Ik wil een analoge synth erbij,,, help me out please

Me uitgebreidste en vetste monosynth is toch wel de Octave Cat
Ik heb de Oddyssey en OB-1 en de Source
Maar qua modulatie etc springt de Cat er gewoon boven uit en VET is die ook

Origineel geplaatst door MadR
wrm wil je geen roland ?

anders zouk sanders standaard antwoord geven

juno 60 !!!

Ik ken zo ontzettend veel mensen met een juno dat ik echt niet ook nog eens zo'n ding wil hebben. Ik moet zeggen dat naast de Mr Fingers Washin Machine basses, er weinig moois uit te halen valt wat bij mijn stilo past. Ik zou veel liever een Poly800 willen hebben dan een juno, en die wordt voor minder verkocht soms dan de juno.

Origineel geplaatst door sander
Wat dacht je van een Matrix1000. Of wil je knoppen hebben?

Matrix 1000 voel ik zeker wat voor, ik ben dol op matrix synthese, alleen voel ik er niet veel voor om bakken te kopen die jij of andere mensen die ik ken ook al hebben. Ik heb ook wel een beetje het idee dat de Matrix1000 wat mist in het laag maar dat kan aan mij liggen

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik ken zo ontzettend veel mensen met een juno dat ik echt niet ook nog eens zo'n ding wil hebben. Ik moet zeggen dat naast de Mr Fingers Washin Machine basses, er weinig moois uit te halen valt wat bij mijn stilo past. Ik zou veel liever een Poly800 willen hebben dan een juno, en die wordt voor minder verkocht soms dan de juno.

'n poly800 kost geen drol !
Ik heb de mijne voor 130 euro gekocht ofzo, en nog bij 'n muziekzaak ook !

Origineel geplaatst door olafmol
yo boba, anders kom je een keer bij mij in utrecht langs...heb hier een een matrix1000, waldorf pulse, roland juno6 EN een geleende Ion staan....denk dat je trouwens voor de Ion kiesst dan ;)

Kunnen we zeker een keer doen, lijkt me leuk. De Ion ken ik nog niet, ff googlen.

Origineel geplaatst door gemmetje
'n poly800 kost geen drol !
Ik heb de mijne voor 130 euro gekocht ofzo, en nog bij 'n muziekzaak ook !

Ik zou m weleens goed willen horen, is het nou echt die detroit bak wat veel mensen zeggen dat ie is???

Ik hoor trouwens ook dat er veel ruis uit komt, is dat zo??

Origineel geplaatst door mono-poly
polyfoon monofoon?
ik vind je vraag wel moeilijk zo hoor
heb je sound voorbeelden?

Hij bedoelt gewoon 4 oscilatoren per stem,,,,, en een stem per toets. Dus om enigsins akkoorden te spelen zal je de oscs moeten detunen,,,, agghhh wat zit ik nou te lullen,,, je hebt jezelf naar zo'n ding genoemd :stupid

oh trouwens,, wat jij zegt over die matrixen,
De Matrix 12 is een absolute topper, hij klinkt ook wel een heel stuk beter nog dan de matrix 1000 heb ik gehoord maar goed. Matrix 12 heb ik er een tijdje geleden voor 1700$ uit zien gaan op Ebay trouwens.

de waldorf pulse is ook vet..maar volgens mij wil je accoorden ermee spelen ofnie?

Ik dacht dat je Waldorf Pulsen kon linken, als je er 4 koopt voor 250 euro per stuk heb je dus 1000 uitgegeven een 4 stemmige analoge synth met 3 oscilatoren en analoge filters... WOW !!

Ik zou m weleens goed willen horen, is het nou echt die detroit bak wat veel mensen zeggen dat ie is???

Ik hoor trouwens ook dat er veel ruis uit komt, is dat zo??

Mocht dat ding van mij ruisen, dan niet zodanig dat ik er last van heb.

Mocht je in de buurt zitten, kom gerust es testen.

