He, ga je mee? Diep in de zee!

bombario

Gepokt en gemazeld
Sorry, vergeef me de titel, maar dat is de schuld van mijn zoon. Die vond dat mijn nieuwste brouwsel '100 miles under the sea' moest heten.

Hij is nog niet helemaal af, maar ik ben de laatste tijd erg druk met leren mixen en misschien zijn er nu al mensen die goede tips hebben. Dan neem ik die mee bij de laatste loodjes. Enjoy! :mega:

Ik zou hem een lekker boost geven op 54 hz en een beetje op 10k. :engel:

Thanks! EQ'en moet sowieso nog gebeuren, heb nu al alleen wat gespeeld met de verhoudingen en wat laag weggefilterd. Zit ook een beetje compressie op de drums, maar dat is alles.

ie bass sound is echt vet. waar komt die uit. de shakers sound vind ik wel iets weg vallen daar zit niet genoeg scherpte in of zo misschien niet zo'n mooie sample . vraagteken..?.. of een iets te veel gebruikte sample ik herken hem namelijk toomuch. nu klinkt het echt minimal house. erg leuk moet ik zeggen allemaal.

Wonderschone melodielijn die een heel lekkere totdat brasslijn invalt.... die mij persoonlijk te direct. Is het een idee om de brass klein te laten beginnen en dan te laten aanzwellen groeien. Kan ook met de EQ vanuit dof naar helder. Dat zou het dromerige karakter van de track verder onderstrepen. Mooie compositie. Hulde

Dank allen, voor de positieve én kritische reacties. Daar kan ik verder mee.

@DigitalArt Goed punt, dat zal ik eens proberen. Die brass komt nu uit de filter en kan inderdaad subtieler. Sowieso wil ik nog goed kijken naar de break.

Mooie compositie en qua mix vind ik hem al lekker klinken hoor! Ik zou niet zo snel durven zeggen wat er nog beter kan, misschien idd een kleine boost op 50-60 hz.

Ik vind het een leuk nummer, lekkere bas, marimba en harmonie. Alleen die blazer erin vind ik een beetje te statisch. Dat komt vooral omdat je de laatste noot van ieder lickje vrij lang aanhoudt. Ik denk dat het vooral smaak is hoor.

ik vind het wel lekker klinken

er zit een lekkere flow in
daar bedoel ik mee dat de eerste melodie heel mooi en langzaam naar de achtergrond gaat met de melodies die er later bij komen

er zit veel dynamiek en gevoel in
wat mij met trance niet nooit lukt
omdat met mijn style de kick meer de basis is wat bij trance juiste weer niet zo is
Ik zou hem nog ff gaan opvullen met wat SFX effecten in de achtergrond om meer sfeer in de track te brengen
Die trompet synth vind ik ook leuk op het einde
Ach en elk beestje moet je een naam geven
of kijkt je zoon veel naar piet piraat of pirates of the caribbean haha

@Stupide

Goed punt van die brass, dat had ik zelf ook een beetje. De attack is lekker trompetterig en als je hem langer aanhoudt wordt het meer een synth-geluid. Daar zal ik nog eens naar kijken.

@harrewarrre

Leuk dat je trance aanhaalt. Dat heb ik jarenlang gemaakt, maar ben ik ontgroeid. Ik wil wel graag melodieuze muziek maken en heb bijna 2 jaar gezocht naar een goede vorm. Via YouTube kwam ik op deze stijl en dat past heel goed bij me. Melodieus en eigentijds. SFX etc wil ik er perse niet in. Ik wil het graag zo organisch mogelijk houden.

Back