Happy hardcore, moet dat nou

Origineel geplaatst door faab
@ slipperman

Hardcore 4 life betekend dat je je hardcore voelt,tot op het bod.
Het heeft nix te maken met racisme.
Dus als je ergens over praat weet dan wel waarover je praat.
Het is namelijk nog al makkelijk om over hardcore te oordelen via info die je via foute mediablaadjes
zoals revu te lezen krijgt.
Wat betreft nazies: een paar zielige figuren die hun rechterarm omhoog steken en geen fuck begrijpen van wat dat inhoud krijgen meer aandacht in de media dan een succesvolle dansstroming met trouwe aanhang die hier uberhaupt
nix mee te maken willen hebben.
Dit is dan ook precies de reden dat ik een interview geweigerd heb met revu.
Kortzichtige info leidt tot een totaal verkeerd beeld in de media.

rob
hardcore 4 life!!!

ik spreek uit ervaring. ken niemand die niet racistisch is en dat H4L gevoel heeft... Heb er met veel ook problemen gehad omdat ik zelf halfbloedje ben... Met doodsbedreigingen toe. Ik weet waar ik over spreek. Een vriendin van me hielp me ook beetje H4L geval die werd gelijk als veraadster etc. bestempelt...

Oh, ik ben een nazi. Bedankt voor het duidelijk maken. Ik denk dat ik mijn vriendin ff bel dat ik niet meer met haar om kan gaan omdat ze niet raszuiver is.

Tot zover bedankt voor je inzichten.

mensen, houden we het ontopic, happy hardcore, niet het karakter van gabbertjes

De muziek is niet al te best, maar vaak laten ze bij Bounzz wel de studio's van al die gasten zien. En dat willen wij synthfreaks toch? :)

mmm ik zeg:goed dat het er is, maar dan denk ik waarom geen hiphopprogramma (en nee MTV raw zend shit uyt die je 85% van de dag ook wel ziet) en die avodn op thebox is ook vol met RnB....er is zoveel hiphop bezig in NL en wij krijgen de meest wacke troep voor geschoteld zodat mensen verkeerd beeld krijgen van hiphop.....

maar ik heb wel eens gekeken naar dat bounzz en kwa studio was het leuk...nu de muziek nog hahahaha

en ik denk niet dat racisme specifiek voor skinheads is.....de echt gevaarlijke racisten werken en lopen in een 3delig pak rond.....

maar wel kut voor je slipperman(waarbij ik bikkel etc geen nazis noem, dat dat duilijk is)

Origineel geplaatst door Christov
mmm ik zeg:goed dat het er is, maar dan denk ik waarom geen hiphopprogramma (en nee MTV raw zend shit uyt die je 85% van de dag ook wel ziet) en die avodn op thebox is ook vol met RnB....er is zoveel hiphop bezig in NL en wij krijgen de meest wacke troep voor geschoteld zodat mensen verkeerd beeld krijgen van hiphop.....

Toch is dit met dance precies t zelfde

ik spreek uit ervaring. ken niemand die niet racistisch is en dat H4L gevoel heeft... Heb er met veel ook problemen gehad omdat ik zelf halfbloedje ben... Met doodsbedreigingen toe. Ik weet waar ik over spreek. Een vriendin van me hielp me ook beetje H4L geval die werd gelijk als veraadster etc. bestempelt...

Jij weet dus echt niet waar je over lult ooit wel eens van paul elstak(halfbloed),gizmo,dark raver(naam zegt het al),mc raw gehoord.
Om nog maar te zwijgen over de clan van marc arcadipane.
Hardcore producers zijn er in alle soorten maten kleuren etc.
By the way ik zou als ik jou was niet meer het lef hebben om iemand hier tot nazi te bestempelen.
Het kan namelijk makkelijk als een belediging gezien worden.

...elke zondag van 7 tot 9 Hakke on NEW DANCE RADIO met UNITY & DIONE=)
Dat was DE shit in amsterdam op de kabel

Ja, toffe show veel gelachen daar.
Met leon,erik en klaas en voor de rest kwam iedereen gewoon aanwaaien daar.
Ik vond het tof om af en toe een waxweazle setje weg te geven.
In de zomer stonden we daar gewoon met het raam open te knallen.
Altijd feest!!

Origineel geplaatst door Christov
ja mtv/tmf/box zijn gewoon wack!

Niet altijd er zijn 3 uitzonderingen:

* Bounzz
* The trip
* en als er dance/trance/happy hardcore uitgezonden word.

