en over LP's gesproken, ja dat was de nostalgische oude tijd, dan had je echt ook waar voor je geld, een ding in je handen, tegenwoordig als je muziek wilt, moet je het downloaden... mis je het hele ritueel erom heen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
, maar voor afluisteren heb je daar exact helemaal niets aan. Hoger bestaat niet, behalve in productie programma's waar je op 32 en 64 bit floating point kan produceren. 
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_codecs#Lossless_compression^ maar welk lossless format dan?
FLAC is imo wel de fijnste dan, maar welke zijn er verder? ALAC ja, maar dat is gewoon een soort FLAC zonder error correctie.

MP3 is n.m.i. al teveel (en telang) ingeburgerd om het nog te zien verdwijnen. Een beetje zoals MIDI, een goede standaard maar kan makkelijk honderden malen sneller indien...Tegenwoordig zijn er steeds minder goede redenen om MP3 aan te houden. Met name omdat opslagruimte lang niet meer zo duur is als pakweg 15 jaar geleden. Dus waarom niet gewoon voor lossless gaan? MP3 is alleen ontstaan uit de noodzaak om ruimte te besparen. Niet omdat het nou zo goed klinkt.
Doe mij maar lekker een lossless format. Als je ruimte wilt besparen is er altijd nog FLAC. Ik zeg, sluit die era af met zn allen en zeg vaarwel for ever MP3.
Niet dat het uitmaakt. Ik ken niemand die het verschil hoort.
MP3 is n.m.i. al teveel (en telang) ingeburgerd om het nog te zien verdwijnen. Een beetje zoals MIDI, een goede standaard maar kan makkelijk honderden malen sneller indien...
Aan die vinyl fans raad ik aan om eens je platenspeler aan te sluiten op een line-ingang i.p.v. de phono-ingang. Dan hoor je pas hoe een plaat werkelijk klinkt. En, probeer daar maar eens terug een goed geluid uit te eq'en.
Soit.
FLAC, mag voor mij best, maar het zal nog lang duren eer dat ingeburgerd is, peins ik.