[trance/dance] Nucleus - I need it

Doet niets af aan het feit dat het dan dus een kleine moeite is om een voorgefrabiceerd e-mailtje te sturen. ID&T en Black hole deden dit bijv. Gewoon een mailtje met dank je wel, maar niets voor ons. Is wel zo netjes.

Origineel geplaatst door frandaman
Je bent de eerste die het niets vind.....smaken verschillen.
Ik vind het alleen van labels niet getuigen van netheid. Stuur in ieder geval een berichtje dat je het hebt ontvangen en dat je het niets vind voor het label. Dan weet je als producent waar je aan toe bent.

:dj:

Ik vind het zeker wel knap gedaan met de vocal,dat hoor je me zeker niet zeggen!echt niet. Maar wat ik alleen mis is...tja Een bepaald gevoel ,kan het niet uitleggen. Maar vind de geluiden keuze erg magertjes en niet echt boeiend.

Bijv. Het begin boeit mij al hellemaal niet.

Tip gebruik wat stoerdere geluiden,en stop er wat climaxjes in. Dit had ik ook met de vocal gedaan...dus de vocal ook tot een climax laten komen. Dmv de juiste akkoorden en momenten.

Weet het ook niet,luister maar gewoon naar je eigen gevoel.

Na nog een keer het te beluisterd re hebben. Hebben de vocals op bepaalde momenten wel de juiste drive. Maar over het algemeen gezien ligt het echt gewoon aan de geluiden. Vooral de bass in het begin sorry maar 10x niks! Had de bass veranderd en zeker de mainlead en de percussie,maak het wat stoerder.

succes.

Klinkt lekker.

Deze maatschappij is opzoek naar producers zoals jij.

Z-MINOR PRODUCTIONS
HEES 153
B-3920 LOMMEL
BELGIUM
Fax: +32 (0)11 554510
E-Mail: info@z-minor.be

www.z-minor.be

[Justin] Wat moet ik me in vredesnaam voorstellen bij stoerdere geluiden ? De standaard ge-detunede zaagtand ? Jammer dat het nummer je niet boeit, maar zoals ik al zei, smaken verschillen. Andere mensen vinden het nummer heel goed, jij vindt het niks. Ieder zijn smaak toch ?

Ik produceer gewoon rustig verder, maar ik ben wel benieuwd naar één van jouw tracks ?

[complimentje!]

[complimentje!]

hallo,

ik wou je iig ff een complimentje doen. tis welliswaar niet mijn dingetje, maar dat doet er ook niet toe vind ik. vind dit iig al beter dan wat ik meestal hoor hier op het forum. vind wel dat er een paar dingen niet helemaal klopen qua volume.. zoals de lead bijv. die staat echt te hard. verder raken er wel meer geluiden in de verdrukking, wat jammer is. De lead zelf vind ik jammer genoeg niet orgineel. Toch vind ik het een goed nummer in het algemeen gezien, maar denk niet dat in dit genre daar nog veel vraag naar is. De vocal vind ik wel leuk trouwens. zelfde geld voor de sounds opzich die je kiest. Ik probeer trouwens met dit stukje een beetje opbouwend te zijn en vind het echt een leuk nummer, alleen blijft ie niet hangen in je geheugen als ik eerlijk mag zijn. Ik heb hier de afgelopen jaren al zoveel van gehoord. 'k zou hem als het nog kan een beetje bijwerken en je iig willen complimenteren met wat je gemaakt heb. ga zo door iig..

groeten,

Fatar

[Justin] Wat moet ik me in vredesnaam voorstellen bij stoerdere geluiden ? De standaard ge-detunede zaagtand ? Jammer dat het nummer je niet boeit, maar zoals ik al zei, smaken verschillen. Andere mensen vinden het nummer heel goed, jij vindt het niks. Ieder zijn smaak toch ?

Ik produceer gewoon rustig verder, maar ik ben wel benieuwd naar één van jouw tracks ?

