Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Thanks voor je leuke reactie harrewarre, erg leuk om te horen! Muis en toetsenbord zijn niet echt een optie meer voor mij dus ik probeer het idd op de ouderwetse manier, alhoewel het merendeel van de gebruikte modules nog niet zo heel lang op de markt zijn.

Klinkt Ʃcht lekker! En als ik zoiets hoor wordt de verleiding om toch voor eurocrack te zwichten groot...
Je punt is duidelijk fatclap, jij houd veel van andermans hobby belachelijk maken, ik meer van muziek maken. Ik heb nooit problemen met (opbouwende) kritiek, maar dit is gewoon kinderachtig.
Vette apparatuur heb je staan zeg![]()

Het is waar dat negatieve feedback op een gepost muziekstuk niet veel zin heeft en ik doe dat doorgaans ook niet maar ik wil een tegengeluid geven op de modulaire gekte die tegenwoordig gaande is.
Ben ik dan de enige die een modulaire synth het ziet als een modern draaiorgel?
Waarbij een draaiorgel dan nog enige vorm van compositie komt kijken.
Nice hoor SB-SIX,
Is dat een Quadnic links onderin? Ik ben sinds een jaar verslaafd geraakt aan eurorack.
Ook al is het opslaan met de computer / plug-ins allemaal een stuk makkelijk en goedkoper.
Ik merkte dat ik vooral bezig was door presents heen te scrollen en geluiden bij elkaar aan het zoeken was, die een beetje in de buurt kwamen van wat ik zocht. Maar het gevoel van een instrument bespelen miste ik.
Aan de knoppen draaien is toch fijner dan met de muis klikken.
Je mixed eigenlijk al ter plekke doordat je alle knoppen eigenlijk al in de hand hebt. En met een paar draaien aan een knop, afhankelijk van hoe je patches kan je je hele systeem hele complexe veranderingen laten doen. Automate dat maar eens met allerlei verschillende plug-ins.
Maar voor bepaalde muziek stijlen maak je het je met eurorack misschien lastiger. Je moet niet vies zijn van wat experimenteren.
Ik verbaas me elke keer weer hoe een hele kleine draai aan een knop totaal nieuwe resultaten kan opleveren. Werkt inspirerend!
In het begin vond ik het leuk omdat er gewoon een keer een leuk melodieus muzikaal resultaat uit een modular kwam maar het ging toch wel weer vrij snel richting atonale geluiden en distortion helaas. En daar bleef het ook bij. Het is wel een mooi contrast als je af en toe een stukje dat doet in combinatie met makkelijkere geluiden maar het ging wat te lang door allemaal.
Ja dat is inderdaad de moeilijkheid en het gevaar met live jams. Ik ga dat zeker meenemen voor een volgende keer. Dat worden dan vaak nummers zonder filmpje waar ik dan achteraf de tijd kan nemen om lagen te knippen/plakken.