Novation Nova vs. Roland JP8080

Origineel geplaatst door BananaWorld
Ik voel een kleine frustratie. Na alle standaard discussie van hard vs software, analoog vs digitaal hebben we er weer eentje bij: trancebak vs niet-trancebak. :D :D (LOL)

Maar goed, zullen we het er maar op houden dat de JP en de nova 2 verschillende synths zijn met verschillende klankeigenschappen en beide zijn zowel voor trance als voor andere muziek te gebruiken.
De een kan de andere natuurlijk nooit helemaal vervangen (geld voor de meeste synths).

Dus beluisteren maar weer en zelf een keuze maken.

Neen nu juist niet meer gefrustreerd omdat ik nu die JP heb. trancebak VS niet-trancebak is dan ook een zinloze discusie.
Toegegeven vind ik dat in trance bepaalde klanktapijten soms als heel "BREED" moeten zijn om fantastisch of echt overweldigend te klinken. Geen 1 synth die er zo goed in slaagt dan die JP8000/8080 serie , en dat was dan ook "1" van de redenen waarom hij op mijn verlanglijst stond. (zelfs de analoge Jupiter 8 kan dat niet, daarom dat ze de JP8000 uitgevonden hadden bij roland ;) )

De door futuremusic overgehype'te novation bakken hebben me nooit echt kunnen bekoren qua klank en komt er nooit (waar heb ik dat nog gehoord ;) ) èèn in mijn studio in, maar dat is omwille van persoonlijke smaak.

Heb zelf ook een jp8080 aangeschaft na de verkoop van de nova( die ik 2 week in mijn bezit heb gehad.) maar geen moment spijt van gehad. het gaat uiteindelijk om de klank en niet om hoeveel parts hij multitimbraal is.

toch wil ik mijn jp in absolute nieuwstaat( geen krasjes niet te onderscheiden van nieuw) tegen een goed bod wel verkopen, omdat een virus c kb boven aan mijn verlanglijstje staat.

Ik wil ook nog ff reageren, lijkt me leuk. Ik heb net een nova OO 4.0 gekocht, tweedehands en heb een Jp8080 gehad. Ben het met de supersaw eens, dat die leuk is hoor. Toch wil ik nog ff lekker zeuren. Ik vind de JP8080 een waaaaardelose zet filters hebben die letterlijk KRAKEN. En dat bedoel ik letterlijk. Heeeeel frustrerend. Ik vind ook niet dat je ze met elkaar moet gaan vergelijken en vind ze beiden goed. Mijn voorkeur gaat uit naar de Nova, maar dat heeft als reden dat ik daar net die een bepaalde typische sound uit kan halen, wat me niet lukte met de JP8080. Als ik je mag adviseren zou ik zeggen dat je beter de Nova kan houden en er een JP bij kan kopen. Het liefst de 8080 trouwens. Die is een stukje verbeterd t.o.v. de 8000. :D Succes ermee,

fatar

Origineel geplaatst door Fatar
Ik wil ook nog ff reageren, lijkt me leuk. Ik heb net een nova OO 4.0 gekocht, tweedehands en heb een Jp8080 gehad. Ben het met de supersaw eens, dat die leuk is hoor. Toch wil ik nog ff lekker zeuren. Ik vind de JP8080 een waaaaardelose zet filters hebben die letterlijk KRAKEN. En dat bedoel ik letterlijk. Heeeeel frustrerend. Ik vind ook niet dat je ze met elkaar moet gaan vergelijken en vind ze beiden goed. Mijn voorkeur gaat uit naar de Nova, maar dat heeft als reden dat ik daar net die een bepaalde typische sound uit kan halen, wat me niet lukte met de JP8080. Als ik je mag adviseren zou ik zeggen dat je beter de Nova kan houden en er een JP bij kan kopen. Het liefst de 8080 trouwens. Die is een stukje verbeterd t.o.v. de 8000. :D Succes ermee,

fatar

Ik heb ook Virus B desktop, ik heb net een nummer klaar en heb er ettelijke gevechten mee gehad om een klank die telkens ik het filter opendraaide ook begon te kraken - amai - uiteindelijk heb ik het met het amp goedgekregen, maar mocht ook niet de totale attack verliezen, soms geen "Mackie" ;) Zo zie je maar.

Ik ben blij dat er mensen zijn die de nova sound top vinden, dat bewijst onze veelheid in verscheidenheid qua klankkeuze en gevoel voor ons uit te drukken. Gelijk welk genre.

