Ranger "Bord voor je kop"

rangerofficieel

Ingeburgerd
Dag forumgenoten,

Net een nieuwe track upgeload waarvan de beat wederom is gemaakt met de predator 2 vst, deze keer met een reffrein welke ik heb bewerkt met de autotalent plugin om een beetje het t-pain effect te krijgen.

Ik heb geprobeerd om de delivery iets aan te scherpen.

https://soundcloud.com/rangerofficieel/ranger-bord-voor-je-kop

Hopelijk vinden jullie het resultaat geslaagd. Feedback is altijd welkom.

Cheers!:baco:

Hmmz... Ja en nee.

Dat geautotune vind ik helemaal niks :) Maar dat vind ik bij alle andere rappers ook. Autotune kan bij zang prachtige effecten geven, maar bij raps... Waarom?! Maar dat is een kwestie van smaak, denk ik :)

De rijms vond ik in de vorige track virtuozer, plus daar stortte je echt je hart uit in een soort beklemmende tirade die echt heel veel kracht had. Deze track vertelt wat minder.

Achtergrondgeluid vind ik veel mooier dan de vorige track, al zou de track veel meer cachet krijgen als dat wat minder gewoon een beetje saaiig loopje zou zijn maar ook wat zou "vertellen". Ik weet niet of je dit meer een beetje als experimentje bedoelde of als well-rounded track, maar hij klinkt nog niet af zo, wat mij betreft.

Delivery is iets beter dan de vorige (afgezien van de t-pain stukjes), al vind ik persoonlijk nog steeds dat het veel te zacht is. Niet qua volume, hoewel de stem misschien een tikje harder zou mogen, maar hij mist nog wat mij betreft steeds die scherpte en die punchiness die ik echt zou verwachten, het knettert nog steeds niet, en dat mag het wat mij betreft meer doen met youw lyrics. Het geeft mij een beetje het gevoel dat ik ergens jeuk heb, en dat je dan krabt maar dat je het plekje net niet kunt vinden. Jouw lyrics moeten klinken alsof ze uit het hart komen, en daarom mag de vocal wat raspender, wat ruiger, wat scherper, wat knetterender, ietsje kwader en agressiever. Minder aai, meer prik. Hoe kan ik er nou de vinger opleggen... Heel gecharcheerd: Je ligt nou een beetje naast me in bed in mijn oor te fluisteren, je bent niet gefrustreerd en geëmotioneerd je hart aan het luchten :) Als je begrijpt wat ik bedoel. Nog een gevoel dat ik krijg: het klinkt alsof je expres zachter praat dan nodig, alsof je bang bent de buren wakker te maken :)

ik heb net geluisterd en vind die autotune precies wél goed.. Wat minder verstaanbaar, maar wel goed gedaan. Knappe schijf, heb er met plezier naar geluisterd.. Je stem lijkt wat op die van Schoppenheer.. ook lid van dit forum, maar al een heel tijdje niet meer gehoord of gezien. Prima plaat man. :)

Dank jullie wel voor de toffe reacties, ..de vorige track was idd persoonlijker, deze naar mijn idee iets meer hapklaar voor een grotere doelgroep. Haha geen laast van de buren, ik zal proberen om bij de volgende track nog iets rauwer uit de hoek te komen :okdan:

Voor deze track heb ik ook een clipje in elkaar gemonteerd; ook dat was een hele uitdaging, uitgerust met een Activeon CX actioncam. Geprobeerd om hier en daar wat mooie shots te maken.

Hou het goud!

Groetjes

Klinkt goed :okdan:
Die autotune is niet mijn smaak, suggestie: probeer eens een refrein vaker zelf in te zingen en dan elke keer een ander effect, zodat het meer een chant wordt

Back