welke 8 outputboard voor MPC2kxl?? Heeelp!

2.

Attachments

• mpc 2.jpg
    mpc 2.jpg
    49,1 KB · Bekeken: 113
Die kun je inderdaad makkelijk zelf maken.
Gewoon even bij de elctroboer langs gaan en die kabel laten zien. Zij weten wel wat je nodig hebt.

Succes.

Zoals je die printplaat vast heb "met je duim op de chips" is niet zo goed!

Doordat je lichaam statisch geladen kan zijn kun je op die manier de chips mollen, het is beter om chips enzo niet aan te raken!

Wat je trouwens eens kan bekijken is of de gebruikte flatcable niet een of andere standaard maat is, die bijvoorbeeld ook in pc wordt gebruikt.

Dat zou het nog eens extra goedkoop maken!

Origineel geplaatst door druid
Zoals je die printplaat vast heb "met je duim op de chips" is niet zo goed!

Doordat je lichaam statisch geladen kan zijn kun je op die manier de chips mollen, het is beter om chips enzo niet aan te raken!

Wat je trouwens eens kan bekijken is of de gebruikte flatcable niet een of andere standaard maat is, die bijvoorbeeld ook in pc wordt gebruikt.

Dat zou het nog eens extra goedkoop maken!

thanx voor de tip! - ik ben wel erg into electro - maar ik hoop niet erg geladen dan...

ik zal morgen naar een electroboer hollen en een flatcable halen en hopelijk krijgt deze thread een leuk staartje

it works!!!!!

Vandaag naar de electro boer - die zei dat deze flatcable heel zeldzaam is en "zeker niet uit een computer komt" - geen kans in heel amsterdam dus - Maaar "ik kon hem wel zelf maken!"
nou - aangezien ik dus geen enkele andere optie had dacht ik - Ok - let's try. Dus ik 2 elementen en een flatcable stuk gekocht, en naar de UvA fietsenmaker - daar de kabel tussen een bankschroef geplaatst en Pats! (nou ja, niet letterlijk pats) - aangedraaid!i

kom ik thuis, board erin, kabel erin - schroefjes aan de voorkan - kabels in mijn spriti mixer steken en.....

kan ik enkel de bass oversturen!!!! yeah - met andere woorden hij doet et. En ik heb iets zelf opgelost met mijn 2 linker handen!

thanx mensen - nu noef ik mijn mpc niet te verkopen en heb ik 'em volledig uitgebreid (nou ja - op flashrom na dan..)

thanx iedereen voor de raad en de wijze opmerkingen!!!!

mensch - maschine
:a becoming rhizome:

haha mooi zo, feli

gelukt!

gelukt!

Zo, het is mij ook met succes gelukt om een output board uit een S2000 in een MPC2000XL te bouwen. Het gaat hierbij ook om het type dat in princiepe niet voor de XL gemaakt is maar voor de S2000/MPC2000 en dus moest ik het kabeltje verlengen. Deze kabel is trouwens een floppy drive kabel zoals ie ook in de S2000 zit.
Het metalen "bakje" waar het bord in zit is net iets te kort om 'm aan de pootjes die op het moederbord staan te bevestigen en de gaten voor het SMPTE bordje zitten niet op de juiste plek dus dat ding moest ik eruit slopen. Zal de gaten nog even uitboren zodat dit ook past.

Nog iemand een S2000 zonder EB16 en ADO-I kopen :)

Patrick.

Re: gelukt!

Re: gelukt!

Origineel geplaatst door pt.
Zo, het is mij ook met succes gelukt om een output board uit een S2000 in een MPC2000XL te bouwen. Het gaat hierbij ook om het type dat in princiepe niet voor de XL gemaakt is maar voor de S2000/MPC2000 en dus moest ik het kabeltje verlengen. Deze kabel is trouwens een floppy drive kabel zoals ie ook in de S2000 zit.
Het metalen "bakje" waar het bord in zit is net iets te kort om 'm aan de pootjes die op het moederbord staan te bevestigen en de gaten voor het SMPTE bordje zitten niet op de juiste plek dus dat ding moest ik eruit slopen. Zal de gaten nog even uitboren zodat dit ook past.

Nog iemand een S2000 zonder EB16 en ADO-I kopen :)

Patrick.
??

gaten voor de smpte niet op de juiste plek??

kun je een paar foto's plaatsen misscihen?

foto...

foto...

foto van de achterkant...

Attachments

• aut_5152.jpg
    aut_5152.jpg
    21,2 KB · Bekeken: 114
bakje

bakje

Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
??
vage shit - dat heb ik nou weer niet - bij mjipast alles prima gewoon...

Maar jij hebt het ding zonder "bakje" gemonteerd geloof ik. Dat is ook een verschil tussen ADO-I en ADO-II: het metalen bakje is smaller en dieper bij een ADO-II.

Patrick.

Jongens, ik zit ook met het zelfde probleem. Alles is mij wat duidelijker geworden inmiddels. Een ding begrijp ik nog niet helemaal. Waarom hebben pc-floppy kabels 4 draadjes los en omgekeerd? Bij de floppy kabel van de floppy drive die standaard in de MPC zit is er niks omgedraaid.
Ik ben van plan om er morgen een ATAPI zipdrive in plaats van de floppy in te zetten, en wil daarna de kabel die voor de floppy gebruikt werd, gebruiken om mijn Mutec extention board aan te sluiten. Omdat de meegeleverde kabel net als bij jullie veel te kort is.

Ik heb destijds een S2000 output board in mn akai MPC 2000xl gezet :).
Daarvoor moesten de RCA stekkers verdwijnen (digital in / out) die heb ik afgekoppeld van het mainboard omdat ik die toch niet gebruikte.

Het functioneerde gewoon naar behoren :).

-C-

Back