Acid house is gewoon ouderwetse bompa muziek

Acid house is gewoon ouderwetse bompa muziek... mee eens

Dat van dat minder dansen is simpel toch, en das al vrij lang zo nu.
Vroeger stonden mensen naar mekaar gericht en ging het allemaal om de muziek en het plezier, de samenhorigheid. Derna stond ineens de DJ centraal en stonden de mensen de DJ te verafgoden alsof het een soort toverende Zeus is, ipv met mekaar bezig te zijn en te dansen.
Achteraf kwam er nog de smartfone en gasten gelijk die halvgare chinees die met taart zit te smijten en in een bootje over het volk sjeest, terwijl zijn set verder blijft draaien zonder problemen, zonder dat iemand zich er ook maar aan ergert, want die shit verkoopt als zoete koek.
Wil je het terug leuker en een beetje meer zoals vroeger waar de muziek centraal staat, beter kleine feestjes opzoeken of zelf iets organiseren binnen je eigen netwerk.

Tja dat dansen is inderdaad sterkt verminderd; dat komt de sfeer zeker niet ten goede als ik het vergelijk met de feestjes van vroeger (ben zelf maar 33 maar ik merk al een goed verschil met de huidige generatie).
Ikzelf breng daarvoor de smartphone ook in rekening. Als je ziet hoe afhankelijk sommige van dat ding zijn. Elke 5 minuten dat ding checken; zo kan je onmogelijk in de muziek opgaan met al die afleiding... .

Ontopic; er zijn heus nog wel leuke bompa's; pas maar op van die ouwe zakken :okdan:.

Jaren 80 waren bij uitstek de jaren dat de jongens aan de kant stonden en de meisje waren aan het dansen en dat is ook nu weer zo. Daar bracht acid toch verandering in en dat is ook de kracht van acid en bovendien bij acid zie je mensen ook weer meer lachen en vrolijk zijn. :okdan:
Ook dat is de kracht van acid house. :halleluja Waarschijnlijk zijn we gewoon terug bij af en mag acid het allemaal weer op de rails krijgen? Zou in elk geval geweldig zijn. :okdan: En het ziet erna uit dat misschien ook weer gaat gebeuren want er worden weer steeds meer acid house feesten gegeven. Met name in Engeland, maar ook China, Japan en Amerika. (en niet alleen in Chicago) Ook in Nederland komt het een beetje terug. Bovendien word er weer heel veel goede acid en acid house gemaakt de laatste jaren, een beetje rondkijken op soundcloud ed. levert een hoop mooie dingen op. :dj:

Jean-Michel Jarre is ook ouderwetse Bomba muziek en alle instrumenten die hij gebruikte zijn aan vervanging toe.

Op hoeveel lijstjes sta ik nu op "negeer"

De pillen zijn niet meer goed :koffie:
erg eigenlijk...je zou denken dat die in de loop van de tijd verbeterd zouden zijn :-)
Sinds de olympische spelen in Bejing wordt de uitvoer vanuit China meer en beter gecontroleerd. Hierdoor was in de jaren erna ook een grote schaarste. De designer D experimenten die dat gat probeerde op te vullen zijn het ook niet geworden. De acid van tegenwoordig is eigenlijk ook geen acid meer. Ik zou wel es acid zoals hoe het eind jaren 60 was willen hebben. Geen 4 max 6uur spacen zoals met die zooi van nu maar dat je 16uur goed van t padje bent! :okdan:

Het verafgoden van de zogenaamde dj's heb ik nooit begrepen. Maar sowieso vond en vind ik nog steeds de grote massale raves/parties niets voor mij. Een intiemere zaal zoals hoe NighTown was totdat Molendijk alleen nog maar piano achtige deephouse ging draaien heb ik altijd veel en veel toffer gevonden.

Vanaf 2004 vond ik mn heil weer in het illegale feestcircuit. Geen deurbeleid, geen danspolitie geen feestgangers voor het zien en gezien worden en de laagdrempeligheid sprak me meer aan dan het hippe clubcircuit. Maar dat is nu in Nederland ook behoorlijk op zijn retour. De plaatselijke politiekorpsen zijn het na 20-25jr ook wel zat dat er ongevraagd gebruik wordt gemaakt van een pand, enorme parkeeroverlast is en helaas een paar van die doorgesnoven low lifes het pand strippen van het koper of bij vrachtwagens in de directe omgeving diesel stelen.

