Von Naphoven - Grenfell [Ambient / Industrial]

Nap

Nieuwkomer
254733.jpg

Von Naphoven - Grenfell

Ik was getroffen door de brand in Londen en de nasleep afgelopen week - in deze track opnames van de protesten die uitbraken met een muzikaal tapijtje.

Mooi hoor. Knap stukje werk.

Ook qua sounddesign en productie. Mooi "open" en gedetailleerd. Ook mooi in de breedte (stereo image) en diepte (voorgrond/achtergrond). Al met al toch een toverkunstje. Zeker met veel delay en reverb.

Doet qua sfeer inderdaad denken aan vervlogen tijden. Ambient en Chill out van rond medio 90.
Onder meer door het mixen van synths met gesampelde "real world" (The Orb, Future Sound of London)

Top!

Dank wederom voor de mooie woorden :halleluja

Gebruikte synths:
'Static'/brom en achtergrond zap/wobble/ritmisch percussie effect: Make Noise 0-Coast
Textures, pads, bells en koor: Spectrasonics Omnisphere 2 icm Keyscape
Bass: X-fer Serum
Subkick: Sonic Academy Kick 2
Overige percussie/beats: Native Instruments Maschine

FX:
Oto Biscuit
Fabfilter Pro R, Timeless 2
AudioThing Outer Space
Elysia Nvelope
Soundtoys Decapitator, Crystalizer, Filterfreak 2
Auburn Sounds Panagement
Valhalla VintageVerb

En in elkaar gekleid in Ableton Live Suite 9.

Lekker chillen in mn studiootje, glaasje whiskey erbij, goed humeurtje.... Dit prachtige stuk muziek past er uitstekend bij. You just made my day :halleluja

Stereobeeld komt deels uit de gebruikte patches, maar ook Auburn Panagement, Fabfilter Timeless 2 + Pro-R dragen hun steentje bij.

Ik vind hem ook zeer goed gelukt, mooie sferische sounds en 'breaks'. Ik kreeg er ook meer een triphop dan ambient gevoel bij. Beetje filmisch ook. Ben benieuwd naar je volgende track.

Back