Wat ik trouwens wel erg leuk vind is dat de mensen die van "echte" hardcore houden de Happy Hardcore afzeiken, terwijl zoveel Happy Hardcore nummers zo dicht bij de Hardcore zitten. Dit is dan wel het minder commerciele gedeelte geweest van de Happy Hardcore maar toch, deze mensen zeiken hun eigen muziek af:dubbel:

een paar jaar geleden toen hardcore echt in was dan was 99% van de gabbers rascist.
hier in belgië liepen ze met de vlaamse leeuw op hun bomberjack genaait en met hakenkruizen
enzo in hun bombjack getekent met alcohol stift ed. de meeste waren dan kindjes van
15-18 jaar oud die dan hun rechterhand opstaken en "white power!" riepen. tis echt een dieptepunt
in de muziekwereld.
muziek moet mensen samenbrengen en dat deed hardcore ook, maar op een
verkeerde manier, het was gewoon om te provoceren tegen andere mensen en agressie uit te lokken.
ja want dat is lekker hardcore :erm: . Ook kwamen ze altijd op fuiven gewoon om spel te zoeken tegen
een onschuldige voorbijganger en er dan met 10 man ofzo opvliegen.omdat dat lekker hardcore is natuurlijk. :erm:
ik baseer mijn mening op de ervaringen die ik gehad heb met gabbers. wat mij betreft mag heel dat
happy hardcore gedoe in de vuilbak, want het is leeg en FAKE en bevat niet de gedachte die muziek moet
bevatten.

Happy hardcore blijft gewoon jeugdnostalgie voor de mensen die rond 80 geboren waren, who gives a crap om commerciele junk op die leeftijd? het was een goeie tijd en een beetje niet-meeloper wist ook wel het verschil tussen echte hardcore en die top40 dingen.. het was gewoon "grappig", en tja dat het de scene verneukt heeft is ook met andere muziekstylen te zien. heb trouwens ook al een tijdje een theorie in mn hoofd, dat buiten dat de TV hersenspoelt ons ook motiveert betere muziek (proberen) te maken dan die (over het algemeen) gejatte zooi. het draait toch allemaal om geldklopperij en daar zijn die muziekkanalen (en de regering) al erg lang van op te hoogte.. Maar mocht Happy weer terug komen, laten ze het dan ook op een professionelere manier aanpakken dan toen. want idd de nieuwe style Hardcore is gewoon waanzinnig qua productie en geluid.

ten eerste ik bestempel hier niemand als een nazi... wie dat ergens geschreven ziet staan ben zo vrij mij te quoten...

ik spreek enkel uit ervaringen. ik zeg niet dat bikkel een racist is ik zeg niet dat jij een nazi bent weet ik het enige wat ik doe is mijn ervaring erin delen en dat is dus de conclusie die ik daar uit trek zoals jij dat ook zou trekken in mijn geval...

Origineel geplaatst door isnieZot
een paar jaar geleden toen hardcore echt in was dan was 99% van de gabbers rascist.
hier in belgië liepen ze met de vlaamse leeuw op hun bomberjack genaait en met hakenkruizen
enzo in hun bombjack getekent met alcohol stift ed. de meeste waren dan kindjes van
15-18 jaar oud die dan hun rechterhand opstaken en "white power!" riepen. tis echt een dieptepunt
in de muziekwereld.
muziek moet mensen samenbrengen en dat deed hardcore ook, maar op een
verkeerde manier, het was gewoon om te provoceren tegen andere mensen en agressie uit te lokken.
ja want dat is lekker hardcore :erm: . Ook kwamen ze altijd op fuiven gewoon om spel te zoeken tegen
een onschuldige voorbijganger en er dan met 10 man ofzo opvliegen.omdat dat lekker hardcore is natuurlijk. :erm:
ik baseer mijn mening op de ervaringen die ik gehad heb met gabbers. wat mij betreft mag heel dat
happy hardcore gedoe in de vuilbak, want het is leeg en FAKE en bevat niet de gedachte die muziek moet
bevatten.

tja vind je het gek dat je dan ook een racistisch imago krijgt... plus dan nog mijn eigen persoonlijke ervaringen... tja 1+1=2... zo trek ik mijn conclusies dus...

muziek (herstel: bij elkaar geraapt lawaai) voor vervelende low class kleuters die, in het niet slecht gaande nederland van een jaar of 10 terug, niets concreets hadden om tegen aan te schoppen... onstaan als grap (en dat is het nog altijd) het gaat helemaal nergens over...

en het is al helemaal super triest dat meneer in't nette pak die door de week een 'varrak zag karel' baan heeft zich in het weekend als een kale kabouter plop op aggressiva zich staat uit te leven...

Stellingen zoals 99 % van de gabbers zijn racistisch, zijn dom kortzichtig en absoluut niet uit ervaring
van een echte die hard hardcore fan.
Conclusies die hier getrokken worden zijn zeker niet gebaseerd op ervaring, ik denk dat ik namelijk zelf ff wat meer ervaring heb dan de mensen die hier hun mening lopen te spuien.
Ik ben medegrondlegger van de hardcorestroming sinds 1989 heb op alle grote feesten gestaan en draai nog steeds week in week uit over de hele wereld.
De uitzonderingen waar hier over gesproken worden veroorzaakt door een handjevol nepgabbers die de sfeer verpesten voor de echte fans.

Als je niet weet waar je over praat kom dan ook niet met dit soort bullshit aan.
Doodziek wordt ik van al die vooroordelen.:(

Origineel geplaatst door Pjotr G
mensen, houden we het ontopic, happy hardcore, niet het karakter van gabbertjes

Gaarne zou ik mezelf nog eens aanhalen, voordat de schoonmaakborstel door deze thread gehaald wordt

Back