Microbrute upgrade met extra oscillator

Ga anders eens wat synths uitproberen bij een winkel. Het lijkt namelijk alsof je niet echt weet wat je wil. Wat je wel snel doorhebt als je een synth uitprobeert is of het geluid je aanstaat, en dat is het belangrijkste.

Het klinkt alsof je een Moog wil, dan probeer die Sub Phatty en Mother eens. Als je de MB niet wegdoet, dan kan je die als extra osc gebruiken bij de Mother.

Of kijk eens naar tweedehands MFB synths. Die hebben een wat warmer geluid dan de MB.

Haal maar eens een simpele saw met wat vibrato door de Waves plates, ff door de presets gaan en Plotseling spontaan een viool met toetsen. Of door Toraverb. Beetje too much verb/surrealistisch maar dat streelt de oren toch echt wel en dat rauwe rantje blijkt ineens overheerlijke gebakken spek te wezen.

Ik hou zeker van gebakken spek.
Wat dat betreft heb je gelijk, je kan natuurlijk met effecten wel het een en ander doen.
Zal van de week in Ableton er 'ns een rack opzetten.

Ga anders eens wat synths uitproberen bij een winkel. Het lijkt namelijk alsof je niet echt weet wat je wil. Wat je wel snel doorhebt als je een synth uitprobeert is of het geluid je aanstaat, en dat is het belangrijkste.

Goed idee wel, ga wel een keer bij Bax in Amsterdam langs.

Of kijk eens naar tweedehands MFB synths. Die hebben een wat warmer geluid dan de MB.

MFB had ik nog niet zo op gelet maar die nieuwe dominion club van hun is een heel leuk ding voor dat geld, mooi uitgebreid ook trouwens en klinkt goed moet ik zeggen.

Back