Nog eens bezig geweest!

GijsH

Stamgast
Ben vanmiddag nog eens even bezig geweest met wat muziek te maken. Na er even mee bezig geweest te zijn dacht ik dat er vrij weinig met dit idee te doen is en had hem dus al op mijn tweede soundcloud (voor al mijn onafgewerkte brol :D) geplaatst.
Maar omdat het al zo lang geleden is dat ik nog eens iets afgewerkt had dacht ik wat raad aan jullie te vragen.
Dus mocht iemand tips, verdere ideeën of andere feedback hebben, ik hoor allemaal graag!

(PS: ben me ervan bewust dat die solo wat vervelend klinkt, maar had even geen zin om hem na zovelen pogingen opnieuw te spelen :p).

Last edited by a moderator:
Voor te beginnen, die gitaar mag luider.. Dan, de solo klinkt alsof ie clipt, heeft heel waarschijnlijk te maken met de pads op de achtergrond. Daar zou ik nog wat aan werken, aan de mix in het algemeen. Voor de rest, niet slecht, maar ik vind hem ook niet uitstekend. Al bij al, succes ermee ! :)

Hey Gloomer, thanks voor de feedback! Hij clipt in ieder geval niet, had wat met saturation, etc op de master zitten klooien, vandaar dat het wat 'gritty' klinkt. Maar de mix zit idd verre van goed, en voor de rest ben ik het ook met u ééns. Vandaar dat ik aan het twijfelen was of ik er wel iets mee zou doen, is niet echt een heel interessant nummer. Maar misschien dat ik er nog iets van kan maken :D. Nogmaals thanks voor de commentaar!

Hey Gijs, leuk dat je weer eens wat post. :) Het pakt me meteen alweer qua compositie :D
Het klinkt ook erg lekker qua arrangement maar er zit iets teveel reverb op sommige geluiden. De strings zijn wel ok zo. Maar misschien dat een delay ook werkt op dat geluid wat nu een beetje teveel in de reverb zwemt.

Het lijkt of de kick meteen al distort.. (op een minder prettige manier). Later met de solo ook, zoals Gloomer al opmerkte. Een beetje teveel saturatie misschien?

Ow.. de baslijn vind ik ook erg lekker.. en mag sowieso wat harder. :)

Ik zou als ik jou was er wel wat mee doen. Als je een beetje verder sleutelt met de tips en nog wat experimenteert kan het wel weer eens een erg lekkere track gaan worden ;) Succes iig :mega:

Hey Patrick! Dank voor de feedback. Heb denk idd wat overdreven met de saturatie, heb het hele nummer ook in de NN-19 van reason bewerkt, dus die saturatie e.d. zitten in gelijke mate over het hele nummer, dus vandaar dat ik weinig delicaat te werk ben kunnen gaan :D.
En bedankt voor de tips, ben idd ook wat te gretig met de reverb geweest, had gij het over de synth die rond 0:32 inkomt of over de vocal sample?

Lekkere vibe. Die snare gooit m.i. een beetje roet in het eten. Daar zit een randje aan dat het in vol arrangement een overall distorted gevoel geeft. Die string lijkt nu geducked te worden door iets wat een beetje buiten het tempo valt. Zou denk ik nog lekkerder tot zijn recht komen als je die sidechained aan de kick (weet niet of dat kan in reason).
De overall vibe vind zou ik zeker de moeite vinden om de track goed te mixen en tunen.

goede basis ,maar veel werk aan de winkel,alles moet verfijnd worden (sounds en productie) meer dynamiek/groove,iets sneller tempo,verfijning en uitwerken van ritme track.

Hey, ook thanks voor de feedback allebei! Klopt inderdaad van die strings, komt door de lfo, maar stoorde me er zelf niet echt aan, maar misschien toch best om het weg te laten.
En idd, mag wat dynamischer zijn, ook grappig dat ge het te traag van tempo vindt, had hem een semitoon lager gezet via een sampler, dus was wel bewust gedaan, maar ook om het interessant voor mezelf te houden :D.

Back