Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Waarschijnlijk zijn we gewoon terug bij af en mag acid het allemaal weer op de rails krijgen? Zou in elk geval geweldig zijn. 
De pillen zijn niet meer goed![]()
Sinds de olympische spelen in Bejing wordt de uitvoer vanuit China meer en beter gecontroleerd. Hierdoor was in de jaren erna ook een grote schaarste. De designer D experimenten die dat gat probeerde op te vullen zijn het ook niet geworden. De acid van tegenwoordig is eigenlijk ook geen acid meer. Ik zou wel es acid zoals hoe het eind jaren 60 was willen hebben. Geen 4 max 6uur spacen zoals met die zooi van nu maar dat je 16uur goed van t padje bent!erg eigenlijk...je zou denken dat die in de loop van de tijd verbeterd zouden zijn :-)
De oude garde uit Chicago zoals K-Alexi en Mike Dunn maken nog wel muziek maar meer club-mainstream deep house achtige dingen en zeker geen acid meer. Armando Gallop heeft tot z'n dood in 1996 wel veel acid gemaakt. Op den duur was dat voornamelijk op het Belgisch label Radikal Fear van Felix the House Cat. Toen de Roland AIRA serie uitkwam leefde PHUTURE weer op. Zover ik weet werden ze door Roland voor de promotie van de AIRA serie gesponsord. Met het wegvallen van Spanky is er in PHUTURE/Phuture303 een behoorlijk gat geslagen. Chris Bam Bam Westbrook probeert het nog wel eens. Maar gebruikt nu vooral oude gesamplede 303 patroontjes.Met name in Engeland, maar ook China, Japan en Amerika. (en niet alleen in Chicago) Ook in Nederland komt het een beetje terug.

Bambam: Where's you're child,
nog steeds een topperaltijd een vette plaat gevonden!
De oude garde uit Chicago zoals K-Alexi en Mike Dunn maken nog wel muziek maar meer club-mainstream deep house achtige dingen en zeker geen acid meer. Armando Gallop heeft tot z'n dood in 1996 wel veel acid gemaakt. Op den duur was dat voornamelijk op het Belgisch label Radikal Fear van Felix the House Cat. Toen de Roland AIRA serie uitkwam leefde PHUTURE weer op. Zover ik weet werden ze door Roland voor de promotie van de AIRA serie gesponsord. Met het wegvallen van Spanky is er in PHUTURE/Phuture303 een behoorlijk gat geslagen. Chris Bam Bam Westbrook probeert het nog wel eens. Maar gebruikt nu vooral oude gesamplede 303 patroontjes.
Ik verwacht niet dat in Chicago acid feesten worden gegeven. Misschien een plaatje wat af en toe nog gedraaid wordt in een club daar. Illegale feesten hoef je daar echt niet te verwachten. Zeker niet met de verschrikkelijke boetes die worden opgelegd.
Teake Moerland .. ik weet ff z'n gebruikersnaam op SF niet... die heeft een betere indruk van de situatie in het huidige Chicago. Hij heeft erg korte lijnen met DJ-International en andere golden-oldies! Nadat ik met faceshitbook ben gestopt ben ik niet meer up to date![]()
K-Alexi heeft onlangs nog in Roosje gedraaid met kerst daar was ik helaas niet bij ik weet dus niet wat hij in zijn sets draait tegenwoordig.sommige deephouse dingen zijn gewoon goed (goede muziek is en blijft goede muziek ongeacht het genre) ... zolang er maar geen piano akkoorden in zitDunn en Tyree draaien overal tegenwoordig en inderdaad ze draaien veel deephouse maar tussendoor ook veel acid platen.
Cool! Dit wist ik echt niet ... er is nog hoopWat Chicago betreft daar wordt momenteel vooral veel ghetto acid gedraaid door o.a. Houz'mon en DJ Funk. Maar in Los Angeles bijvoorbeeld is momenteel een flinke opleving. Ik heb daar ook wat vrienden waarvan een lekkere acid house maakt en draait.
belachelijk dat ze zo machtig zijn doordat veel leeghoofden maar het minst of geringste moeten delen omwille van potentiele aandacht en daar ontzettend veel geld mee verdienen.... wat ze dan weer met een mooie constructie wegsluizen om wereldwijd belasting te ontduiken...Goede actie overigens met inderdaad fakebook opzeggen, dat heb ik inmiddels in januari ook gedaan als goede voornemens voor 2017![]()
Vermits jullie toch jullie favoriete acid platen posten, vind ik deze discussie tot nergens leiden. De discussie gaat echter niet over jullie favoriete acid deuntjes maar over het feit dat acid house toch allang is gepasseerd. Voorbeeldjes zijn echter niet nodig. Ken ze wel. De enige plaat die mij toch heeft geboeid is die "Reload-Nemm". Al de rest is gewoon ofwell, alreeds 100.000 keer herhaald of te vergeefs, maar toch absoluut niet. Acid heeft in deze tijd geen bestaansrecht niet meer. Enkel op thema feestjes of zo. Het is en blijft passé. Hoe je het draait of keert. Het gros van het uitgaansleven danst absoluut niet meer op acid. Die tijden zijn allang gepasseerd.
PS. Heeft niks met acid house te maken. Maar Afrikaanse ritmes vermengd met hedendaagse westerse pop muziek is enorm "hot" tegenwoordig op de dansvloer.