Rising (DnB)

Krek

Jungle of Wires
Weer een live recording van mij, dit keer met de Pioneer Toraiz en friends.
Ben dit keer op de Drum & Bass tour gegaan. Iets wat ik al langere tijd wilde doen, maar altijd vast kwam te lopen met hardware. Hoop dat jullie het wat vinden...

https://soundcloud.com/yloopz/rising

Best lekker! Vind het een beetje kaal/droog/leeg rond 2min-2min30sec, maar daarna gaat ie wel lekker los. Lekker relaxed and "loungey" ook, zowel goed om te luisteren als om te dansen.

Pioneer Toraiz ziet er uit als een leuke machine!

Mvg.

CoolRunning

Dank Coolrunning.
Misschien toch wat meer bas erbij om het een beetje te smeren her en der. Dank voor het luisteren en je positieve feedback! Dit is de eerste keer dat mijn poging om leuke dnb te maken een beetje slaagt dus ik ben wel blij.

De toraiz is inderdaad een heel leuke machine. Mis nog wel wat features maar er zijn nog leuke updates in de nabije toekomst. Het is vooral een heel gave livetool, maar als stripped down DAW in een standalone box doetie het ook erg goed!

Prettige track hoor. Niet te overdreven drukke d&b, ook weer is leuk!
Geen idee wat je doet op de Toriaz, maar het werkt. :)

Wat draait er nou op die pad in het begin? Je haalt em na een paar sec weg..
En welke bassline heb je daar? Ik dacht dat het een TT was maar die heeft geen 4 digit leds...

mooi en loopt erg lekker. (vandaag ben ik van de zéer korte reakties..)

Dank voor het luisteren en je mooie commentaar!

ik zie dat je twijfelt over acties die je wil gaan uitvoeren in de mix!!!!!
gewoon doen!!! hahahaha

Mooie opbouw !!!
Lekkere drum & bass track hoor
goed met de breaks gespeeld!!!! netjes!!

Dank je Harrewarre, tja als ik hem nu nog een keer zou doen zou hij misschien net anders zijn. Dat is het leuke aan losse patterns. De opbouw zou hetzelfde zijn alleen her en der wat patterns op andere plekken. Toch bedankt voor het mooie commentaar!

Prettige track hoor. Niet te overdreven drukke d&b, ook weer is leuk!
Geen idee wat je doet op de Toriaz, maar het werkt. :)

Wat draait er nou op die pad in het begin? Je haalt em na een paar sec weg..
En welke bassline heb je daar? Ik dacht dat het een TT was maar die heeft geen 4 digit leds...

De drumloop heb ik gemaakt met de app 'patterning' (heel vette app!) gesampled in de Toraiz door de Analog Heat en daarna nog wat gelayerd met wat andere drumsamples. Dat zie je in het begin versneld. Ik kreeg wat vragen her en der hoe mijn workflow was met de Toraiz en liet een klein stukje zien. Aan de linkerkant staat een TB-03 boutique slaved aan de Toraiz, maar de pattern die meeloopt heb ik wel in de TB zelf gezet. Aan de rechterkant de Lifeforms, die sequence ik vanuit de Toraiz.

Mooi apparaat hoor de Toraiz. Ben er erg blij mee. Overzichtelijk, goed workflow en erg goede fx sectie. Geluidskwaliteit is echt top met dat ding! DSI Filter is ook echt heel erg goed.

Allemaal bedankt voor het luisteren! :biertje:

Ja, gave track dit. Blijf het knap vinden dat je dit zo live in elkaar draait. Gaat er nou veel voorbereiding aan vooraf? Ik neem aan dat je patterns programmeert en een idee hebt van de structuur van de track. Of schrijf je zoiets van tevoren helemaal uit? Hoe werkt dat nou?

Bedankt Robi!

Ja, gave track dit. Blijf het knap vinden dat je dit zo live in elkaar draait. Gaat er nou veel voorbereiding aan vooraf? Ik neem aan dat je patterns programmeert en een idee hebt van de structuur van de track. Of schrijf je zoiets van tevoren helemaal uit? Hoe werkt dat nou?

Dank je wel dokter, doet me deugd dat je het leuk vind. De voorbereiding is eigenlijk niet erg ingewikkeld. Met jammen begin ik met bas, drums en melodie op te nemen/te sequencen, beetje go with the flow en na een paar uurtjes heb ik een leuke basis in elkaar gedraaid met wat sounds en patterns. Na wat verfijnen zet ik de patterns achter elkaar waar ik dan mee kan spelen, maar in grote lijnen staat de structuur wel een beetje vast, anders ben ik het spoor beister. Zo'n jam neem ik dan 3 of 4 keer op, want iedere keer verzin ik weer iets anders wat ik live wil doen, dan pik ik uiteindelijk de beste eruit. Ik probeer er niet te lang aan te werken, anders is het geen jam meer. Meestal dus een avondje of soms twee.

De Toraiz is daar overigens echt een perfecte tool daarvoor. Ik gebruik bijna geen computer, alles gebeurd in de Toraiz of evt synths die ik erbij voeg, die ik dan weer kan sequencen vanuit de Toraiz

Back