NI Komplete Ultimate 11 drama

Arjan FTM

Stamgast
Ik heb vanavond geüpgrade van KU 10 naar KU 11. En dat lijkt leuk, maar na de update werkt er NIETS meer van Native Instruments. Nou ja, vooruit, de controller editor ofzo geloof ik nog wel, maar bij verder iedere VSTi krijg ik van Windows (7 Pro) de melding dat bv "Kontakt 5 niet meer werkt" voordat het überhaupt start. Erger nog, Ze crashen Vienna Ensemble Pro 5 ook nog op het moment dat die bij opstarten de VST map scant. En alsof dat allemaal nog niet vervelend genoeg is, komt Kontakt ook gelijk op de VST blacklist van Cubase Pro 9 terecht.

Oftewel, ik kan even niet meer echt werken......! Heb NI tech support gemaild, maar wilde hier ook even polsen of iemand hier ervaring mee, of een helder idee over heeft!

Ontzettend veel dank alvast! Any help is much appreciated!

Groet,

Arjan

Als je legale sofware hebt kan je vaak de illegale versies beter gebruiken, die zijn vaak beter getest...

Heb je het NI forum al bekeken? Als iemand anders het heeft gehad kun je het daar doorgaans wel vinden (en hopelijk ook een oplossing natuurlijk).

Ik zie hier iemand met hetzelfde probleem alleen is daar helaas nooit antwoord op gekomen.

Waarom vraag je geen remote screen support aan ? Zij hebben me daarmee goed geholpen.. En de oorzaak lag bij de virusscanner die bepaalde registry keys van Ultimate had verwijderd, je moet het maar weten.

Laat svp weten wanneer en hoe dit probleem is opgelost, Te vaak lees je van problemen in topics als deze, maar zelden vind je de oplossing of terugkoppeling van de topic starter terug. Ik heb nog twee dagen om te beslissen of ik ook voor de NI-11 Ultimate update ga, maar gezien de vele negatieve ervaringen en onmogelijkeheden wat deze update met zich meebrengt durf ik niet goed meer, ik lees enkel van de problemen, maar nergens hoe deze opgelost werden.

Zondag a.s. loopt die 50% kortingsactie van NI af en ik ben er ook over aan het nadenken of ik die Komplete 11 Ultimate update nu wel moet gaan doen?

Ik ben dus ook erg benieuwd of Arjan FTM dit probleem - samen met NI tech support - weet op te lossen.

Altijd matig als dit soort dingen gebeuren.
Maar mijn ervaring met NI support is toch wel ok, en het zal ongetwijfeld snel opgelost zijn (Fingers crossed)

Is de nieuw k11 al wel geactiveerd in service centre.?
Anders doen de vsts het ook niet.

En de oorzaak lag bij de virusscanner die bepaalde registry keys van Ultimate had verwijderd, je moet het maar weten.

Ik denk dat het inderdaad hier aan ligt. Ik heb het zelf al een paar keer gehad met een nieuwe update voor Maschine , waardoor in Native Access/Service Centre een update niet geinstalleerd kon worden omdat er geen install van het hoofdprogramma was geinstalleerd. Hij gaf ook niet aan dat het programma was geinstalleerd in de 'Windows Programma's en Onderdelen'

Ik heb toen met een een tooltje 'Microsoft Program Install and Uninstall' gekeken welke entries niet werden weergegeven in "Windows Programma's en Onderdelen" en zo een uninstall gedaan, en daarna een frisse install van de (volledige) Maschine software + Update.

https://support.microsoft.com/en-in...lock-programs-from-being-installed-or-removed

Vorige week mn upgrade van Komplete 10 naar Komplete 11 Ultimate binnengekregen, en behalve de installatie van Reaktor 6 verliep die installatie via Native Access echt vlekkeloos en supersnel via die meegeleverde usb3 schijf.

Voor degenen die twijfelen om te updaten/upgraden , zou ik eerst eens checken of daadwerkelijk al je geinstalleerde Native Instruments software ook staat weergegeven in "Configuratiescherm > Programma's > Programma's en Onderdelen". Mochten er onderdelen niet in de lijst staan omdat ze door AVG of ander virusprogramma zijn gedelete, dan kan je problemen verwachten met updates van je nieuwe software. Ik zou dan persoonlijk de oude installatie helemaal verwijderen via bovenstaande manier, en dan via Native Access zou ie dan in rap tempo alles weer moeten installeren.

Deze linkjes had ik nog opgeslagen:
https://www.native-instruments.com/...s-control-panel-programs-and-features.261670/

https://support.native-instruments.com/hc/en-us/articles/115003509269

Bedankt voor de tips Phatback!

Het zou mij ook niet verbazen als de virusscanner de veroorzaker van dit probleem is. Met andere software heb ik iets dergelijks nl. ook een aantal keren gehad.

Ik heb K11U update besteld en ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen. En met de bijgeleverde USB HD-drive waarschijnlijk ook supersnel.

Inderdaad, bedankt Phatback, en succes KatieMusic, ikzelf heb besloten niet voor de update te gaan,

Bedankt voor de tips Phatback!

Het zou mij ook niet verbazen als de virusscanner de veroorzaker van dit probleem is. Met andere software heb ik iets dergelijks nl. ook een aantal keren gehad.

Ik heb K11U update besteld en ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen. En met de bijgeleverde USB HD-drive waarschijnlijk ook supersnel.

Ik zou in ieder geval rekening houden met een paar uur.
Eens heb ik het bij iemand meegemaakt dat het via de bijgeleverde drive nog ca. 8 uren duurde. De laatste ervaring was iets sneller, daar was hij in 2 of 2,5u klaar. Maar je hoeft er niet op te rekenen dat hij met een half uurtje ofzo klaar is bij een full install.

Een paar uur kan ik me goed voorstellen. Het zijn natuurlijk ook 87 producten dat incl. library (en uncompressed) 500 GB van je HD/SSD schijf vraagt.

Levertijd van K11U update was 4-5 dagen, dus het zal over enkele dagen wel voor me klaar liggen...

Back