Ik vind mp3 op 320 kbps voldoende voor veel van de muziek die ik luister, al probeer ik wel altijd ook de flac-versie te krijgen. Er gaat wat verloren, maar voor mij doet dat niet af aan de kwaliteit van de muziek.
Het is een beetje hetzelfde als met televisies. Die technologie gaat in een razend tempo en beeldschermen worden steeds groter en beter, en het beeld steeds scherper en scherper, Full HD, HDTV, HDR... LED, OLED, QLED en ga zo maar door. Toch heb ik bij het zien van een film nog nooit zoiets gehad van 'Wat een kutfilm! Maar als het beeld 10 x scherper zou zijn geweest, zou hij wel echt heel goed zijn'.
Een goede film is een goede film, ongeacht de beeldscherpte, resolutie of hoe je het ook wilt noemen. Een goed stuk muziek is een goed stuk muziek, ongeacht de kbps, en ik luister naar de muziek - niet naar de resolutie of het 'geluid an sich', als zoiets al bestaat.
Toegegeven... er zit natuurlijk wel een ondergrens aan. Als het beeld zo slecht is dat je bijvoorbeeld dingen niet ziet, als het vaag of onduidelijk is, dan mis je dingen. Dat geldt bij mp3's ook. Bij mij gaat die ondergrens bij 320 kbps, maar zelfs bij 128 kbps kun je wat mij betreft nog steeds naar 'goede muziek' luisteren.