Cruel Sanity

Thanks voor je leuke reactie harrewarre, erg leuk om te horen! Muis en toetsenbord zijn niet echt een optie meer voor mij dus ik probeer het idd op de ouderwetse manier, alhoewel het merendeel van de gebruikte modules nog niet zo heel lang op de markt zijn.

ik moet toch echt een keer meer naar dat hardware gaan mee kijken!! over de schouders!!hoe dat ging of nog gaat wat ik nu nog zie!!!

een sample gebruiken of een synth van een mooie vst plugin is leuk!!!

maar uiteindelijk zijn sommige samples uit machines zo als dit ontstaan!! theoretisch

en in deze classic style zit wel 100x meer werk in !! om iets moois uit t te maken IPV een software produce programma op de pc met 100.000 opties

ik ben begonnen met fasttracker op de amiga in 1994 zonder hardware dus dat is een totaal andere niveau dan dit!!!! vind ik

daardoor is het erg makkelijk om te oordelen over een track !!!

dus voor mij persoonlijk??? als een nummer volledig met hardware gemaakt is en minder goed klink als een track met software creatie ??
heb ik toch meer wadering voor de hardware omdat deze geluiden en effecten echt helemaal uit eigen zelf gemaakt zijn !!!

met de pc is het 1000 x makkelijke dan met echte hardware

Laatst gewijzigd:
@Harrewarre Grappig, ik ben ook begonnen met trackers. Eerst 4 kanaals modjes, en later screamtracker en fasttracker. Mooie tijden :)

@Gloomer Dat hoop ik altijd dat ik iemand even mee kan nemen naar een andere wereld. Als ik met dit soort dingen bezig ben zit mijn eigen hoofd ook altijd ver hier vandaan. Super dat jij dat ook zo ervaart, thanks!

Klinkt Ʃcht lekker! En als ik zoiets hoor wordt de verleiding om toch voor eurocrack te zwichten groot...

Dit valt in de catagorie noodles.
Ik heb er niets mee met die random voorgeprogrameerde muziek zonder enige structuur of compositie.

Dit filmpje vind ik boeiender:

Je punt is duidelijk fatclap, jij houd veel van andermans hobby belachelijk maken, ik meer van muziek maken. Ik heb nooit problemen met (opbouwende) kritiek, maar dit is gewoon kinderachtig.

Het is waar dat negatieve feedback op een gepost muziekstuk niet veel zin heeft en ik doe dat doorgaans ook niet maar ik wil een tegengeluid geven op de modulaire gekte die tegenwoordig gaande is.
Ben ik dan de enige die een modulaire synth het ziet als een modern draaiorgel?
Waarbij een draaiorgel dan nog enige vorm van compositie komt kijken.

Vette apparatuur heb je staan zeg :okdan:

Thanks, het is het resultaat van jaren kopen/verkopen en vergelijken. Ben nu helemaal tevreden met m'n setup :)

Het is waar dat negatieve feedback op een gepost muziekstuk niet veel zin heeft en ik doe dat doorgaans ook niet maar ik wil een tegengeluid geven op de modulaire gekte die tegenwoordig gaande is.
Ben ik dan de enige die een modulaire synth het ziet als een modern draaiorgel?
Waarbij een draaiorgel dan nog enige vorm van compositie komt kijken.

We zitten hier op het synthforum, dus ik neem aan dat je een bepaalde voorliefde voor synths hebt. Een synth is opgebouwd uit oscs, filters, vca's etc. Bij een modular is dat precies hetzelfde, alleen kies je je componenten zelf. Dus waarom zou iemand die synths heel gaaf vind moeten afgeven op iets soortgelijks?

Modulars kan je ook gewoon met midi besturen of met een interne sequencer, net als een "gewone" synth. Alleen alles is meer hands-on omdat (bijna) niets achter menu's zit verscholen. Dat mijn werk je niet aanspreekt snap ik, jij houd gewoon van een andere stijl muziek, maar dat wil niet zeggen dat alles wat niet in je straatje past slecht is en/of belachelijk gemaakt moet worden.

