Elektron Digitakt: Eight voice digital drum computer & sampler

Beat making powerhouse

attachment.php

Compact, rugged and to the point. Digitakt is a formidable drum machine. With an astounding feature set and an exquisite digital sound engine, the stage is set for a striking encounter.
Rhythm is a fundamental part of music. Off-kilter beats, four on the floor workouts, polyrhythmic excursions all serve the same purpose. They provide musical structure and sometimes they even make us dance.
Digitakt is a new compact drum machine from Elektron. It contains all the necessary tools to make people move to the beat. A digital and highly flexible sound engine, sampling capability, a live-friendly sequencer, the means to control external MIDI gear. Round it off with a super crisp OLED screen and wonderfully tactile back-lit buttons. Done deal.
Drum machines are something of an Elektron speciality. With the Digitakt we show why.

Digitakt highlights

• 8 internal audio tracks
  • 8 dedicated MIDI tracks
  • 1 × Multi-mode filter per audio track
  • 1 × Assignable LFO per track
  • Delay and Reverb send FX
  • Sampling capability

• 64 MB sample memory
  • 1 GB +Drive storage
  • 2 × ¼” input & 2 × ¼” balanced output
  • 1 × High Speed USB 2.0 port
  • MIDI IN, OUT and THRU ports
  • Overbridge support

Attachments

• DigitaktWeb.jpg
    DigitaktWeb.jpg
    40,4 KB · Bekeken: 396
Last edited by a moderator:
Ik heb 'm 2 maanden geleden ook elders gekocht... voor 19 euro meer maar wel meteen beschikbaar...

Ik heb hem ondertussen binnen via Thomann, en dat ondanks een vertraging. Ik hoor wel meer klachten zoals dit over Bax, en ik zou er dan ook niet snel iets bestellen dat niet meteen leverbaar is.

En wat zijn je bevindingen?

Tja, kan er kort over zijn... Kopen !

Geweldig veelzijdig apparaat en véél gebruiksvriendelijker dan de Octa. Ik heb de zwarte Keystep ervoor liggen (smoelt goed) en speel alles (samples en gekoppelde poly midi synths) via de toetsen meteen in. Zelfs de AR en Tanzbar weggedaan want voor drums/percussie heb je alleen de DT nodig. Zelf heel eenvoudig samples maken opnemen en i.c.m. rtrig, parametersteps en FX: Supervet !

Hier staat er nu ook 1.
Geweldig ding. midi sequencer is de beste die ik tot nu toe gehad heb en dat waren er al heel veel.
Hoewel de sequentix P3 ook erg goed was.

Bax is inderdaad een beetje ruk met levertijd. Toen ik de bestelling plaatste, zou die binnen drie weken geleverd worden. Dat is drie weken terug. Nu staat de levering op week 40...

Beeeeeeeeeeeeeetje jammer, maar tis niet anders.

Ik heb net mn heat de deur uitgedaan en vandaag n dt van musicstore ontvangen :D
Vet bakkie hoor

1 ding heb ik wel
Ik zou heel graag de control all movements in mn pattern opnemen met live record
Gaat nie:(

Ik heb net mn heat de deur uitgedaan en vandaag n dt van musicstore ontvangen :D
Vet bakkie hoor

1 ding heb ik wel
Ik zou heel graag de control all movements in mn pattern opnemen met live record
Gaat nie:(

Misschien begrijp ik je niet goed maar alles wat je instelt tijdens opname (knipperende rec (copy) zowel sample of midi (cc) neemt ie wel op hoor. Dat zie je ook op in de TRK door dat de trigs knipperen of geel kleuren. of bedoel je iets anders

Oh.... ja alleen real time met de TRK hold, zal vast wel met een update komen die optie

Kan me voorstellen dat het parameter lock geheugen zo vol zit met die ctrl all sweeps

Dan moet je echt goed je best doen hoor, wat je kunt echt veel locks maken. Uit de manual:

Up to 72 different parameters can be locked in a pattern. A parameter counts as one (1)
locked parameter no matter how many trigs that lock it. If for example the cutoff parame-
ter of the filter is locked on every sequencer step, there are still 71 other parameters that
can be locked.

Ik ga vandaag de heat van fjoesz halen van een postpunt :D denk echt een mooie aanvulling op de heat en te gek voor sound design en sampling in digitakt :)

Heat is echt een wonder machine, die blijft hier wel even. Onverwacht fijn.

Ik ga vandaag de heat van fjoesz halen van een postpunt :D denk echt een mooie aanvulling op de heat en te gek voor sound design en sampling in digitakt :)

De heat en DT is een supergave combi. Bij Fjoesz moet altijd om de zoveel weken de bezem door de setup, dat is de enige reden dat hij hem weg doet. :D

Zit wr in die DT nou een digitale drumsynth of alleen een sampler met uitgebreide "sculpting" mogelijkheden?

Back