Logic of toch iets anders

volgens mij heb ik dat in ableton goed gedaan, met de 3 vinkjes per apparaat en in/uit.

in presonus zou het ook moeten kloppen.

misschien gewoon iets in mijn computer of netwerk, al vaker problemen gehad. is ook geen ramp, zet ik t weer te koop en ga ik over op vintage ;)

IK weet niet hoe het voor anderen is maar soms is het in studio one even een zoekplaatje met je out en ins.
Er staat gelukkig veel op youtube over het aansluiten van je gear en studio one.
Hier eentje met aansluiten van externe synth

tutorials heb ik hard nodig.
ben in ableton live lite nu zo zo ver dat ik via midi van sub37 mijn tetra hoor.maar hoe ik een track moet opnemen, geen idee.

het zou echt heel simpel moeten zijn, er zijn 100-en uren tutorials over ableton online, maar daar zit je vast niet op te wachten, dus ik heb even de absolute basics voor je opgezocht:

audio setup (10 minuten)

beginner basics (12 minuten)

wat basis commando's (4 minuten)

dan zou je binnen een half uurtje de basis toch wel aan de gang moeten hebben met bovenstaande quick tutorials.

en als je het echt wil leren hier een complete opleiding (6 uur en 47 minuten)
https://www.youtube.com/playlist?an...5idArGa1uaBExM-lI-nO1P959&src_vid=1eHZMv_XwF8

bedankt, ik had al wat tutorials bekeken en volgens mij doe ik het ook wel goed allemaal, maar ik zal met deze specifieke video's ernaast alles nog eens doorlopen.

die horde is genomen, in presonus althans.
en nog zoner de tutorials te bekijken.

om te beginnen heb ik de apparaten in juiste volgorde aangezet, zoals dat ooit moest.
toen had ik netjes midi in van de sub37 naar de tetra. (maar niet naar de sub37.)

daarna heb ik de sub37 2 x toegevoegd. 1 x als midi keyboard en 1 x als instrument.

nu werkt dat. ik heb dus mijn midi invoer van de sub37 die naar de tetra toe kan. ik geloof dat ik de rest ook wel goed kan toevoegen, wanneer het binnen is. en meer heb ik voorlopig niet nodig om het programma verder te gaan verkennen. hoop ik. bedankt !!

Back