Nice hoor SB-SIX,

Is dat een Quadnic links onderin? Ik ben sinds een jaar verslaafd geraakt aan eurorack.
Ook al is het opslaan met de computer / plug-ins allemaal een stuk makkelijk en goedkoper.
Ik merkte dat ik vooral bezig was door presents heen te scrollen en geluiden bij elkaar aan het zoeken was, die een beetje in de buurt kwamen van wat ik zocht. Maar het gevoel van een instrument bespelen miste ik.
Aan de knoppen draaien is toch fijner dan met de muis klikken.

Je mixed eigenlijk al ter plekke doordat je alle knoppen eigenlijk al in de hand hebt. En met een paar draaien aan een knop, afhankelijk van hoe je patches kan je je hele systeem hele complexe veranderingen laten doen. Automate dat maar eens met allerlei verschillende plug-ins.

Maar voor bepaalde muziek stijlen maak je het je met eurorack misschien lastiger. Je moet niet vies zijn van wat experimenteren.
Ik verbaas me elke keer weer hoe een hele kleine draai aan een knop totaal nieuwe resultaten kan opleveren. Werkt inspirerend!

In het begin vond ik het leuk omdat er gewoon een keer een leuk melodieus muzikaal resultaat uit een modular kwam maar het ging toch wel weer vrij snel richting atonale geluiden en distortion helaas. En daar bleef het ook bij. Het is wel een mooi contrast als je af en toe een stukje dat doet in combinatie met makkelijkere geluiden maar het ging wat te lang door allemaal.

Nice hoor SB-SIX,

Is dat een Quadnic links onderin? Ik ben sinds een jaar verslaafd geraakt aan eurorack.
Ook al is het opslaan met de computer / plug-ins allemaal een stuk makkelijk en goedkoper.
Ik merkte dat ik vooral bezig was door presents heen te scrollen en geluiden bij elkaar aan het zoeken was, die een beetje in de buurt kwamen van wat ik zocht. Maar het gevoel van een instrument bespelen miste ik.
Aan de knoppen draaien is toch fijner dan met de muis klikken.

Je mixed eigenlijk al ter plekke doordat je alle knoppen eigenlijk al in de hand hebt. En met een paar draaien aan een knop, afhankelijk van hoe je patches kan je je hele systeem hele complexe veranderingen laten doen. Automate dat maar eens met allerlei verschillende plug-ins.

Maar voor bepaalde muziek stijlen maak je het je met eurorack misschien lastiger. Je moet niet vies zijn van wat experimenteren.
Ik verbaas me elke keer weer hoe een hele kleine draai aan een knop totaal nieuwe resultaten kan opleveren. Werkt inspirerend!

Yep dat is een quadnic. Maar inderdaad het leent zich om te experimenteren en nieuwe wegen te ontdekken, helemaal mee eens. Daar hou ik ook van.

In het begin vond ik het leuk omdat er gewoon een keer een leuk melodieus muzikaal resultaat uit een modular kwam maar het ging toch wel weer vrij snel richting atonale geluiden en distortion helaas. En daar bleef het ook bij. Het is wel een mooi contrast als je af en toe een stukje dat doet in combinatie met makkelijkere geluiden maar het ging wat te lang door allemaal.

Ja dat is inderdaad de moeilijkheid en het gevaar met live jams. Ik ga dat zeker meenemen voor een volgende keer. Dat worden dan vaak nummers zonder filmpje waar ik dan achteraf de tijd kan nemen om lagen te knippen/plakken.

Ja dat is inderdaad de moeilijkheid en het gevaar met live jams. Ik ga dat zeker meenemen voor een volgende keer. Dat worden dan vaak nummers zonder filmpje waar ik dan achteraf de tijd kan nemen om lagen te knippen/plakken.

Ik denk ook dat je compositie dan wat interessanter wordt. Vond dit ook zeker vet gedaan en leuk om naar te kijken maar op een gegeven moment ben ik het zat en ga ik skippen. Mooie sounds hoor. Heb je nu niet dat je al snel dezelfde routing patched? En dus een beetje iedere keer ongeveer hetzelfde eindresultaat krijgt?

Back