Vraagje over jack plug

jras

Stamgast
Ik draai deze met een plat bek tang aan maar daar is volgens mij een speciaal tang voor.
Weet iemand een sleutel om die ring moertjes van de jackplug aan te draaien? (Zie foto) En waar kan ik die bestellen?

Attachments

• Knipsel.jpg
    Knipsel.jpg
    24,9 KB · Bekeken: 106
Daar zitten naast de kartels buitenom ook nog twee inkepingen in, bovenop, en het tool wat je kunt kopen grijpt daar in. Volgens mij hebben ze die bij Thonk in engeland.
Zelf bestel ik tegenswoordig altijd zeskantmoeren op de jacks, gewoon socketschroevendraaier erop (7of8mm zeskant).

Overigens heb ik op een slijpsteen een heel brede schroevendraaier toegetakeld om in die slots te grijpen.

Ik zie geen knurled driver meer bij thonk of erthenvar, deze van mouser zou ook de goeie maat moeten hebben alleen moet je de puntjes wat afvijlen voor thonk/(qingpu) knurled nuts.

http://nl.mouser.com/ProductDetail/Xicon/382-0006/?qs=zRMn1EiLHUc8tBDl8wE1VQ==

Ik moet daar ook maar eens een tool voor, ik koop tegenwoordig ook liever hex nuts, ziet er ook nog eens mooier uit.

Zo iets kan je ook maken, liever verticaal dan:
photo-39_zps34e285ba.jpg

Bedankt voor de tip. Heb deze bij Mouser besteld met tevens wat meerdere onderdelen want verzendkosten zijn een beetje hoog.
Zit al jaren de jacks vast te draaien met een tang en dat geeft altijd wat beschadiging.
Op Ebay kan ik niets vinden en die van Mouser is volgens mij de enige voor een goede prijs. Zo gauw als ik hem binnen heb laat ik hier iets weten.

Ik zie geen knurled driver meer bij thonk of erthenvar, deze van mouser zou ook de goeie maat moeten hebben alleen moet je de puntjes wat afvijlen voor thonk/(qingpu) knurled nuts.

http://nl.mouser.com/ProductDetail/Xicon/382-0006/?qs=zRMn1EiLHUc8tBDl8wE1VQ==

Ik moet daar ook maar eens een tool voor, ik koop tegenwoordig ook liever hex nuts, ziet er ook nog eens mooier uit.

Zo iets kan je ook maken, liever verticaal dan:

Zit al jaren de jacks vast te draaien met een tang en dat geeft altijd wat beschadiging.

Je kan een stukje binnenband van een fiets gebruiken tegen beschadigen. Ook handig als je meer grip nodig hebt. :eureka:
Een speciale tang werkt natuurlijk wel makkelijker.

Back