Oude Mac kopen voor Logic Clip Distortion

The Unholy

Hard lid
Ik wil een wat oudere Apple desktop computer gaan kopen om daar een wat oudere versie van Logic op te draaien, zodat ik o.a. de native-plugin Clip Distortion kan gebruiken. Niet omdat het moet, maar omdat het kan.

De Apple zal ik alleen gebruiken voor het maken van kicks, er hoeven geen complete tracks met 100 plugins op te kunnen draaien. Wat er wel soepel op moet kunnen draaien, is Kontakt 5 en wat EQ/distortion/filter plugins, totaal max. 15 plugins tegelijkertijd.

Verder ben ik tevreden met mijn Windows pc en wil niet volledig over op Mac. Ik wil er dan ook zo weinig mogelijk geld aan kwijt zijn. Omdat ik alleen een iPad heb en geen verstand heb van Mac’s vroeg ik me af of iemand me kan adviseren in mijn keuze.

- Is de Clip Distortion plugin in de loop der jaren veranderd/ge-update?
- Vanaf welke Logic versie is de (huidige versie van) de Clip Distortion plugin aanwezig?
- Wat voor Mac (iMac/Mac/Mac Pro) met firewire aansluiting heb ik nodig om deze versie van Logic te draaien met max. 15 plugins open?

Alvast bedankt.

Is VPS Distortion geen optie? Of deze? Volgens mij is de Clip Distortion de laatste jaren nagenoeg gelijk gebleven. Ik zou dus voor Logic 9 gaan (heeft de oude UI nog, werkt iets fijner vind ik).

Nu ben ik zelf gelukkige Logic 9 gebruiker en was ook een gelukkige Windows gebruiker - (vond het jammer dat Logic van het PC platform werd gehaald) maar vraag me toch af voor hetgeen ik hoor of de Clip Distorten dan werkelijk zo determinerend is dat je een Logic overweegt ?

Fijn op zich dat je bijkomend ok een MAC ambieert en dan kan je maar beter meteen alles uit de kast halen. Of beter gezegd de beste keuze inzake prijs / processorkracht. Een 2dehands Mac aanschaffen is - naar mijn gevoel - soms door de bomen het bos soms niet meer zien.
Ze brengen nieuwe types uit die soms 'minder' performant zijn dan oudere types. Kwestie van onwetende mensen toch het gevoel te geven dat ze de nieuwste (en foutief naar hun gevoel) de beste MAC hebben gekocht.
Soit.
Hieronder vind je een heel goede online website waar je 'heel oude' MAC's kan vergelijken met de meest recente inzake processorkracht enz.
Val gezellig van je stoel... Nu weet ik weer waarom hier nog steeds een 'oude' 12-core staat te draaien (echter niet makkelijk te vinden) ;-)
http://www.everymac.com/ultimate-mac-comparison-chart/

Clip Distortion is wel degelijk speciaal. Het heeft een speciaal karakter en wordt veel gebruikt voor hardstyle en hardcore. Vrijwel alle producers zweren erbij. Mocht je toch niet voor bovenstaande alternatieven willen gaan, dan raad ik je aan om een MAC mini te kopen. Goed te betalen en het neemt ook nog eens weinig ruimte in beslag.

En Sony Oxford inflator? Gebruik die nu zelf veel op kicks, maar ook leads of master. Een nadeel, ilok.

Edit> Excuses ik las niet goed, Clip distortion dus, geen limiter/clipper.

Als het je om kicks maken te doen is, punchbox van d16 al eens geprobeerd? Zit een eq, redux, filter, distortion en limiter bij in, volgorde zelf te kiezen.

Gebruik hem zelf met veel plezier, ik heb geloof ik nog een 50% kortingscode code die je voor punchbox kan gebruiken als je wilt.

Topic starter is op zoek naar specifieke sound van de Clip Distortion ;) En helaas komen andere plugins amper in de buurt.

Bedankt jongens.

Ik ben echt niet op zoek naar een nieuwe Mac, ik vind alles van Apple overpriced en ik ga die prijzen niet betalen om 1 plugin te gebruiken. Daarnaast heb ik net een berg geld in mijn pc gestoken en ben ik liefhebber van 2e hands dingen.

Distortion plugins heb ik genoeg, het gaat me echt om het specifieke trucje dat de Clip Distortion doet.

Ik dacht aan een Mac onder de €400. Een firewire aansluiting is een must, ik wil mijn Fireface erop aan kunnen sluiten. De Mac Mini valt dan af volgens mij.

of in een VM draaien?
Heb zelf vroeger nog Snow Leopard Server gedraaid in een VM (was toen de enige waar je dat mee "mocht" en ik had toevallig een ongebruikte licentie)

Ik denk dat dit gewoon in het gratis "virtual box" was.

Als je alleen op zoek bent naar dat 'trucje', dan zou ik gaan voor VPS Distortion. Draait gewoon op Windows.

Rvooh, ik ben helaas een noob op computergebied, dat gaat mijn pet teboven.

Eurynom, van welk merk is die dan? Ik kan weinig vinden over VPS Distortion. Bovendien kan Trash2 in principe dezelfde dingen als de Clip Distortion, maar ik heb ze naast elkaar gehad bij een kennis en je krijgt met Trash nooit hetzelfde resultaat.

Eurynom, van welk merk is die dan? Ik kan weinig vinden over VPS Distortion. Bovendien kan Trash2 in principe dezelfde dingen als de Clip Distortion, maar ik heb ze naast elkaar gehad bij een kennis en je krijgt met Trash nooit hetzelfde resultaat.

Van Vengeance. Zit in deze bundel: http://www.vengeance-sound.com/plugins.php?sub=Vengeance Producer Suite Essential FX Bundle

Let op: op internet gaan veel oude screenshots rond van de VPS distortion. Tegenwoordig hebben ze hem een update gegeven, en heb je dezelfde functies als Clip Distortion. Zal vanavond even screenshot voor je maken.

Ik zou de nieuwste Mac bestellen en al je oude Windows troep de deur uit doen.
Het is niet slim om in oude technologie te investeren en je zit straks met twee systemen waarvan er eentje superieur is maar verouderd is of snel zal verouderen.

Bovendien als je eenmaal met Apple gewend bent wil je niets anders meer dus is de kans groot dat je volgende systeem toch weer een Mac zal zijn.

Het is Windows dat overpriced is, kijk maar wat je inmiddels als hebt geinvesteerd in je rammelbak, daar kan je een mooie Mac voor aanschaffen waarmee je dan ook nog eens geen last hebt van virussen. Bovendien hoef je dan niet op twee computers te werken wat erg omslachtig is.

Just my 5 cts

Back