Nord Rack 2 random midi waardes

djtt

Big stupid grin
Hoi mede Synthforummers,

Ik heb sinds kort weer een hardware synth in mijn bezit, miste toch wel de hands-on feel. Nu heb ik deze mooi aan de praat i.c.m. Cubase.

Bij het opnemen van automation van de CC's zag ik dat cc 25, LFO 2 amount, random waardes meestuurt. Wanneer ik Cubase niet laat spelen zie je ook dat er constant midi binnen komt in Cubase van de Nord.

Nu heb ik op de Nord in Cubase de midi monitor (een soort van Midiox) aangezet daar zie ik ook continu de cc waarde 25 verspringen. Draai ik aan de bewuste pot dan verdwijnt dit.

Nu denk ik zelf dat er een nieuwe pot in moet komen, maar kan ik ook nog iets anders ondernemen om dit probleem te verhelpen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Nieuwe pot inzetten, dure hobby : digitale synths met veel knoppen onderhouden, is niet eens de moeite waard.
Meestal worden synths verkocht zonder dat ze dit erbij zetten : omdat het bijna niet opvalt, als je de knop presies open of dicht zet.
Op de JP8080 zie je tenminste nog een asterix verschijnen in beeld, alleen moet je dat net weten.

Dus verkopen die synth? Lijkt me nogal rigoureus...

Zelf een pot fixen of vervangen hoeft toch niet zo duur te zijn?

Ik denk niet dat het nodig is om hem in te ruilen, voor de rest doet ie het prima.

Zijn er nog mensen die reparatie tips hebben?

Wat voor waarden zie je verspringen in MIDI-OX? :iggen die dicht bij elkaar? Misschien is schoonblazen al voldoende. Prima synth hoor, die NL2. Snap niet wat je daar nou waardeloos aan kunt vinden.

Dat ga ik even checken, volgens mij lagen ze idd dicht bij elkaar. Dan gewoon uitblazen met perslucht?

Edit: En inderdaad, het was een oude liefde van mij, ooit verkocht en veeeeeel spijt van gehad. Nu weer terug in de studio!

Inderdaad wat Vinnieq zegt. Als hij door stof of andere rotzooi tussen twee waardes blijft hangen kan hij inderdaad steeds verspringen. Door aan een knop te draaien wordt de cc waarde via midi overschreven.

Zelf gelukkig niet aan de hand gehad bij mijn NR2. Dit zal zeker op te lossen zijn.

Misschien stomme vraag maar heb je al geprobeerd om de pot gewoon een keer of tien goed heen en weer te draaien? Stoffige pots in een analoog signaalpad krijg je zo ook vaak schoon.

Misschien stomme vraag maar heb je al geprobeerd om de pot gewoon een keer of tien goed heen en weer te draaien? Stoffige pots in een analoog signaalpad krijg je zo ook vaak schoon.

Hiermee verdwijnt het euvel, dus zal wel een stoffige pot zijn. Thx!

Back