Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
CUI PDQ30
Ik ben bezig met een board voor deze DC/DC converter, is wat duurder, maar wel 1,25A per uitgang. Teveel capaciteit aan de uitgang is inderdaad problematisch (die CUI gaat tot 2200uF uit mijn hoofd), dan starten ze niet goed op. Daar is wel wat op te vinden door een soort opstartschakeling te maken met een serieweerstand om de uitgangsstroom te beperken (als je heel veel modules, met heel veel elco's hebt, dan moeten die allemaal opgeladen worden als ze leeg zijn en je je rek aan zet, dat vergt veel stroom, en als dat meer stroom is dan de converter kan leveren start ie niet op).

Shrouded headers gebruiken is alleen maar goed voor problemen ... niet alle kabels zijn op dezelfde manier gemaakt. En op de Doepfer website staat zelfs expliciet dat het niet mag ...Nog iets anders : Oh, blijkbaar moet die kabel socket deze kant op gesoldeerd worden, is dat universeel dat het gaatje rechts zit ?
Doepfer website schreef:Important note: A-100-modules have to be connected only to original A-100 bus boards or 100% compatible bus boards of other manufacturers ! Particularly it's not allowed to use bus boards with polarized pin headers (boxed pin headers with code gap). These force the user to connect the bus cable in a certain direction which may be the wrong one ! This will destroy the module and the warranty is void ! In the A-100 the colored wire of the ribbon cable marks -12V and this wire has to point to the bottom under all conditions !
Shrouded headers gebruiken is alleen maar goed voor problemen ... niet alle kabels zijn op dezelfde manier gemaakt. En op de Doepfer website staat zelfs expliciet dat het niet mag ...
Wat minder is met die converter onderdeeltjes is COM, je kan niet de min van je adapter gebruiken,
de 5 volt moet dus van de + of -12v komen, beter is een onderdeeltje dat van -12 naar 5 volt gaat, omdat de 12 volt meer gebruikt word in schemas.
Omdat ik niet veel milliampere heb, ga ik helemaal geen 5 volt gebruiken, inplaats daarvan word de 5 volt een audio return voor een mixer op het bus-board, alle uitgangen hebben een schakelcontact.
Dat is raar, volgens mij is pin1-2 altijd negatief, nooit gezien dat dat andersom is, en al helemaal niet bij Doepfer.
Ik ben ook net begonnen met mn eerste modular en de eerste modules zijn binnen. Ben zeer benieuwd.
.