Mijn ob12 had een flikkerende backlight, ik dacht dat het snel verholpen kon worden.... niet dus...ik raakte niet aan die backlight (zonder brokken te maken)
Heb het stroomkabeltje losgemaakt en gebruik nu een ikea-lampje
Origineel geplaatst door RednoiZ Heb ik nooit last van gehad,maar ik heb op het ob12 forum gelezen dat je er zelf een andere in kan zetten,mocht je display het begeven.
Het schijnt wel eens voor te komen dit euvel maar is zeker niet typerend voor alle ob12's.
Mischien zit er gewoon een kabeltje een beetje los.. Gewoon even openschroeven en checken...
Ik vind trouwens de userinterface heel goed,je hebt er echt geen manual bij nodig..alles ligt direct voor je...het is alleen mijn geluid niet,ik denk dat het inderdaad eerder een goede hardrocksynth is of zo..of terrorhouse of hoe heet dat allemaal?
Misschien heb ik geluk, mijn display knippert wel heel snel (alsof hij net iets te langzaam geupdate word, waardoor de LCD pixeltjes nét uitdoven voordat ze weer "aan" moeten) maakt verder niks uit voor de functionaliteit, gebruikersgemak is inderdaad helemaal top! Ik vind het een pracht bak, je kunt er erg extreme geluiden uithalen (bijvoorbeeld voor terrorhouse) door 2 totaal verschillende patches te koppelen met de morph functie en dan lekker tussen de twee patches in gaat zitten door met je modwheel te spelen.. Erg bizarre, niet standaard geluiden zijn dan het gevolg.
Als je even geen inspiratie heb een leuk ding om lekker op te pielen, je ziet goed wat je doet (op het display, je env. en al je andere settings grafisch weer gegeven) En al zou je hem alleen gebruiken als master keyboard voor je PC is het al een koopje. Stevige constructie en je kan zelf bepalen welke CC een knop/schuif uitstuurt en dit opslaan. Top bak!
Heb nu zowel de OB12 zitten luisteren als de oude Matrix6
Moet toch wel zeggen dat de Matrix toch wel ff anders klinkt als de OB12 !
Mijn voorkeur gaat dan zeker naar de oude machines, die klinkt veel vetter, warmer en analoog (wat het apparaat ook is)
Hier een twee-tal links
Eerste link is demo (MP3) van Oberheim (Viscount) OB12 synth, de tweede link is demo (MP3) van een Oberheim Matrix6 Workshop:
Heb nu zowel de OB12 zitten luisteren als de oude Matrix6
Moet toch wel zeggen dat de Matrix toch wel ff anders klinkt als de OB12 !
Mijn voorkeur gaat dan zeker naar de oude machines, die klinkt veel vetter, warmer en analoog (wat het apparaat ook is)
Hier een twee-tal links
Eerste link is demo (MP3) van Oberheim (Viscount) OB12 synth, de tweede link is demo (MP3) van een Oberheim Matrix6 Workshop:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik je eerste demo's niet eens zo heel erg slecht vindt klinken. Vooral die strings doen het wel aardig.
Je 2de demo hebben ook meer lead sounds, met veel power. Misschien een beetje teveel. Analoge string vindt ik vaak te krachtig en liggen te dik in de mix.
Maar ik denk dat beide apparaten hun goede en mindere kanten hebben. Ik denk echter wel dat je hier niet de juiste dingen vergelijkt. Afgezien dat de een analoog is en de ander digitaal, wordt de matrix in het algemeen beschouwd als een zeer goede synth en de ob12 als een wat mindere synth.
Origineel geplaatst door BananaWorld .....Afgezien dat de een analoog is en de ander digitaal, wordt de matrix in het algemeen beschouwd als een zeer goede synth en de ob12 als een wat mindere synth.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.