Ik denk dat hij de originaliteit van de geluiden bedoeld. Ik vind het nummer technisch wel in orde, maar origineel is het gewoon niet. Zoals Bass al zegt (en dit is echt een van de uiterst sporadische keren dat ik het met Bass eens ben :D : labels krijgen echt VEEEEEEL van dit soort spul binnen) En originaliteit is toch net wat je juist moet zijn, jouw naam moet voor een bepaalde muziekstijl staan. Dat is wat de labels willen...
Al kun je technisch een nummer perfect in elkaar knallen. Als het niet in de smaak valt omdat het al 1000 keer voorgedaan is, tja dan houdt het op.
Maar ik zou gewoon lekker doorgaan, na verloop van tijd ontwikkel je vanzelf je eigen stijl...

Ja klopt ik vind de vocal erg goed. Maar vind de geluiden daar in tegen tien keer niks,een aantal geluiden kun je er in houden. Maar de bass & lead had ik er direct uitgegooid.

En ben het met digi eens dat de labels toch echt iest willen hebben met meer originaliteit. Wat ik bedoel met stoere geluiden? tja dat kan ik niet echt uitleggen. Dat moet je horen of voelen weet ik veel.

Je tracks is verder oke. Maar had nogmaals de percussie,bass etc aangepast.

Hoor je dat dan niet?wat vind je van het begin en VOORAL wanneer de bass erin komt.Dat vind ik wat slapjes. Maar de vocal die daarna erin komt vind ik weer wel erg goed.

Conclusie:

De vocal is lekker. Maar vind de kwaliteit van de productie minder door de sound. En dit vind ik onderdoen aan de vocal. Die verdiend in mijn ogen een betere stoere sound.

Verder moet je het zelf maar zien.:)

Originaliteit is nou juist wat er ontbreekt in de meeste dance muziek. Wat is er nou origineel aan het coveren van nummers ? Dus dat is het grootste non-argument wat ik kan bedenken.

De stoere geluiden snap ik nog steeds niet. Zal wel aan mij liggen
EN Justin, natuurlijk hoor ik dat met die bas niet. Als ik dat wel deed had ik hem al lang aangepast....ja toch niet dan ??
Ik zal mijn vrouw de complimenten doorgeven over de vocals....vind ze vast erg leuk :okdan:

Originaliteit is nou juist wat er ontbreekt in de meeste dance muziek. Wat is er nou origineel aan het coveren van nummers ? Dus dat is het grootste non-argument wat ik kan bedenken.

JupzZ, daarom vind ik mauro picotto :mega: ... (niet zijn commerciele nummers overgens)
En van dat standaard mailtje ben ik het ook wel mee eens. ALs je een emailtje krijgt, dan weet je in iedergeval dat ze het nix vinden, en anders blijf je maar hopen ...

groeten!

Doet niets af aan het feit dat het dan dus een kleine moeite is om een voorgefrabiceerd e-mailtje te sturen. ID&T en Black hole deden dit bijv. Gewoon een mailtje met dank je wel, maar niets voor ons. Is wel zo netjes
Het probleem van grote labels is dat je connecties moet hebben.
Heb je die, komt je demo niet op de grote stapel.
Over de track: Ik vind het een lekker nummertje, tis niet mijn style (hardcore) maar vind het leuk om naar te luisteren.
Ik vind alleen de crash veels te hard, en misschien de kick wat meer laten stompen.
Maar ik doe je het niet na :okdan:
Suc6 met je producties en vinden van een goed label!!

Origineel geplaatst door Edge D
Het probleem van grote labels is dat je connecties moet hebben.
Heb je die, komt je demo niet op de grote stapel.

Da's onzin. Ik heb tijdje terug (2 jaar) een demo naar ID&T gestuurd, kreeg ik te horen dat het nog niet goed genoeg was (niet genoeg ervaring). Maar dat ze wel hoorden dat ik talent had en dat ze graag meer wilden horen van me in de toekomst en dat ze het leuk vonden dat ik contact heb gehad met Marcel Woods... En dat stond dus op m'n site en had ik niks van gezegd bij de demo's, dus ze vonden het blijkbaar toch interessant desondanks het nummer niet goed genoeg was...
Dus het gaat toch om je demo en niet zozeer om connecties... En daarbij geeft het veel meer voldoening als je helemaal op eigen kracht een nummer uit weet te brengen bij een bekend label :)

Zeg BigDPlayboy..

