Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nee
Het busboard is niet van invloed op de noise in je systeem, dr kan van alles mee mis zijn, maar koper is koper (in ieder geval voor DC toepassingen zoals in voedingen).
FR-4 is inderdaad een stuk stijver dan FR-2 en zeker voor lange boards is dat prettig, hoewel ik het alsnog op veel plekken vast zou zetten.
Ik zou zeggen dat TH headers voor de voeding sterker zijn dan surface mount, omdat je bij die laatste het risico loopt dat je ze met kopersporen en al van het board rukt (er zijn wat lomperikken in de wereld....), maar het is wel handig dat je het board direct tegen de kastwand kunt maken zodat het niet doorbuigt, zo'n board met TH headers moet op standoffs.
Als je zelf boards gaat doen (ben er ook met een bezig, waar DCDC converters op zitten, omdat ik helemaal simpel wordt van de wiring in mijn portable case in aanbouw), definieer dan grote kopervlakken en niet gewoon spoortjes (heb ik bij een eerder ontwerp voor een busbord overigens wel gedaan, live and learn).
ik heb het ook iets te snel in elkaar geflanst. busboards zijn gewoon een stuk netter! zelf heb ik mijn meanwell pt65b in een losse behuizing, dus weinig bedrading in de case zelf.
. Je ziet het ook wel vaak op productiemodules (niet dat dat heel veel zegt). zelf zou ik geen busboard bouwen met shouldered headers, dan vereist het dus altijd wat zorgvuldigheid waneer je er wat in-prikt. Maar als je 15v gaat doen dan ben je dus niet met een "Doepfer modulair" bezig he![]()
...Ik pak het beste van de doepfer en maak het geluidswalieteit 25 % beter, opamps moeten dit aankunnen.....
Tog wel, hoger voltage = minder ruis.
Die Meanwell datasheet zegt niets over een fuse, waar kan ik dat vinden ?

Ennuh, hoe heet dat topic robocop ?, linkje a.u.b. ?

In die draad raden ze iig deze voeding aan van Meanwell
https://www.conrad.nl/nl/mean-well-rt-65b-acdc-inbouwnetvoeding-gesloten-64-w-1293137.html