Een nummertje

sander

_
Zo eindelijk weer eens een nummertje gemaakt.
Koste me deze keer wel wat takes zeg. pffff.
Elke keer wel weer een foutje en dan konden we weer opnieuw beginnen.
Maar nu is ie aardig ok en geloof ik het wel, want ik kan eigelijk niet wachten om
weer met iets anders te beginnen, was deze aardig zat.
Oja, de afbouw is wat te snel, maar pech.

Gear:
101/707/808/2 x juno-60, matrix1000, DX200, MPC

64 Kbs, 4.28 min.
http://www.smeyer.cistron.nl/~smeyer/music/sander_nieuw.mp3

ik vindt hem erg lekker. maar hoe werk je nou? neem je spoor voor spoor live op ?

Ben er vrijwel zeker van dat de bass met de sh101 is gedaan.
Ik vind m lekker, sounds gemaakt met mijn favoriete gear!
Bass lijntje vind ik erg lekker, strings erg mooi, eigelijk de
hele opbouw blijft boeien, heb het nummer met plezier tot
het einde beluisterd.

Alleen idd dat sissende drumklankje vond ik ook minder,
volgens mij loopt ie ook niet in de pas.

erg mooi nummer!

lekker sfeertje/gevoel zet je neer...

Hoewel ik in het begin die strings erg zeurderig vind/vond, vallen ze later precies op de plek..

ik vind hem cool

Origineel geplaatst door EDP
ik vindt hem erg lekker. maar hoe werk je nou? neem je spoor voor spoor live op ?

Ik maak alle ingrienten stuk voor stuk. En dat loopt dan allemaal. In dit nummer 8 bars.
Dan zet ik alle geluiden uit. Ook op de drummachines. Druk in soundforge(alles op 1 audiospoor) op record en bouw vervolgens het nummer door de geluiden en drums aan/uit te zetten. De eerste versie van dit nummer was 115BPM,
en die pingel melodietjes die je later in het nummer hoort, waren toen live ingespeeld tijdens opname.
Bij de 2de opname heb ik die pingel melodietjes van te voren nagemaakt van hoe ik ze live ingespeeld had.
Dat heeft echter wel een wat minder resultaat opgeleverd. Verder kan ik me naast het mute/unmuten
nog uitleven op de drumcomputers en op de knoppen van m'n synths(arp aan/uit, verschillende settings, transpose knop, etc).

En de bass is inderdaad de 101. De eerste string is een juno en het eerste korte melodietje is de andere juno.

Thanks voor de feedback.

dit klinkt vrolijk, droevig, jammer, opgewekt, enz in 1 nummer..
geeft wel een raar effect.
de strings zijn heel leuk. afentoe in de percussie iets raars.. dit zal wel liggen aan het parts aan/uit zetten.
dat pingel pingel is heel ook goed.. Enige kritiek die ik echt heb is die 101.. die werkt echt op mijn zenuwen.. Weet nie waarom.. klinkt iets raars in de noten ofzo.. i dunno

toch eindconclussie: :okdan:

Die bassline is lekker niet zeuren,,, wat mijn kritiek is,,,

DIe tom op de 2e tel, clasht met de bassline, die tom heeft een bepaalde toonhoogte die niet lekker ligt bij de bassline. Dus die tom anders doen ipv die bassline. Die pingeltjes zijn mischien iets te pingelig, mischien moet je daar meer aandacht aan besteden.

Voor de rest klinkt ie prima.

Met dat pingelgeluidje bedoelen jullie toch niet het eerste melodietje wat komt met die korte noten?
Die vindt ik zelf namelijk erg ok. Later in het nummer hoor je die weer alleen heb ik dan de arpeggiator geactiveerd die door de 808 wordt getriggerd. En op dat moment klinkt het niet helemaal ok.

basslijntje vind ik geweldig, geluid past er goed bij. Maar, vooral hoe het ingespeeld is. Had het de hele middag in me hoofd.

leuk, leuk, leuk !

Origineel geplaatst door sander
hee maaar rvooh, ik dacht dat die bas juist cool was :(

die bassline is meesterlijk, niets meer aan doen.

edit: alleen wat viezer, das enige

Re: Een nummertje

Leuke sound. Fijne bas. Drum geluiden wat soft naar mijn smaak (maar wie ben ik - ik krijg mijn eigen sounds zelden zo vet als ik zelf zou willen).

Ik vond hem alleen een beetje eentonig. :P

Misschien niet mijn ding, maar wel errug lekker om naar te luisteren.
En de afbouw is echt niet slecht (vindt ik meestal alleen een probleem als je een hele massale song gemaakt hebt), maar deze is lekker clean en strak.

Back