Videoclip

coole track btw, al zitten er weer dissonante stukken in, het stoorde me niet.

Ik heb me Easy Video Maker aangeschaft, die is niet zo duur.. Ik denk zelfs dat je hier een demo kunt downloaden : http://www.easymakevideo.com/

Veel succes ! :)

Hoe en waarmee zou ik dit kunnen gaan doen?

Nou denk je eens in dat op videoforum.nl iemand een vraag stelt - "ik heb hier een video, en ik wil er een soundtrack onder zetten. Hoe en waarmee zou ik dit kunnen doen?"

Vervolgens gaan mensen allemaal DAWs aanraden. Lost dat het probleem op?

Begin eens eerst met op een rijtje te zetten wat je uberhaupt wil laten zien.

Je kunt je een goedkope DSLR halen en daar aardig mee filmen. Je kunt je een 3d-programma installeren, leren hoe het werkt, en daar een animatie mee maken. Je kunt een VJ-applicatie halen en daarmee (abstracte) beelden mixen. Een video-bewerkingsapplicatie hoeft niet veel te kosten (https://www.shotcut.org/ werkt aardig en kost niks). Je hebt http://mandelbulb.com/2014/mandelbulb-3d-mb3d-fractal-rendering-software/ waarmee je makkelijk abstracte beelden kunt maken. Of je koopt gewoon stock footage en je gaat daar mee aan de slag, even snel aan elkaar plakken. Of je gebruikt een of andere EQ-template in Adobe After Effects en laat gewoon de titel van je track zien met een paar springende balkjes.

Maar wat voor verhaal wil je vertellen in je clip? Wil je uberhaupt een verhaal vertellen? Denk daar eens over na - dat vertelt je wat je als volgende stap moet nemen.

Wist trouwens even niet goed waar ik deze topic en vraag moest gaan posten, dus daarom heb ik dit even hier gedaan.
Het algemene deel van het forum is hier niet verkeerd voor :)

Je kunt je een goedkope DSLR halen en daar aardig mee filmen. Je kunt je een 3d-programma installeren, leren hoe het werkt, en daar een animatie mee maken. Je kunt een VJ-applicatie halen en daarmee (abstracte) beelden mixen. Een video-bewerkingsapplicatie hoeft niet veel te kosten (https://www.shotcut.org/ werkt aardig en kost niks). Je hebt http://mandelbulb.com/2014/mandelbulb-3d-mb3d-fractal-rendering-software/ waarmee je makkelijk abstracte beelden kunt maken. Of je koopt gewoon stock footage en je gaat daar mee aan de slag, even snel aan elkaar plakken. Of je gebruikt een of andere EQ-template in Adobe After Effects en laat gewoon de titel van je track zien met een paar springende balkjes.

Maar wat voor verhaal wil je vertellen in je clip? Wil je uberhaupt een verhaal vertellen? Denk daar eens over na - dat vertelt je wat je als volgende stap moet nemen.

Vind het nog wel even lastig om aan te geven wat voor soort videoclip ik zou willen gaan maken.
Wil de lat in ieder geval niet te hoog leggen (vooral omdat ik nog nooit een videoclip heb gemaakt oid).
Het lijkt mij het handigst om gewoon eerst templates (after effects) te gaan gebruiken en om eerst wat te gaan experimenteren.
Het leek me gewoon even een leuk ideetje om een videoclip te gaan maken; wil hier echter niet te veel druk achter gaan zetten oid.

het kan heel simpel en goedkoop (gratis).

wat je dan kan doen is:

- ga naar: http://www.windows-movie-maker.org/
- download daar de gratis windows movie maker
- open dat programma
- zet je music track erin (kan via file import of via de home knop en dan add music)
- zet er een aantal fotos (en eventuele teksten eroverheen) in met mooie overgangen
- render het naar een movie
- upload die movie naar je youtube kanaal

Dan heb je gratis je eerste video gemaakt

Wil je wat meer abstractere beweging dingen bijvoorbeeld bewegende animaties op basis van je muziek dan kan dat simpel door:

- download winamp
- open de visualiser in winamp en koppel die aan Milkdrop
- speel nu je track af en op het scherm zie je allerlei animaties die reageren op je track.
- deze animaties kun je natuurlijk opnemen via een screenrecorder zoals bijvoorbeeld obs studio (gratis) of fraps

als je die opgenomen hebt importeer je die opname in moviemaker en exporteer je deze weer. Of als je het via obs studio hebt gedaan kun je die zelfs 1 op 1 naar youtube zetten (maar dan heb je geen mooi intro scherm of teksten erover heen bijvoorbeeld.