Laatst gewijzigd:
Met name in Engeland, maar ook China, Japan en Amerika. (en niet alleen in Chicago) Ook in Nederland komt het een beetje terug.
De oude garde uit Chicago zoals K-Alexi en Mike Dunn maken nog wel muziek maar meer club-mainstream deep house achtige dingen en zeker geen acid meer. Armando Gallop heeft tot z'n dood in 1996 wel veel acid gemaakt. Op den duur was dat voornamelijk op het Belgisch label Radikal Fear van Felix the House Cat. Toen de Roland AIRA serie uitkwam leefde PHUTURE weer op. Zover ik weet werden ze door Roland voor de promotie van de AIRA serie gesponsord. Met het wegvallen van Spanky is er in PHUTURE/Phuture303 een behoorlijk gat geslagen. Chris Bam Bam Westbrook probeert het nog wel eens. Maar gebruikt nu vooral oude gesamplede 303 patroontjes.

Ik verwacht niet dat in Chicago acid feesten worden gegeven. Misschien een plaatje wat af en toe nog gedraaid wordt in een club daar. Illegale feesten hoef je daar echt niet te verwachten. Zeker niet met de verschrikkelijke boetes die worden opgelegd.

Teake Moerland .. ik weet ff z'n gebruikersnaam op SF niet... die heeft een betere indruk van de situatie in het huidige Chicago. Hij heeft erg korte lijnen met DJ-International en andere golden-oldies! Nadat ik met faceshitbook ben gestopt ben ik niet meer up to date :)

Bambam: Where's you're child,

nog steeds een topper :okdan: altijd een vette plaat gevonden!

bovenstaande gereleased in 2015

Bambam: Where's you're child,

nog steeds een topper :okdan: altijd een vette plaat gevonden!

Moest natuurlijk your ipv you're zijn.

@ Admin, waarom kun je je post niet editen trouwens? (als die er al even staat)

De oude garde uit Chicago zoals K-Alexi en Mike Dunn maken nog wel muziek maar meer club-mainstream deep house achtige dingen en zeker geen acid meer. Armando Gallop heeft tot z'n dood in 1996 wel veel acid gemaakt. Op den duur was dat voornamelijk op het Belgisch label Radikal Fear van Felix the House Cat. Toen de Roland AIRA serie uitkwam leefde PHUTURE weer op. Zover ik weet werden ze door Roland voor de promotie van de AIRA serie gesponsord. Met het wegvallen van Spanky is er in PHUTURE/Phuture303 een behoorlijk gat geslagen. Chris Bam Bam Westbrook probeert het nog wel eens. Maar gebruikt nu vooral oude gesamplede 303 patroontjes.

Ik verwacht niet dat in Chicago acid feesten worden gegeven. Misschien een plaatje wat af en toe nog gedraaid wordt in een club daar. Illegale feesten hoef je daar echt niet te verwachten. Zeker niet met de verschrikkelijke boetes die worden opgelegd.

Teake Moerland .. ik weet ff z'n gebruikersnaam op SF niet... die heeft een betere indruk van de situatie in het huidige Chicago. Hij heeft erg korte lijnen met DJ-International en andere golden-oldies! Nadat ik met faceshitbook ben gestopt ben ik niet meer up to date :)

Maar vergeet niet dat DJ Pierre nog steeds veel acid oplegt. Hij heeft zojuist zijn set in India afgesloten en hoewel ik er helaas niet bij was neem ik wel aan dat hij daar gewoon acid heeft gedraaid.
Dunn en Tyree draaien overal tegenwoordig en inderdaad ze draaien veel deephouse maar tussendoor ook veel acid platen. Dat heb ik vorig jaar zelf nog mogen horen. :halleluja K-Alexi heeft onlangs nog in Roosje gedraaid met kerst daar was ik helaas niet bij ik weet dus niet wat hij in zijn sets draait tegenwoordig.
Wat Chicago betreft daar wordt momenteel vooral veel ghetto acid gedraaid door o.a. Houz'mon en DJ Funk.
Maar in Los Angeles bijvoorbeeld is momenteel een flinke opleving. Ik heb daar ook wat vrienden waarvan een lekkere acid house maakt en draait.

Goede actie overigens met inderdaad fakebook opzeggen, dat heb ik inmiddels in januari ook gedaan als goede voornemens voor 2017 :okdan:

Check op Youtube eens wat clips van de New dance show uit Detroit eind jaren 80, begin jaren 90, gemixt door o.a. Jesse the body.

Daar zitten mixen bij die nu nog steeds heel fris klinken (en dat zeg ik niet snel). Maar dat is dan ook niet alleen acid house, het is van alles wat: detroit, chicago, miami bass.

