Wild is the wind (experimenteel)

Marc

Ouwe rot
Gisteren weer eens wat zitten klooien met de Octatrack/Analog Four/vPed en OP-1 en daar kwam dit uit.

Vocals: Laïka Fatien
Muted Trumpet: Roy Hargrove.

Mooi hoor :mega: Heel vet weer hoe je die twist rond 4:20 erin gooit :)
De cut-off tweaks op de bas daarna en het geluid daarvan vond ik net iets te.. had ik liever wat subtieler gehoord.. Maar sowieso weer ontzettend goed gedaan dit :)

Hij is lekker hoor. Jij gebruikt niet alledaagse geluiden en samples. Maakt dat het een heel eigen geluid heeft.Toevallig eentje waar ik wel van houd. Zit weer goed in elkaar!

echt wel knap gedaan hoor, mooi ! :)

Bedankt voor het luisteren en de reactie Gloomer! As always :)

Mooi hoor :mega: Heel vet weer hoe je die twist rond 4:20 erin gooit :)
De cut-off tweaks op de bas daarna en het geluid daarvan vond ik net iets te.. had ik liever wat subtieler gehoord.. Maar sowieso weer ontzettend goed gedaan dit :)

Bedankt voor de mooie woorden MacGyverGear! De cut-off tweaks zijn inderdaad wat vies en modderig.. die kunnen wellicht wel een sopje gebruiken ;)

Hij is lekker hoor. Jij gebruikt niet alledaagse geluiden en samples. Maakt dat het een heel eigen geluid heeft.Toevallig eentje waar ik wel van houd. Zit weer goed in elkaar!

Jij ook weer bedankt voor het luisteren en de mooie woorden Krek! Ben blij dat het in de smaak kan vallen :)

Ik ook nog ff een duit in het zakje, want ik vind dit echt heel vet. Lekkere donkere triphop vage shit, meesterlijk! Kan je iets vertellen over hoe je e.e.a hebt opgezet en vandaan hebt?

Klinkt weer heel lekker!
Maar: het wordt tijd je wat "echte" muzikanten om je heen verzameld om mee te jammen. Dan kan je zo op het North Sea Jazz festival optreden...

Ik ook nog ff een duit in het zakje, want ik vind dit echt heel vet. Lekkere donkere triphop vage shit, meesterlijk! Kan je iets vertellen over hoe je e.e.a hebt opgezet en vandaan hebt?

Bedankt!! :okdan: De basis is bij mij meestal de Octatrack die vol zit met een greep uit zo'n 20 jaar samples verzamelen/maken. Meestal begin ik met de beat en vul dit op met OP-1/vPed en Analog Four geneuzel. Als ik me een dag verveel ga ik op zoek naar oude obscure platen en probeer hier de vocals uit te rippen met software waar mogelijk. Soms zit zo'n acapella al een jaar in mijn Octatrack, voordat deze ineens in een jam als deze lijkt te passen.. Kort samengevat.. Ik modder maar wat aan op gevoel ;)

Klinkt weer heel lekker!
Maar: het wordt tijd je wat "echte" muzikanten om je heen verzameld om mee te jammen. Dan kan je zo op het North Sea Jazz festival optreden...

Bedankt!! Haha ja dat zou geestig zijn, maar denk dat ik snel ruzie met ze krijg omdat ik ze waarschijnlijk alleen maar aan het samplen ben ;)

Back