Verander alsteblieft je avatar =( =(

:dubbel:

Een kruiwagentje is toch wel erg handig. Via de DJ in een arnhemse club kreeg ik een afspraak met de A&R Manager van Combined Forces in Den Haag. Dit is al een jaar of 5 terug. Praat toch wel wat fijner dan per e-mail. Ook hij vertelde mij dat ik op de goede weg was. En het allergaafste was nog wel dat ik een rondleiding heb gehad van Roel Schutrups (DJ Isaac) en aan de telefoon heb gesproken met Vincent de Moor.
Het best advies wat ik kreeg was gewoon in mezelf te geloven en mijn ding te doen. "niemand kopieren, want daar hebben we de clubheads voor !" zeiden ze !! :halleluja

Origineel geplaatst door Bass
Zeg BigDPlayboy..
Verander alsteblieft je avatar =( =(
:dubbel:

Wat??!?!?!?!! En die heb ik speciaal voor jou gepakt :(
:P

Origineel geplaatst door Frandaman
Dit is al een jaar of 5 terug

Hm :erm:
Nu maak je me wel benieuwd naar wat je 5 jaar geleden opgestuurd hebt

Niewsgierig wat ik toen maakte ?
Dat kan ik je wel laten horen.

Dit is gemaakt met mijn oude S950 sampler, U220, AN1x en Alpha Juno en Cubase VST, toen nog zonder VST Intruments
Wat loopjes met Fruityloops en een beetje Rebirth hier en daar.

Hey baby

en de track die ik net had afgemaakt toen ik op "audiëntie"mocht ;)

Infinity

Niewsgierig wat ik toen maakte ?
Dat kan ik je wel laten horen.

Dit is gemaakt met mijn oude S950 sampler, U220, AN1x en Alpha Juno en Cubase VST, toen nog zonder VST Intruments
Wat loopjes met Fruityloops en een beetje Rebirth hier en daar.
Hey baby

en de track die ik net had afgemaakt toen ik op "audiëntie"mocht ;)
Infinity

Valt nog mee, ik had erger verwacht! *D
Die hey baby doet me meteen aan de DJ Jean's clubstyle denken :r <no offence voor jou trouwens, maar ben niet zo van die Jan ;)>
Die infinity komt me heel erg bekend voor. Nooit uitgebracht geweest?
Maarja, er zijn al veel remixen van dat stukje muziek gemaakt volgens mij... En toch blijf ik dat een mooi geluid/melodie vinden van dat blaasinstrument (klarinet denk ik :eureka: )

Maar klinkt zo slecht nog niet ... Hoe komt het dat je 5 jaar later nog niet aan de bak bent?

Ik heb een hele tijd niets gedaan....daarna pikte ik de draad op, maar heb toen een gezinnetje gesticht en dat gaat ten koste van veel tijd en rust :D
Laatste pakte ik de boel weer op en kreeg veel feedback van mensen die zeiden dat mijn producties gewoon goed genoeg zijn om platenmaatschappijen mee te bestoken. En ik heb nu de instelling: kost een envelop een postzegel en een CD......gerwoon proberen !!!

groot gelijk,als je nix opstuurt horen mensen in de industrie ook nix van je!!! en connecties zijn toch af en toe wel een voordeel boven het gewoon opsturen van tracks,vrienden van mijn produceren bij combined forces en geven dus gewoon even een demo van mij aan hun labelmanager,en daar krijg ik dus altijd een reactie op,heb diezelfde tracks voor de gein ook wel eens geupload naar hun site,en daar nooit iets van gehoord,dus verschil is er zeker...
maar goed bllijf gewoon je ding doen zou ik zeggen en probeer nog wat van die clubtracks te maken!!! klinken leuk!!!

Back