Logic of toch iets anders

Nu is het zo dat Logic X pro al weer een tijdje uit is, zou zomaar kunnen dat er een nieuwe versie aankomt. Beetje jammer als je nu instapt voor de full price (die niet slecht is).

Over Logic via andere bron, het is dus zo dat op Logic helemaal geen kopieerbeveiliging zit. Een versie via andere weg dan de app store wordt niet als illegaal gezien door app-store.

https://audiosex.pro/threads/logic-x-cracked-vs-legit.14652/

Dus een licentie kopen via marktplaats, tsja, zou je kunnen doen als het niet nep is. Let op, ik beweer hier niet dat je hacked stuff moet installeren.

En Logic (of OSX) is best wel soepel met geluid interfaces, ik heb hier 2 USB interfaces liggen voor hifi audio, Chord Mojo en Audioquest Dragonfly, en die hebben allebei hele lage latency (alleen geen input), paar milliseconde.

Ik ken Logic nog van PC, versie 5, en ik vind dat versie 10 echt vol met slimme dingen zit.

Ik denk niet dat een pakket wat normaal 199,99 kost en via Marktplaats wordt aangeboden voor 14,99 helemaal zuivere koffie is. :)

Ik zou Garageband eens proberen, kost 5,-.

Ik heb net Presonus Studio One 3 Prime op m'n MacMini gezet. Gratis, legaal en meer dan zat voor een simpele ziel als ik die alleen maar audio en MIDI wil opnemen.

Als ik het zo hoor kom je perfect uit de voeten met een ableton live lite of intro versie. Krijg je vaak gratis bij hardware zoals een midi keyboard. Ik heb denk ik nog wel een cd'tje voor je liggen. Wat ik je voor u aanraad is voor de meest hier genoemde daws wat tutorial en of workflow filmpjes checken. Smaken verschillen snapje!

;) ik denk t ook. Ableton live lite had ik ook gedacht, die ga ik checken, en de studio one 3 prime.
En het gaat me idd niet om softsynths, vst, maar n paar harde synths te sequence op te nemen.

Ik gebruik nu ableton live lite en als ik meer sporen nodig heb pak ik Reaper. Kom ik prima mee uit de voeten. Ik doe alleen multitrack recorden en afmixen en heel af en toe wat sequencen. Werkt top! De effectensectie in ableton lite is ook voldoende en prima mee te werken. De synths in ableton gebruik ik ook nauwelijks. Werk vooral met hardware.

tutorials heb ik hard nodig.
ben in ableton live lite nu zo zo ver dat ik via midi van sub37 mijn tetra hoor.maar hoe ik een track moet opnemen, geen idee.

dat lukt wel in presonus live 3 prime, maar alleen met de midi editor in de daw. ik krijg geen midi input van de sub37 - wel van de tetra - allebei via usb verbonden. ik zie bij in sub37, maar bij track is er alleen de optie 'none'

nouja, eerst de keuken eens schoonmaken..

2 manieren, external instruments is een ableton plugin die midi out verstuurd en audio ontvangt.

Of 1 midi out track, en een audio track om de audio weer op te nemen. Een tutorial zal het inderdaad makkelijker uitleggen.

gekkigheid. start ik ff een nieuwe presonus sessie, zie ik de midi van de sub37 luid en duidelijk binnenkomen, wordt ook opgenomen, maar nu weer niet afgeleverd aan de tetra. tenminste, ik hoor niks.

beide zijn via usb aangesloten, zou het m daar in kunnen zitten?

Je moet in Ableton bij Preferences zorgen dat de juiste midi in-out's aangevinkt zijn en ook de juiste audio in/outputs aanstaan.

Gebruik je de editor bij de Sub 37? Deze zet je op een midi track. Na de editor plaats je een external audio effect om de audio binnen te halen (kan ook met een audio spoor zoals ze in tutorials nog weleens doen maar dat werkt niet handig).

Voor de Tetra zou ik de Code Knobs editor aanschaffen als je die nog niet hebt, daarmee kun je de Tetra, net als de Moog, op dezelfde manier gebruiken als een vst plugin. Dit werkt echt ideaal.

Als alles werkt zoals je wilt, dan kun je op 2 manieren audio opnemen: je track als audio exporteren of een audio track aanmaken met je Tetra of Moog als input en hier recorden.

Leuk man, muziek op de computer

Haha.. Ik gebruik ook voornamelijk een computer maar je hebt idd steeds gezeik. Maar je probeert er mee te leven want het biedt ook voordelen.

Vooral qua audio en processing, blij dat ik voor midi gewoon mn Squarp Pyramid ernaast heb staan :)

Leo, zorg dat je audio interface goed geconfigureerd onder voorkeuren is met je juiste ins- en outs.
Ook kan je per kanaal de in- en outputs nog instellen. Zou verder een fluitje van een cent moeten zijn.

Back