Hoe noem je deze stijl ?

Gaat bijna een beetje richting tekno met een k
dan wel de spacey 90's variant
mag wel een beetje mooier in het hoog
leuk hoor!

woa dat arpeggio of blokgolf gemoduleerd geluidje is fakin' dik vet gaaf...wat er in komt op 3:02

drums zijn ook cool, zo een lekkere potten en pannen drummachine, zo eentje die in de jaren 90 een plaat supercool maakte maar de producer het gewoon deed omdat die geen 909 kon vinden of veroorloven of er niet vanaf wist

en aangezien dit synthforum is willen we natuurlijk weten wat er allemaal gebruikt is :koffie:

en qua stijl, tja het doet mij denken aan coole tv serie muziek uit de jaren 80/90 (en dan oostblok) komische achtervolgings muziek

Bedankt iedereen, omdat jullie het mooi vinden zal ik deze binnenkort downloadbaar maken als die af en gemasterd is.

woa dat arpeggio of blokgolf gemoduleerd geluidje is fakin' dik vet gaaf...wat er in komt op 3:02

LOL smackos, dat geluidje is mijn supertemratuurgevoelige polyfone synthesizer.
Reken maar niet dat de cutoff hetzelfde staat bij de volgende opname, het weer verandert.

Met wat byteshifting zet de 16 step sequencer met loop en reset punt de DCO 0,1,2 of 3 oktaaf omhoog,
vervolgens de modulatie in het midden (64) dan is 1 oktaaf ineens anderhalf keer de frequency, geen 6 noten, standard synths kunnen dit niet.
Als je een 8 bit chip gebruikt moet je improviseren!

Alles door een 5 pole moog VCF met 8 reso settings, 3 voice poly met 1 step sequencer die bij elke noot reset.

drums zijn ook cool, zo een lekkere potten en pannen drummachine, zo eentje die in de jaren 90 een plaat supercool maakte maar de producer het gewoon deed omdat die geen 909 kon vinden of veroorloven of er niet vanaf wist

en aangezien dit synthforum is willen we natuurlijk weten wat er allemaal gebruikt is :koffie:

Alles zelfbouw, behalve de resosweep choir die uit de K4 komt, ook hoor je Korg Trinity rack met dat reso geluidje die af en toe speelt ook aan het begin.
Oja de crash komt uit een sampler, ook nog 2 effecten modules en een G2 voor de hihat omdat die te veel ruist en tikt vanwege een mislukte drummachine.

De bassdrum is een 909 clown op +15 en -15 volt.
De andere drums geen clone, is single supply geinspireerd op de 606 en 808 door een 909 VCA die altijd werkt met een 9volt adapter.
Andere 2 synths zijn blokgolf synths, rechtsreeks uit de 8 bit chip door een 303 of 4 pole Moog VCF.
Zaag kan ik helaas nog niet maken behalve virtueel analoog.

wo cool dat het zelfbouw is, wat voor DCOs gebruik je daarvoor?

K4 is altijd goed wat een spacebak en die filters zo slordig groezelig :koffie:

Ja met K4 heb je automaties een vinyl sound, als die helder was zou wel beter zijn, ik hou meer van CD.

Wat voor DCO ?, bestaan er meerdere soorten ?, nee, gewoon een blokgolf uit een digitale chip.
De MIDI en DCOs zit in 1 chip, VCF en een supersimpele 1 transistor VCA erbij solderen, simpeler kan niet.
MIDI (UART) en DCO (CCP) zit hardwarematig in 8 bit PIC chips ingebouwd, als je dat kunt hoef je ook geen 1000 euro te betalen.

Toffe track ja. En nog beter met je verhaal van de gear er bij ;)

Zeker puike drums en die arpeggiator freaked 'm lekker.

Ik zou het alleen geen #House noemen :)

Back