Pod room (electronic)

Arv

Robot
Grappig, ik was aan het klooien met het nabouwen/proberen van de backing in de "the show" van Doug E Fresh, en al gaande zelf wat bedacht en van het een kwam het ander..
Vandaar dat je in de drums de DMX herkent, met de bekende shaker (iets gedownpitched).
Vrij melodisch van aard, en geen distortion en andere onzin dit keer. Met een lead van de juno60. Is die ook weer is even nuttig geweest. :D

Here ya go.

Fijne rustige track!

De leads zijn niet helemaal mijn smaak.... Maar dat komt om dat ik een hekel heb aan elektronische vibrato.. :-)

Het doet me een beetje denken aan Nederlandstalige pop uit de jaren ' 80.

Mooie geluiden :okdan:
Best lekker, maar die lead is lastig, misschien nog wat spelen met andere noten en af en toe legato?

Mooie geluiden :okdan:
Best lekker, maar die lead is lastig, misschien nog wat spelen met andere noten en af en toe legato?

Wellicht! Maar mezelf kennende laat ik het zo en ga ik weer verder met een ander project. :)

Dank voor luisteren.

Eindelijk wat feedback van me.

Mooi plaatje, rustig kabbelend, maar voor mij persoonlijk mocht er wat meer variatie op het thema.. Maar je doet er niets meer aan, dus well done already ! :)

Lekker hoor. Vooral als de beat erin valt. En idd lead is beetje suf. Maar waar komt die bass vandaan? Ook juno 60?

thanks again!

Bass is niet een juno60, maar een interne bass van Logic9. Ik dacht er nog aan om een externe synth the pakken, zoals bv de driftbox of minimoog, maar de tweede is in reparatie en beetje lui geweest.

Variatie in de melodieën zijn inderdaad wel fijner, misschien ooit en revamp.

Als ik dacht dat het een juno 60 was is het dus een compliment voor die logic plug-in.

Wellicht! Maar mezelf kennende laat ik het zo en ga ik weer verder met een ander project. :)

Het kan best leerzaam en bevredigend zijn een track "af" te maken!
Tenminste tot het niveau, dat je er zelf zo goed als tevreden mee bent.. 8)

Het kan best leerzaam en bevredigend zijn een track "af" te maken!
Tenminste tot het niveau, dat je er zelf zo goed als tevreden mee bent.. 8)

Helemaal mee eens. Ik sluit ook niet uit dat ik er niet mee verder ga. Maar, ik meldde het omdat dit meer
mijn ervaring is.. Je hebt gelijk dat iets helemaal af maken, ook voldoening geeft.

Misschien de leads wat anders doen?

lekkere sounds, maar inderdaad de leads kunnen beter. de eerste is vrij statisch, en de vibrato lead wel weer heel vibrerend zeg maar :D Ook vraag ik me af of de lead melodieen de beste zijn voor de track.

Ik heb het ook weleens, dan wil je een element er niet uit gooien of veranderen, dat lijkt weer een heel gedoe. zo heb ik eens uuuuren aan een kick gesleuteld, maar t werd m niet. toen toch overstag en vervolgens binnen 5 minuten wel een echt goeie opgenomen :eureka:

dus nog ff aan de slag ermee Arv ;)

lekkere bassynth. zeg. bouwt zich mooi op t nummer, subtiele ritmes. en dan... een lekkere beat, de leads gaan heel mooi samen met de basssynth, en de drums. leuke, kleine vondsten. zeer fijne sfeer. en mooie geluiden. sommige overgangen, vind ik iets minder, een rond 3:40 of zo. maar daarna is t weer een heerlikke sfeer. zal t nummer nogmaals beluisteren, wellicht werken de overgangen wél, zijn t mijn verwachtingen die dwars zitten.
maar erg lekker en fijn nummer.

Laatst gewijzigd:
Back