Waarom is een euro case zo duur?

Wil zelf ook gaan beginnen. Maar zijn die racks/cases voor de moog mother 32 geen goede start?
Leken mij niet zo duur.

Op zich een prima start, maar er zijn wel wat dingen waar je rekening mee moet houden. Volgens mij zijn die bv zonder stroomvoorziening, dus je moet er iets als een uZeus oid in zetten, kost (2e hands ongeveer 100 euro). Een gewone PSU met busboards zou je er zelf in moeten monteren en da's een stukje lastiger. Sowieso omdat die case niet zo heel diep is en je er dus alleen ondiepe ("skiff-vriendelijke") modules in kwijt kunt.
En het belangrijkste misschien wel; het is maar 3U. Als het modulaire gebeuren je bevalt, zul je er al snel niet genoeg aan hebben. 104 HP is zo vol... ;)

Ach, het kan zo duur zijn als je het zelf wil maken....resthout (oude schutting en een pallet....
en voor een nieuw stukje MDF ben je ook niet meer dan 10,- kwijt

als je nog wat lego op zolder hebt liggen is onderstaande een goedkope en vooral flexibele oplossing (de case pas je simpel aan naar het aantal modules...)

24547985461_58d710802a_c.jpg

Je kan altijd een handige timmerman een kast laten maken voor je, gewoon de maten doorgeven en gaan.
Ik doe dit soort werk, dus pm me en we kunnen gaan.

Ik heb de indruk dat de voeding t duur maakt.
Ik laat t zelf zo. Die roland doosjes hoeven geen rackje.

Zou het voor de voeding niet mogelijk zijn om een 1500mah of hoger adapter te kopen, en er dan zon pedalen daisy chain kabel aan te hangen?

Wat zijn de specs van de bijgeleverde adapter? (Voltage, mah, ac of dc, en barrel type.)

Die LEGO case is echt cooool!! :halleluja

De reden dat ze duur zijn is omdat ze veel moeite zijn om te maken, denk ik..
Ik ben zelf niet zo handig bijvoorbeeld, dus dan besteed ik het eerder uit.

De voeding hoeft niet heel duur te zijn, ik heb zelf eens zo'n DIY kit van Synthrotek in elkaar gezet en dat was makkelijk en redelijk cheap.
Die werkt dan op een laptop adapter.
Vrienden van mij hebben het ook vaak over Meanwell voedingen, die zijn volgens mij ook niet al te duur en meer geschikt voor grotere kisten.
Misschien dus een idee om een kist zonder voeding te kopen??

Daisy chain kan altijd als de voeding maar voldoende vermogen levert en , wellicht overbodig, de aan te sluiten apparaten dezelfde spanning willen en dezelfde polariteit op de aansluting hanteren anders wordt het linke soep.

als je nog wat lego op zolder hebt liggen is onderstaande een goedkope en vooral flexibele oplossing (de case pas je simpel aan naar het aantal modules...)

24547985461_58d710802a_c.jpg

Whaaaaa gaaf :D Ik had ooit een flightcase kofffer met alles er in, opgevuld met Duplo. Werkte super goed!

Wat betraft die case, de hoogte kan je nu tellen. Dan ga je naar brickshop.nl en koop je losse stukjes, heb je voor 100 euro een unieke, kleurrijke case :) Wel de zwarte koppel dingetjes kopen. Die zitten strakker dan de grijze..

Of blauwe dubbele, werkt nog beter

Er zijn zoveel 2e hands cases te koop. Heb €120 betaald voor de mijne. Als ik groter wil, mag iemand deze weer voor €120 overnemen. Ga ik niet voor zitten knutselen / Lego'en.

Back