Of te wel, starten hiermee is tegenwoordig enorm eenvoudig, je kunt van simpel tot geavanceerd. Als je eenmaal de gratis simpele fase ontgroeid bent dan kun je altijd nog tekeer gaan in sony vegas , maar die is wel lastig om te leren, dus beter kun je simpel beginnnen.

Lekkere track Robi... qua sfeer heel fijn.. sommige vocals vond ik iets te hard.. maar het duistere karakter is heel fijn.

Goeie tips Quifster :mega: Ik zag laatst wat dingen die met G-force waren gedaan.. maar Milkdrop ziet er erg goed uit ook.
Ben er niet heel erg bekend mee maar ik geloof dat Milkdrop presets zijn toch?
G-force kan je wel mee editen voor zover ik nu begrijp maar is allemaal bergen werk natuurlijk.. die preset visuals zien er al heel goed uit :)

Lekkere track Robi... qua sfeer heel fijn.. sommige vocals vond ik iets te hard.. maar het duistere karakter is heel fijn.

Goeie tips Quifster :mega: Ik zag laatst wat dingen die met G-force waren gedaan.. maar Milkdrop ziet er erg goed uit ook.
Ben er niet heel erg bekend mee maar ik geloof dat Milkdrop presets zijn toch?
G-force kan je wel mee editen voor zover ik nu begrijp maar is allemaal bergen werk natuurlijk.. die preset visuals zien er al heel goed uit :)

milkdrop zijn grafische scriptjes (kun je ook wel zelf maken), maar inderdaad al die scriptjes zijn te vinden in milkdrop als presets. Je kunt ook extra milkdrop presets downloaden en eenvoudig toevoegen aan die lijst. Ik wil deze thread niet kapen maar op mijn youtube channel staan wel de nodige voorbeelden hiervan.

De presets kun je overigens bedienen via je keyboard, dus tijdens het afspelen van je muziek kun je zelf schakelen tussen presets (of preset lijsten) via short cuts, dit kun je in hidden mode doen zodat je alleen de visual effecten blijft zien die je op dat moment opneemt.

Vind het nog wel even lastig om aan te geven wat voor soort videoclip ik zou willen gaan maken.
Wil de lat in ieder geval niet te hoog leggen (vooral omdat ik nog nooit een videoclip heb gemaakt oid).
Het lijkt mij het handigst om gewoon eerst templates (after effects) te gaan gebruiken en om eerst wat te gaan experimenteren.
Het leek me gewoon even een leuk ideetje om een videoclip te gaan maken; wil hier echter niet te veel druk achter gaan zetten oid.

In die zin helpt het wel als je muziek maakt en een DAW gebruikt - dan zijn dingen als filters, layers en nonlinear editing geen vreemde begrippen voor je.

Wat helpt: als je al met beelden aan de gang gaat die niet statisch zijn (m.a.w. geen foto-slideshow) - synchroniseer de overgangen tussen stukken met de muziek.

In dat opzicht is het gewoon net als muziek maken :)

Best nice.. het begin is er :mega: Vind dit soort animaties ook wel goed werken bij deze muziek.. :)

@ Quifster: Ok thanx.. interessant!! :) Ik stuur je even een PB want kan je YT kanaal niet vinden..

gave clip. beelden passen mooi bij de song!

Porverdorie dikke track zeg. Hele fijne duistere sfeer! Kick had voor mij iets beter naar voren mogen komen... Ik snap je zoektocht helemaal. Ik heb nu 2 live jams opgenomen, waarbij mn knopjes en ik met mn harses te zien zijn. Ik kan daar ook wel wat inspiratie bij gebruiken. Zou je me de link van de site van Go Unlimited eens kunnen sturen, ik kan m zo 123 niet vinden.

Back