Ik wil een analoge synth erbij,,, help me out please

Origineel geplaatst door bobaphat
oh trouwens,, wat jij zegt over die matrixen,
De Matrix 12 is een absolute topper, hij klinkt ook wel een heel stuk beter nog dan de matrix 1000 heb ik gehoord maar goed. Matrix 12 heb ik er een tijdje geleden voor 1700$ uit zien gaan op Ebay trouwens.

ik vind de matrix 12 een beetje digitaal klinken en niet super in het laag

Waarom nog niemand de Dave Smith Instruments Evolver heeft genoemd
is mij een raadsel...
Als je een monosynth wil met een fabuleus geluid, enorm veel modulatie
opties, en 4 sequencers... dan is dit de bak!

Mvg.

CoolRunning

Toch maar wel analoog :stupid :stupid :stupid

Hehe ik dacht dat je laatst zei dat je bijna wel dezelfde sound kon krijgen met vst's.

Ps. Je moet mailbox legen als je wilt afspreken

Pielen met emulaties tot het bijna zo klinkt of direct gewenst resultaat. Ik ga voor het laatste.

Origineel geplaatst door CoolRunning
Waarom nog niemand de Dave Smith Instruments Evolver heeft genoemd
is mij een raadsel...
Als je een monosynth wil met een fabuleus geluid, enorm veel modulatie
opties, en 4 sequencers... dan is dit de bak!
CoolRunning

Hij wil een Poly synth!

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik zou m weleens goed willen horen, is het nou echt die detroit bak wat veel mensen zeggen dat ie is???

Ik hoor trouwens ook dat er veel ruis uit komt, is dat zo??

Ik heb een Poly800 en een Mono/Poly...

De Poly800 bevat wel wat Detroit geluidjes... ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet voldoende er in ben gedoken, hij komt een beetje op de tweede plek zeg maar... Dat is het grote probleem, dat ie niet aanlokkerig is om ermee aan de slag te gaan, zeker niet naast een Mono/Poly...

Over de Mono/Poly ben ik veel enthousiaster, hoe meer ik aan de knoppen draai, hoe meer ik erachter kom dat dit een echte 'Detroit' bak is... Ik weet zo goed als zeker dat Mills/Mike/UR geluiden uit de Mono/Poly halen, kom af en toe erg herkenbare sounds tegen...

Hij is wel een beetje raar 4 voice polyfoon... om te bespelen moet je elke vco ongeveer gelijk zetten... en dan gaat ie bij binnenkomst van aanslagen de vco's af... Ben zelf niet zo'n speler, maar dit zal denk ik best coole dingen op kunnen leveren... maar of het funky is? met de chord-knop kan je natuurlijk ook chords vastzetten en bespelen... geen midi, wel cv/gate voor monofone aansturing en arpeggiator aansturing...arpeggiator in poly mode is de shit ;)

Mijn ervaring met analoge synths gaat neit echt verder, maar ik zou 100% zeker voor een MP4 gaan ipv een Poly800... de poly800 is wat liever/cleaner... en de mono/poly is gemeen/rauw/spacey...

Origineel geplaatst door sander
Wat is hier stom aan? Net of je VSTtjes beter klinken.

Precies, You make my point

Het is toch lachen dat iemand erg overtuigd was dat vst net zo goed klinken als analoog toch maar overstag gaat en een analoge synth wil kopen

Nounou, niet mijn woorden verdraaien ja,,,,, ik denk dat het verschil tussen va en a marginaal is.
En dat denk ik nog steeds, De rede dat ik een analoge synth wil is dat:
A Ze waarde vast zijn
B Het gewoon fucking leuk is om zo'n ding te hebben :yamaha:
C Ik vind de interface van zo'n ding gewoon leuker om mee te werken.

Back