Electribe MX en Cubasis help

Equo

Cheers !!!
Hi,

Ik heb een Electribe MX aangesloten op een M-Adio Adiophile 2496 geluidskaart (werkt goed maar even "voor info" zeg maar)
Ik heb een Midiman Oxygen 8 via USB aangesloten op de PC (werkt goed ook met VST)
Gebruikte software is Cubasis (hhhmm werkt)
De eerste keer dat ik de electribe aansloot ging eigenlijk alles goed, ik kon hem selecteren in Cubasis en hij speelde dus ook op de miditrack af, kon dus ook gewoon recorden (dat was allemaal gisteren - een fijne dag)
Helaas vanmiddag deed de electribe dat niet meer, heb echt alle instellingen gecheckt maar kan niets vinden, ben dan wel vrij nieuw met alles maar toch raar.

Als iemand me daarmee kan helpen, echt mega graag.

Tweede (ja waarom ook niet) vraag, ik kan de Oxygen 8 ook rechtstreeks (midi) aansluiten op de Electribe maar ik krijg dan alleen maar een simpele synth te horen, wat ik ook selecteer.
Het boek heb ik 6 (of 16) keer gelezen maar geeft geen goede oplossing, heeft iemand een tip ?

Alvast bedankt allemaal, Ron

Re: Electribe MX en Cubasis help

Origineel geplaatst door Equo
Hi,

Ik heb een Electribe MX aangesloten op een M-Adio Adiophile 2496 geluidskaart (werkt goed maar even "voor info" zeg maar)
Ik heb een Midiman Oxygen 8 via USB aangesloten op de PC (werkt goed ook met VST)
Gebruikte software is Cubasis (hhhmm werkt)
De eerste keer dat ik de electribe aansloot ging eigenlijk alles goed, ik kon hem selecteren in Cubasis en hij speelde dus ook op de miditrack af, kon dus ook gewoon recorden (dat was allemaal gisteren - een fijne dag)
Helaas vanmiddag deed de electribe dat niet meer, heb echt alle instellingen gecheckt maar kan niets vinden, ben dan wel vrij nieuw met alles maar toch raar.

-zitten je midi kabels goed (in naar out en out naar in)?
-heb je het goede midikanaal geselecteerd in cubasis?
-heb je de midi-instellingen in de electribe veranderd?
-als je de sequencer van de electribe slaved aan die van cubasis, heb je alle sync instellingen dan goed staan?
-.....

Origineel geplaatst door Equo

Als iemand me daarmee kan helpen, echt mega graag.

Tweede (ja waarom ook niet) vraag, ik kan de Oxygen 8 ook rechtstreeks (midi) aansluiten op de Electribe maar ik krijg dan alleen maar een simpele synth te horen, wat ik ook selecteer.
Het boek heb ik 6 (of 16) keer gelezen maar geeft geen goede oplossing, heeft iemand een tip ?

Alvast bedankt allemaal, Ron

Klinkt als iets met midi kanalen. De oxygen stuurt op een bepaald kanaal uit. De electribe ontvangt dan alleen dat kanaal. Is de electribe multitimbraal (dwz kan hij op meerdere midikanalen tegelijk mididata ontvangen)?

zitten je midi kabels goed (in naar out en out naar in)?
-als je de sequencer van de electribe slaved aan die van cubasis, heb je alle sync instellingen dan goed staan?
-.....

zitten je midi kabels goed (in naar out en out naar in)?
-.....

1. De midi kabels zitten goed, hij werkte immers eerst wel compleet !, (maar net nog even nagekeken)
2. Goede midikanaal is geselecteerd
3. Da's nou een goed vraag, ga ik uitzoeken (wist niet eens dat dat kon), zou best kunnen dat ik dat per ongeluk heb gedaan
4. Zelfde geldt voor dat sync instellingen, kom ik op terug.

Maar op z'n minst zou ik geluid moeten hebben via de geluidskaart, en dat doet ie ook niet (niet meer !)
Terwijl alle aanlsuitingen exact zo zitten als ze de eerste keer aangesloten zijn en toen werkte het wel.

Back