e'tribes probleem in cubase sx

mindscan

The Perspective
Hallo,

Ik heb een sequence probleempje in cubase sx met m'n ea1 en er1 .
Beide zitten ze op een apart midi out van de midex. De ea1 is via thru verbonden met de er1.

als ik het zaakje in record mode zet en wil een midi spoor opnemen met de ea, en speel noten op m'n masterkeyboard gaat de er1 haperen (dus dan loopt de beat uit de maat).
Zie ik iets over het hoofd, of doe ik iets verkeerd?

Wie o wie kan mij helpen?

Ik snap niet helemaal wat je nou wil doen. Wat wil je opnemen, audio of midi, en waar wil je dat doen, in SX of een electribe(in het laatste geval natuurlijk alleen midi)? Wat is het "zaakje" dat je in record mode zet?

Ik wil midi opnemen.
Dus ik wil een baslijntje in cubase inspelen vanuit m'n ea1.
M'n masterkeyboard stuurt dus de ea1 aan.
Dus als ik cubase op midi record aan zet, en m'n ER1 speelt een beat, dan wil ik m'n ea1 baslinjte inspelen, en dan gaat de er1 haperen( dan stokt de beat (das dus geen audio, maar midi).

wellicht staan ze beide op hetzelfde midikanaal?
hoe sync je de electribes aan cubase?

Misschien moet je dat dan eens veranderen. Elk een eigen midi aansluiting op de Midex geven. De midiouts van de tribes zijn niet aangesloten? Neem aan dat je je master keyboard niet rechtstreeks op de electribe hebt aangesloten?

nee m'n masterkeyboard zit aangesloten op de midex in poort.
ik heb niks aangesloten op de outs van de e'tribes.
de ea1 is via de thru verbonde met de er. dus niet met de out.
de ea1 stuurt ook geen out naar de midex.

ow dacht even dat het om een midex 8 ging (met 8i/o) :D Ik wist niet dat er ook een midex was met maar één midi in/out. Je kunt dat thru bakje iig proberen. Ben zelf een beetje door de mogelijkheden heen.... Je kunt altijd nog met de click uit SX iets strak inspelen aangezien het afspelen geen problemen gaf (toch?). iig Succes.

Back