:biertje: <-----en nu ga ik eens van mijn Jupiler 0,50cl nippen, want voor mij is het reeds weeeekend! :L

Origineel geplaatst door feindbild
een halve centiliter? dat zal vlug op zijn :)
prettig weekend!

drukfoutje! :dubbel: :dubbel: :dubbel: :dubbel:

sixpacks 0.50 L !!! I'm bigger and bolder and rougher and tougher in other words sucker there is no other.... I'm the one and only....!! ;)

Mannen weten waarom... ------> watch out for the:smeris: ze pakken je sixpack af en zuipen het zelf op...dat doen ze serrewoorig ook met je wiet! :dubbel:

Laatst gewijzigd:
JP 8080

JP 8080

Van mij had er wel een vervolg mogen komen op de JP 8080.
Een type zonder de bekende bugs van gekraak in het filter wat ik als enige nadeel beschouw.
Verder vind ik het nog altijd een inspirerende bak en behoort tot m´n favorieten.
De remote midi geeft extra mogelijkheden aan externe synths wat ik nog niet bij andere merken gezien heb.

Re: Belgie

Re: Belgie

Origineel geplaatst door conso
Slightly off topic: gisteren kreeg ik een folder van (die veel te dure zeikwinkel) Rockpalace in Belgie, die hun laatste exemplaar van de JP8080 aanboden voor welgeteld 616 Euro ! Maar goed, vanochtend was die natuurlijk al weer weg. [/B]

Die winkel ken ik niet, waarschijnlijk hadden ze hem daarom nog staan ;)
Ik ga is uitvissen waardat die winkel is.

Als ik me niet vergis heb ik vorige week nog een advertentie gekregen van KeyMusic Sint-Niklaas (B) (jaja, ik zit nu ook in hun mailing list sedert ik die Elka Synthex ginder ging kopen en de koper dan nog op het laatste nippertje zijn staart introk....grrrrrr...) waarin stond dat ze hun laatste JP-8080 wegdeden voor zeshonderd en iets Eurootjes. Koopje als je het mij vraagt (maar ik heb er al een).

Origineel geplaatst door THM
Als ik me niet vergis heb ik vorige week nog een advertentie gekregen van KeyMusic Sint-Niklaas (B) (jaja, ik zit nu ook in hun mailing list sedert ik die Elka Synthex ginder ging kopen en de koper dan nog op het laatste nippertje zijn staart introk....grrrrrr...) waarin stond dat ze hun laatste JP-8080 wegdeden voor zeshonderd en iets Eurootjes. Koopje als je het mij vraagt (maar ik heb er al een).

off topic mode on

Ja heb het ondertussen gezien dat het keymusic was...

Publiciteit daar zijn ze ook wel goed in, hun prijzen zijn wel heel goed geworden, moet ik toegeven. Het is bijna de moeite niet meer om in duitsland te gaan kopen. Soms scheelt het nog wel op sommige dingen, maar vergeet dan ook geen verzending te rekenen. (voor een paar euro's verschil kan je het best in je buurt kopen)

/off topic mode off

Re: Novation Nova vs. Roland JP8080

Origineel geplaatst door Bass
Hallo,

Ik zat eraan te denken om mijn Nova te ruilen met en JP8080.

Maar nu vroeg ik me af waarom een JP8080 duurder is dan een Nova terwijl een Nova :

- meer stemmen heeft
- meer filters heeft
- meer modulatie mogelijkheden heeft
- meer effecten heeft

Waarom is een JP8080 dan duurder 2e hands??
het is een moo! ding die jp8080 zeker de sound puur een trance bak
groet padokit trance maker :doei:

ik heb een JP8000 staan en ik kan je verzekeren dat daar ZEKER geen trance-sound uitkomt ;)

Is ie kapot mss ? :frons:

Hij zit standaard in de band van een praatshow op BRT TV. Die gast speelt met zijn JP cover-dingen van de jaren 80 na en dat werkt perfect! :)

Re: Re: Novation Nova vs. Roland JP8080

Re: Re: Novation Nova vs. Roland JP8080

Origineel geplaatst door padokit zeker de sound puur een trance bak
Origineel geplaatst door Prophet Hij zit standaard in de band van een praatshow op BRT TV. Die gast speelt met zijn JP cover-dingen van de jaren 80 na en dat werkt perfect!

Veel synths en andere muziekinstrumenten kun je voor zeer veel muziekstijlen gebruiken. De enige beperking is je fantasie (whatever). Jammer dat nog niet iedereen dat door heeft. :engel:

Back