Dr Who

jaxxon

\\\Rock Hard & Prosper///
Ik zit de hele dag al met het muziekje van Dr Who in mijn hoofd.
Kent iemand het nog? Ik weet eigenlijk ook niet meer uit welke tijd die serie komt maar ik heb het als kind in ieder geval wel veel gezien ergens in de jaren 80.

Iemand enig idee wie dat eigenlijk gemaakt heeft en waarmee?

Re: Dr Who

Origineel geplaatst door jaxxon
Ik zit de hele dag al met het muziekje van Dr Who in mijn hoofd.
Kent iemand het nog? Ik weet eigenlijk ook niet meer uit welke tijd die serie komt maar ik heb het als kind in ieder geval wel veel gezien ergens in de jaren 80.

Iemand enig idee wie dat eigenlijk gemaakt heeft en waarmee?

Ik in de jaren 70.

de jaren 80 was een soortvan remake dacht ik

volgens mij is dat nummer nog eerder gemaakt, in de jaren 60 ofzo....voordat de "echte" synthesizers geboren werden.....door iemand van de BBC radiophonic workshop...met oscillators en tape-recorders enzo....maar is vast genoeg over te vinden met google..ohja..de originele componist is vorig jaar overleden als ik me nie vergis

jaren 70, jezus, toen was ik nog niet eens geboren :engel:

Inderdaad maar eens gegoogled. Serie stamt uit 1963 en liep tot 1996 gelopen. Hiermee is het de langslopende sci-fi serie ooit.

De titeltrack is gecomponeerd door Ron Grainer en uitgevoerd door Delia Derbyshire.

.....door iemand van de BBC radiophonic workshop...met oscillators en tape-recorders enzo....
Ja zoiets heb ik ook gelezen

Origineel geplaatst door jaxxon
Inderdaad maar eens gegoogled. Serie stamt uit 1963 en liep tot 1996 gelopen. Hiermee is het de langslopende sci-fi serie ooit.

Cool, en sterker nog ze zijn weer nieuwe afleveringen aan het maken. Er zijn voor de soundtrack verschillende bekende electronische artiesten aangesproken om nummers voor de serie te maken.

In de TV-comedy "Dead Ringers" op de BBC zit een verborgen camera item waarin 1 van hun acteurs verkleed als Dr. Who normale mensen aanspreekt maar dan in sci-fi taal......errug leuk....hij loopt bijvoorbeeld met een "alien" een kledingzaak in om onopvallende kleding voor de "alien" te kopen....

maar dat terzijde...

Ik weet niet zeker of je "Doctorin' the Tardis" wil zeggen (was dat niet van Bomb The Bass ?)

Origineel geplaatst door THM
Ik weet niet zeker of je "Doctorin' the Tardis" wil zeggen (was dat niet van Bomb The Bass ?)

KLF toch ?

KLF toch ?

Klopt, maar ik kom hem ook wel eens tegen van the Timelords is dezelfde track...waarschijnlijk ook dus dezelfde mensen :)
Overigens zit in dat nummer ook een sample van een nummer van the Sweet(nog meer oude meuk :D ) Blockbuster.

Die tune van MTV kan ik me ook nog herrineren, was geloof ik voor een greatist hits programma ofzo...

The Tardis is overigens de naam van zijn tijdmachine, je weet wel die vliegende telefooncel/politiehokje. Gaf ook zo'n vaag schuivend geluid als hij dematerialiseerdde(?)

idd The Timelords (alias KLF) - dat wilde ik eigenlijk zeggen ;)

Die clip van The Timelords wordt ook nog gebruikt in een later clip van de KLF, welk nummer weet ik zo niet meer...
Overigens is de naam Timelords een direkte verwijzing naar Dr Who. Die is namelijk zelf een Timelord...
Goed weer ff genoeg generd;)

Origineel geplaatst door Backdrop
check ook eens de Dr. Who versie van Orbital.

o god ja... da's het enige nummer op het hele album dat enigszins okee is. in de categorie "waar de fuk ben je nou in hemelsnaam mee bezig?" presenteert orbital: the altogether.

gatverdamme wat een mank, scheel en terminaal ziek gedrocht van een album zeg :r

(the brown album en in-sides zijn natuurlijk wel meesterwerken!)

Back