Dunn en Tyree draaien overal tegenwoordig en inderdaad ze draaien veel deephouse maar tussendoor ook veel acid platen.
sommige deephouse dingen zijn gewoon goed (goede muziek is en blijft goede muziek ongeacht het genre) ... zolang er maar geen piano akkoorden in zit :P

door dit draadje heb ik weer vinyl gekocht, waaronder Westbrook Records test persingen:
M.C. Shay ‎– Brother's Be Trippin'
Melissa (2) - Love To Love (12", TP) (Westbrook Records - MBW 123) het zijn niet de beste releases van Westbrook records maar dit is een label wat ik compleet wil hebben. Hopelijk lukt het me ook om van alle releases de TP's te vinden.
Edward "Get Down" Crosby* Presents The Get Down Gang - You Belong To Me (12", TP)
Sanctuary (2) - My Sanctuary (12", TP) (Echotron Records - EMG101)

Wat Chicago betreft daar wordt momenteel vooral veel ghetto acid gedraaid door o.a. Houz'mon en DJ Funk. Maar in Los Angeles bijvoorbeeld is momenteel een flinke opleving. Ik heb daar ook wat vrienden waarvan een lekkere acid house maakt en draait.
Cool! Dit wist ik echt niet ... er is nog hoop :D
ff van de hak op de tak.... sommige NL'se 4 to the floor hiphop die ik voorbij hoor komen heeft weer iets ghetto house-achtig
Goede actie overigens met inderdaad fakebook opzeggen, dat heb ik inmiddels in januari ook gedaan als goede voornemens voor 2017 :okdan:
belachelijk dat ze zo machtig zijn doordat veel leeghoofden maar het minst of geringste moeten delen omwille van potentiele aandacht en daar ontzettend veel geld mee verdienen.... wat ze dan weer met een mooie constructie wegsluizen om wereldwijd belasting te ontduiken...

Op Rotterdam Open kwam (DJ) ZEVENLEVEN voorbij met zijn studio en daar hoorde ik een vies smerig maar zeker lekker klinkend 303 lijntje voorbij komen! D'r was nog een shot met 2 kleine zilveren doosjes....

Vermits jullie toch jullie favoriete acid platen posten, vind ik deze discussie tot nergens leiden. De discussie gaat echter niet over jullie favoriete acid deuntjes maar over het feit dat acid house toch allang is gepasseerd. Voorbeeldjes zijn echter niet nodig. Ken ze wel. De enige plaat die mij toch heeft geboeid is die "Reload-Nemm". Al de rest is gewoon ofwell, alreeds 100.000 keer herhaald of te vergeefs, maar toch absoluut niet. Acid heeft in deze tijd geen bestaansrecht niet meer. Enkel op thema feestjes of zo. Het is en blijft passé. Hoe je het draait of keert. Het gros van het uitgaansleven danst absoluut niet meer op acid. Die tijden zijn allang gepasseerd.

PS. Heeft niks met acid house te maken. Maar Afrikaanse ritmes vermengd met hedendaagse westerse pop muziek is enorm "hot" tegenwoordig op de dansvloer.

Laatst gewijzigd:
Een beetje tegenstrijdig met je handtekening wat je allemaal beweert nu Nikkie..

Vermits jullie toch jullie favoriete acid platen posten, vind ik deze discussie tot nergens leiden. De discussie gaat echter niet over jullie favoriete acid deuntjes maar over het feit dat acid house toch allang is gepasseerd. Voorbeeldjes zijn echter niet nodig. Ken ze wel. De enige plaat die mij toch heeft geboeid is die "Reload-Nemm". Al de rest is gewoon ofwell, alreeds 100.000 keer herhaald of te vergeefs, maar toch absoluut niet. Acid heeft in deze tijd geen bestaansrecht niet meer. Enkel op thema feestjes of zo. Het is en blijft passé. Hoe je het draait of keert. Het gros van het uitgaansleven danst absoluut niet meer op acid. Die tijden zijn allang gepasseerd.

PS. Heeft niks met acid house te maken. Maar Afrikaanse ritmes vermengd met hedendaagse westerse pop muziek is enorm "hot" tegenwoordig op de dansvloer.

beetje onzin toch zo een stelling...de acid sound is zo divers, is in zoveel verschillende stijlen geintregeerd, evolueerd nog steeds. Natuurlijk komen er elk jaar honderden zo niet duizenden platen uit met cliche acidlijntjes etc. maar wat boeit dat, mensen kopen het en vinden het leuk.

Die 303 of waar je het ook mee maakt- sound haal je niet meer weg dat zit zo ingebakken in de elektronische muziek cultuur.

Uberhaupt beweren dat een muziekstijl geen betaansrecht heeft is ook een beetje raar toch?

Back