Origineel geplaatst door BananaWorld
Ik voel een kleine frustratie. Na alle standaard discussie van hard vs software, analoog vs digitaal hebben we er weer eentje bij: trancebak vs niet-trancebak.![]()
(LOL)
Maar goed, zullen we het er maar op houden dat de JP en de nova 2 verschillende synths zijn met verschillende klankeigenschappen en beide zijn zowel voor trance als voor andere muziek te gebruiken.
De een kan de andere natuurlijk nooit helemaal vervangen (geld voor de meeste synths).
Dus beluisteren maar weer en zelf een keuze maken.
Neen nu juist niet meer gefrustreerd omdat ik nu die JP heb. trancebak VS niet-trancebak is dan ook een zinloze discusie.
Toegegeven vind ik dat in trance bepaalde klanktapijten soms als heel "BREED" moeten zijn om fantastisch of echt overweldigend te klinken. Geen 1 synth die er zo goed in slaagt dan die JP8000/8080 serie , en dat was dan ook "1" van de redenen waarom hij op mijn verlanglijst stond. (zelfs de analoge Jupiter 8 kan dat niet, daarom dat ze de JP8000 uitgevonden hadden bij roland
)De door futuremusic overgehype'te novation bakken hebben me nooit echt kunnen bekoren qua klank en komt er nooit (waar heb ik dat nog gehoord
) èèn in mijn studio in, maar dat is omwille van persoonlijke smaak.

ze pakken je sixpack af en zuipen het zelf op...dat doen ze serrewoorig ook met je wiet!