Ga voor de ION . Die heeft snelle envelopes en klinkt heel analoog . Ga niet af op de presets of de demos op het net ... die zijn echt ruk ! Ik ging hem even checken in een muziekzaak en liep er een kwartier later de deur mee uit .
En je wilt geen juno ... Maar voor funk sweeps etc is dat ding geweldig .
Ik heb weer een Juno ..een 60 deze keer omdat ik mijn Juno 106 miste voor funk chords .
Ik heb ook een Jupiter 6 en die is toch anders .
De Juno is echt perfect voor funk sweeps/chords. Lekker simpel .
De Prophet 600 is trouwens ook erg tof maar daar vind ik persoonlijk de env niet snel genoeg .
Ik vond de env van de Matrix ook niet snel genoeg . De sound wel . Maar ik heb een hekel aan editen met software .. Daarom is hij weg .
Voor 1000 euro zou ik voor een Pulse of Moog Rogue gaan met een Juno 60 of Prophet 600 .
En anders iets er bij en dan de ION .

Ik heb even een juno 60 gehad, en ik kreeg die sounds er echt niet uit zoals ik ze wilde hebben, zal wel aan mij liggen, ik bedoel trouwens meer van die crispy soundjes zoals Keep on- D-Train en Class Action- Weekend.

Synths die dat soort sounds kunnen creeren hebben vaak ook wel goed laag en snelle envs ja

Die ION vind ik erg interessant, ik zal m zeker checken.

Laatst gewijzigd:
de Ion is alleen niet analoog he..al klinkt ie wel supermoddertjevet...echt die amerikaanse sound zeg maar...itt de japanse en europese sound..... volgens mij worden er in d-train enzo veel prophets gebruikt..met de ion kan je die amerikaanse sound zeker wel maken, maar ik denk dat de oberheim matrix bakken ook erg goed te gebruiken zijn voor dat soort sounds

en over detroit sound en of veel of weinig mensen een bepaald type synth hebben: dat is toch kul? het gaat erom wat jij ermee doet, iedereen programmeert een synth weer anders..... als jeff mills ineens met een yamaha fm bak vette sounds maak wil iedereen ineens zo'n bak..dus wees gewoon creatief... ik wil wedden dat jij met een roland juno hele andere sounds maakt dan ik of larry heard ;)

email me ff voor een afspraak..

Bas, lees even de review van de ION in de Interface van deze maand. Ruud Lekx (Rude66) de man die alles weet van analoge synths heeft em flink getest!.

Origineel geplaatst door sander
Bas, lees even de review van de ION in de Interface van deze maand. Ruud Lekx (Rude66) de man die alles weet van analoge synths heeft em flink getest!.

= de vorige interface.
In dat artikel zijn ze trouwens best lovend over de ION !!

Mooi dingetje, lijkt me !

de Ion is alleen niet analoog he..al klinkt ie wel supermoddertjevet...echt die amerikaanse sound zeg maar...itt de japanse en europese sound..... volgens mij worden er in d-train enzo veel prophets gebruikt..met de ion kan je die amerikaanse sound zeker wel maken, maar ik denk dat de oberheim matrix bakken ook erg goed te gebruiken zijn voor dat soort sounds

en over detroit sound en of veel of weinig mensen een bepaald type synth hebben: dat is toch kul? het gaat erom wat jij ermee doet, iedereen programmeert een synth weer anders..... als jeff mills ineens met een yamaha fm bak vette sounds maak wil iedereen ineens zo'n bak..dus wees gewoon creatief... ik wil wedden dat jij met een roland juno hele andere sounds maakt dan ik of larry heard ;)

email me ff voor een afspraak..

Wat betrefd die juno denk ik dat alles er wel uitgehaald is wat er uit te halen valt. Ik geloof er toch wel in dat een synth een beperkt aantal bruikbare potentiele geluiden heeft en die van de Juno zijn nu echt wel gebruikt al. Voor complexere synths als K5000 Prophet VS etc is dat natuurlijk iets anders.

en over die detroit bakken:
Je zou voor de gein de presets van de Prophet VS moeten luisteren(Kenny Larkin Carl Craig MAd Mike :) En ik heb zelf een prophet vs en heb nog nooit een preset gebruikt in een nummer aaight:geslaagd:

Ik las toch echt net ergens op internet dat die IOn analoog is, net als die andromeda. mmm

Ik las toch echt net ergens op internet dat die IOn analoog is, net als die andromeda. mmm

Dat is iig NIET waar !!

Back