toch t idee dat er misschien iets niet helemaal ok is met de mijne. dr lijkt idd zoals eerder opgemerkt iets niet helemaal lekker met het stereobeeld of zo. hmm hmm, maar s checken nog.

Ik denk dat dit een future classic wordt van het niveau Roland Jupiter 8, Prophet 5. Je betaalt er nu een berg geld voor maar als je er zuinig op bent schrijf je niks af als je hem over 20 jaar verkoopt :okdan:

Wishful thinking want :
'Toen' werden er veel minder synths gemaakt dan nu. Nu zijn er ook meer merken, om nog maar te zwijgen over de nieuwe Behringer die er aankomt aan een aanvaardbare prijs voor dit soort speeelgoed.
En voor wat ik hoor van de Deep12, is dat een bevestiging van het feit dat je voor OB een groot stuk mee de naam betaald. En het zal mij worst wezen wat voor merk er op staat. Dat stadium ben ik al lang voorbij.

Sorry bartje ;) , ik heb er maar een "vrolijke" kerstmis remix van gemaakt .
Ik weet dat je dit kunt waarderen......

[ coole synth overigens , gefeliciteerd dus nog]

Attachments

• bartje's ob6 in the snow .mp3
    1,6 MB · Bekeken: 103
Had ik dit topic maar nooit geopend

KWl6pqT.jpg

Wishful thinking want :
'Toen' werden er veel minder synths gemaakt dan nu. Nu zijn er ook meer merken, om nog maar te zwijgen over de nieuwe Behringer die er aankomt aan een aanvaardbare prijs voor dit soort speeelgoed.
En voor wat ik hoor van de Deep12, is dat een bevestiging van het feit dat je voor OB een groot stuk mee de naam betaald. En het zal mij worst wezen wat voor merk er op staat. Dat stadium ben ik al lang voorbij.

Behalve het feit dat je volgens mij erg graag gelijk wil krijgen over je visie omtrent synths, zie ik weinig tot geen on-topic reactie. Lukt het soms niet helemaal om mijn 1e snip na te maken met Sylenth? :D

@Hill: deze zet ik aan met kerst hoor :P

Sorry bartje ;) , ik heb er maar een "vrolijke" kerstmis remix van gemaakt .
Ik weet dat je dit kunt waarderen......

[ coole synth overigens , gefeliciteerd dus nog]

Man!!!! Nu heb jij je synthforum track 2016 al gedeelt , ;) had je het niet nog even geheim kunnen houden

dat hangt af wat DSi gaat doen indien er een opvolger komt of niet,indien niet dan kan het wel een classic worden.

ik zie nog dingen als een Matrix 12 en Prophet VS achtige re-release komen..

heel mooie patch, zelfs kon ik niet goed uit de voeten met mijn OB-6 (mijn beperking uiteraard)
en was blij dat ik er weer van af was. Ook had ik veel problemen met de stabiliteit en op aanraden van support moest ik regelmatig Calibration uitvoeren. Maar als de temperatuur zegge 5 a 10 graden wijzigt mag zo'n nieuwe bak toch niet zo snel verstemmen. Ik ben nu veel blijer met mijn 5U modular. Overigens bevalt mijn DSI Pro-2 mij wel heel goed.

heel mooie patch, zelfs kon ik niet goed uit de voeten met mijn OB-6 (mijn beperking uiteraard)
en was blij dat ik er weer van af was. Ook had ik veel problemen met de stabiliteit en op aanraden van support moest ik regelmatig Calibration uitvoeren. Maar als de temperatuur zegge 5 a 10 graden wijzigt mag zo'n nieuwe bak toch niet zo snel verstemmen. Ik ben nu veel blijer met mijn 5U modular. Overigens bevalt mijn DSI Pro-2 mij wel heel goed.

Dat verstemmen moet ik nog even naar kijken.. met solo-snips als deze is dat natuurlijk geen punt, maar het viel me op dat dit ook geen 440hz is (misschien klinkt het daarom wel zo goed, 432hz weetjewel, karma resonerende hippie frequentie toestanden)

Laatst gewijzigd:
Wishful thinking want :

Ik durf niet te zeggen dat de OB6 veel meer gaat verkopen dan de Jupiter 8. Zijn er cijfers bekend van vergelijkbare machines? Of zelfs de Prophet 6?

De DeepMind 12 is een perfecte bread & butter synth maar soms wil je wat meer dan geroosterd witbrood met roomboter. Je betaalt wel eens op sommige plekken 20 euro voor een broodje maar dan wel een broodje waar je van zegt: ok dit is wat anders. Met 3 weken zacht gerookte eenhoornpenis op een bedje van himalaya sla en wilde killer bee honing die met gevaar voor eigen leven geoogst moet worden ergens in een grot in Afrika. Nou ja dat is de OB6.

dat hangt af wat DSi gaat doen indien er een opvolger komt of niet,indien niet dan kan het wel een classic worden.

ik zie nog dingen als een Matrix 12 en Prophet VS achtige re-release komen..

Ik denk dat de Matrix 12 waarschijnlijk niet meer gaat komen aangezien de routings al erg sterk zijn op de huidige machines. De Prophet VS heeft natuurlijk al wel wat spirituele opvolgers. Maar al zouden die er komen dan blijft de waarde van deze wel overeind denk ik.

ze gaan nieuwe modellen moeten blijven uitzuigen uit hun duim.de P6 kwam ook na de P12 dacht ik,dus dat zegt genoeg..

Fuck wat is dit dik! Vet monster.

Een stereobeeld wat niet klopt en tunings problemen. Yep dit gaat een klassieker worden :D

Heb mijn OB6 sinds vanmorgen binnen, maar nergens last van, hoe kan je chekken welke revisie je hebt?

Back