Waar te beginnen?

djoutlaw

Nieuwkomer
Hey hey, ik ben volledig nieuw in deze hobby. Ik zou graag house muziek willen makken en heb gekozen om FL studio te gebruiken. De vraag is nu wat is de juiste weg om te starten? De setup en inleiding heb ik al gelezen. Eerst zal ik de DAW moeten kennen, maar hoe geraak ik op wghierna? Moet ik muziek theorie kennen of kan ik zo direct beginnen? Is er een bepaalde stappengang die aangewezen is? Hopelijk heb ik mijn vraag goed geformuleerd? Greetz

Youtube! Filmpjes kijken van anderen die een track opzetten, met alle tips en tricks. Niet teveel vsts installeren, helpt echt niet. Gewoon eentje, sylenth1 bv, nexus of wat anders. En veel klooien. Na vele uren oefenen krijg je het pas onder de knie, tis net alsof je een 'echt' instrument leert spelen :)!

1) Goede ruimte: zowel ergonomisch & acoustisch
2) Goede afluistering: setje nearfield monitors en/of headphone
3) Degelijke werkstation (recente processor met SSD en voldoende RAM)
4) DAW naar keuze
5) Externe, low latency audio interface met min 2 in en 4 uitgangen
6) Midi controller met voldoende toetsen, knoppen, pads
7) Veel geduld en oefenen...

Als het budgetspul moet zijn kan je eens kijken/luisteren naar:
2) JBL LSR305 en AKG K240 oid
5) Focusrite Scarlett 2i4 of 6i6 (2nd edition)
6) Akai MPK249 oid

Ik veronderstel even dat je 1-3-4 al hebt

Idd 1 3 en 4 heb ik al.

Zou het nuttig zijn om muziekleer te doen? Scales en chords etc? En boeken? Of is eigen ervaring belangrijker in het begin? Alvast bedankt!

Ps ik ben ook aant twijfelen tussen fl studio en ableton live 9

Proberen, proberen en proberen. Iedereen die nu begint met muziek maken mag zijn eigen clap opnemen van vreugde. Zoekmachines en Youtube zijn zulke waanzinnige bronnen. Enige wat je hoeft te doen is niet te verdwalen. Een eerste zoekopdracht leverde direct dit op. Gewoon stapsgewijs volgen en je bent onderweg.