Pakketverzend bedrijven en hun diensten

Dan ga je naar een ander of rij je zelf :eureka:

Er worden zo'n 5 miljoen pakjes per dag verzonden in Nederland, en we verwachten dat dat binnen 24 uur gebeurt. Het liefst gratis. Dat gaat bijna altijd goed. Wil je meer zekerheid, dan laat je het verzekerd/aangetekend versturen. Wil je 100% zekerheid dan breng je het of laat je het ophalen. Het is irritant dat er weleens dingen misgaan, en zeker als je in een of andere krachtwijk of kansparelflat woont waar de gallerij stelselmatig leeg wordt geroofd is dat natuurlijk heel vervelend. Maar laten we niet doen alsof de hele pakketbezorging een grote Russische roulette wildwestshow is, want zo erg is het nu ook allemaal weer niet volgens mij.

Oh nog een update van mijn TruFi Colordriver pedaal die inmiddels 3 maanden in Het Systeem zit: het lijkt erop dat deze nu vlakbij de verzender is en nu daadwerkelijk retour gaat - na 4x de oceaan over te zijn geweest.

Ik vind 10% faalkans bij het pakketbezorgen in mijn 6 vinkjeswijk niet acceptabel. Jij hoeft mij niet te vertellen wat 100% zekerheid geeft. Of, doe maar wel.

"een of andere krachtwijk of kansparelflat woont waar de gallerij stelselmatig leeg wordt geroofd" is natuurlijk van een zwaar Veronica Inside-gehalte, ga maar lekker met Sandertje de Schaamgraaf spelen.

Hahaha..."wil je zekerheid, laat het aangetekend en verzekerd versturen"

Sure.
Zo stond een synth van 1500 € een halve straat verderop, bij mensen die ik helemaal niet ken.
Mooi "mijn" handtekening van de bezorger gezet et voila. PostNL had geleverd.

En een Polysix die 6 uur tegen de voordeur stond.
Ik heb geen voortuin.
Gelukkig is zoiets vrij groot en zwaar. Ik denk nirt dat hij er anders nog gestaan had toen ik thuis kwam van mijn werk, 's winters in het donker.
Dat was een dure DHL zending vanuit DE , ook extra betaald voor verzekering.

Dus ja.

Het is net alsof de pakketdiensten ook geld moeten verdienen.

...over de rug van de bezorgers en de klant.

Fair enough: het gaat vrijwel altijd goed en de meeste bezorgers zijn top, die kunnen er ook niks aan doen als het misgaat. Tot het verkeerd gaat en je het zelf mag gaan uitzoeken.

Net mijn pakje-met-handtekening van DHL/Thomann ontvangen. Hoefde niet eens een handtekening te zetten

Laatst gewijzigd:
En heb je dit gemeld bij Thomann zodat ze
richting DHL kunnen aangeven dat dat niet
de bedoeling is van ontvangst met handtekening.

Ik heb de 13e wat modules bij Volt besteld maar niet goed gekeken en bleken geen voorraad modellen. Enige wat ik zie is warehouse processing. Iemand ervaring hiermee? Hoe lang zou het duren? Tis nu 7 dagen geleden had wel update verwacht

Bij elk product van Volt staat de levertijd aangegeven.

1.png

of

2.png

In het laatste geval even bellen, dan weet je het.

Weten jullie dat pedaal nog dat al meer dan 3 maanden onderweg is vanuit de US en sindsdien 4x de oceaan is overgestoken? Ligt nu nog steeds/weer vast ergens in de US, maar krijg net bericht van Reverb dat ik mijn geld terug krijg. Nu blijft de vraag: waar zal het pedaal uiteindelijk afgeleverd worden? Het zit immers nog steeds in “het systeem”.

Volgens Reverb heeft de verkoper bevestigd dat hij het pedaal retour heeft ontvangen, ondanks dat de tracking op 'preparing for delivery' blijft staan. Ik zal zo nu en dan nog eens op refresh van de tracking klikken, maar het lijkt erop dat de soap dus voorbij is.

Ik had laatst iets absurts.
Kwam UPS mijn pakket niet naar mijn werk brengen.
De volgende dag kreeg ik hem gewoon netjes thuisbezorgt.

UPS = Baas

Back