Collin Benders 50.000 $ modulair setup.

Zo kan niemand zien dat ie zn lul uit zn broek heeft, simpel toch

Ik vind zijn muziek toch een stuk beter te pruimen dan van een groot aantal anderen wat ik op Youtube zie. Bij de meeste muzikanten die een modulaire synth van die omvang bedienen, haak ik meestal na 30 seconden af. De meeste van hen maakt meer de 'electronisch muziek' variant (waar voor mij geen kop of staart, laat staan een lijn in te ontdekken valt). Bij mij moet er toch een vorm van melodie inzitten.

JurgeN

Schulze zat op 90° tov het publiek en had een spiegel boven de modular, maar volgens mij was dat in veel kleinere zaaltjes.

Welke interactie met het publiek is er nodig dan, de beste man is lekker volop bezig met muziek maken....
Als hij andersom staat zie je er helemaal geen klap van lijkt mij.
Er zit ook een hele vj show bij die interactief is met wat hij ter plaatse doet. Super strak, mooie ontwikkeling.

Maar er zitten ook een paar onwijze freaks achter de vj show :D

De Awakenings set vond ik eigenlijk helemaal niet zo boeiend eerlijk gezegd, heb betere dingen van hem gehoord.

Nouja, op de vibe van het publiek inspelen lijkt me toch wel handig... Nu kijkt het publiek een uur lang naar zijn rug terwijl hij voor een kast staat met een zooi knoppen en kabeltjes..
zucht... SMS verlangt naar de tijd waar de dj of live performer ergens anoniem verstopt in een hoekje stond en uitsluitend werd beoordeeld om hetgeen wat uit de speakers kwam ..... zucht out

wbt de drop/break en rookmachine zal onderling wel een signaal (geluid/beweging) zijn afgesproken.....

Joost Dirty Brown?

Lekker simpele geluiden, gewoon puur de klank van goed klinkende modules zonder ingewikkelde modulaties.

De Awakenings set vond ik eigenlijk helemaal niet zo boeiend eerlijk gezegd, heb betere dingen van hem gehoord.

Hehehehe inderdaad:)

Nouja, op de vibe van het publiek inspelen lijkt me toch wel handig... Nu kijkt het publiek een uur lang naar zijn rug terwijl hij voor een kast staat met een zooi knoppen en kabeltjes..

De vibe is meer energie dan gezichtjes gluren, dus die krijg je zo ook wel mee hoor.

Ik vergelijk Colin Benders' ontwikkeling een beetje met die van Stevie Wonder. Die speelde aanvankelijk mondharmonica maar werd gegrepen door (modulaire) synthesizers. Als je dat talent hebt, kun je met van alles werken Het is dat ik langer met modulaire synths werk dan hij , anders was ik zeker door zijn enthousiasme tijdens onze bezoeken aan de winkel van Music House aangestoken.

Laatst gewijzigd:
De vibe is meer energie dan gezichtjes gluren, dus die krijg je zo ook wel mee hoor.

Hij keek af en toe om, om polshoogte te nemen en dan ging de hele zaal uit z'n dak. Hij vond het echt wijs en ik ook.

Ik vergelijk Colin Benders' ontwikkeling een beetje met die van Stevie Wonder. Die speelde aanvankelijk mondharmonica maar werd gegrepen door (modulaire) synthesizers.

Hahaha die vergelijking gaat compleet mank. Stevie Wonder is één van werelds grootste soulzangers. :dubbel:

Een en al positiviteit in deze draad, goed bezig.

Hij keek af en toe om, om polshoogte te nemen en dan ging de hele zaal uit z'n dak. Hij vond het echt wijs en ik ook.

Ik zag het in het filmpje inderdaad gebeuren....mesen lijken niet echt te snappen dat als je lekker bezig bent je toch opgaat in je machines. Zegt meer over deze mensen dan over Colin denk ik dan maar.
Hoe dan ook, ik vind het gers wat hij en zijn team aan het doen zijn.= :okdan:

Ik heb 1 keer met modulair op een podium gestaan... is sowieso lastig als de doelgroep er niets van begrijpt.

Kreeg verzoeknummers :stupid

Vind dit een waanzinnig stukje

Met je rug naar het podium als een telefooncentralebediende gaan staan is gewoon niet rock & roll. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Keith Emerson die ook met z'n modular het podium op gaat maar dan wel op z'n klavier gaat staan achtertevoren spelen

Keith_Emerson_%26_Moog_15May10.jpg

En bijvoorbeeld Eboman maakt er ook altijd wel een showtje van

Back