Dr Who

Origineel geplaatst door cyan_circle
o god ja... da's het enige nummer op het hele album dat enigszins okee is. in de categorie "waar de fuk ben je nou in hemelsnaam mee bezig?" presenteert orbital: the altogether.

gatverdamme wat een mank, scheel en terminaal ziek gedrocht van een album zeg :r

(the brown album en in-sides zijn natuurlijk wel meesterwerken!)

[nog meer OT]
mijn idee.. Ik was zwaar teleurgesteld toen ik mijn alltogether cdtje thuis in de cd speler mepte..
Alltogether slaat in dit geval dus meer op "bij elkaar geraapte troep" Zelfs drWho op die CD haalt het niet bij de versie die ze live ten gehore brengen..
voor mij is In Sides de briljantste CD van ze. De rest (lees: erNA) is niet echt boeiend.. Jammer, maar waar..

..de nieuwe Orbital, Octane (filmmuziek CD) is wel weer redelijk te noemen, maar is echte filmmuziek en totaal niet te vergelijken met eerder werk van Orbital.. Het woordt SAAI doemt op in mijn gedachten..
[/OT]

Ja wel de live versie die is echt fantastisch.
Die begint met alleen een basnoot zodat je denkt waar de f**k gaat dit heen ?

om het ff helemaal ontzettend off topic te krijgen... de KLF hebben een overbekende manual geschreven waarin ze uitleggen hoe je een nummer 1 hit vanuit het niets kunt maken.... daarin staat ook waarom ze bijvoorbeeld die sample van the sweet hebben gebruikt.
de nummer 1 hebben ze gehaald met dat dr. who nummer. :okdan:

de KLF hebben een overbekende manual geschreven waarin ze uitleggen hoe je een nummer 1 hit vanuit het niets kunt maken

Geweldig :halleluja

Inderdaad staat hier beschreven wat veel "muziekanten" doen. Lekker cynisch :duivels:

Het origineel is van Delia Derbyshire, ja. Er is een site over haar... Ze zou gaan samenwerken met Sonic Boom van voorheen Spacemen 3 enzo, die haar uit de vergetelheid haalde, maar plotseling overleed ze...

Heeft iemand ooit die huiveringwekkende documentaire gezien waarin die twee van de KLF een millioen pond verbranden?

Origineel geplaatst door Imipolex
Heeft iemand ooit die huiveringwekkende documentaire gezien waarin die twee van de KLF een millioen pond verbranden?

Ja! wat een vaag gedoe was dat he? Ze hadden toch die pakketjes met geld aan de muur gespijkerd ofzo? Heel vaag dus allemaal. Ook die rare pers-cd-presentaties waren bizar. Naar een onbewoond eiland enzo. Dat trok me wel aan bij the KLF: lekker misterieus!

Arv

Origineel geplaatst door Arv
Ja! wat een vaag gedoe was dat he? Ze hadden toch die pakketjes met geld aan de muur gespijkerd ofzo? Heel vaag dus allemaal. Ook die rare pers-cd-presentaties waren bizar. Naar een onbewoond eiland enzo. Dat trok me wel aan bij the KLF: lekker misterieus!

Arv

Ja, dat was hun laatste kunstwerk: '200.000 pounds nailed to a board,' ofzoiets.
De as van dat verbrandde millioen wilden ze toen voor meer dan een millioen verkopen als kunstwerk, geloof ik.

Dus als ik het goed heb is KLF alias al dat andere een duo dat naast muziek zich ook bezig houdt met ander vage zooi. :)
Ik kan die clip nog herrineren van Justified and Ancient(volgens mij dan). Met zijn allen op een boot. Vooral die gitaristen met een monnikgewaad aan en dan stak uit de kap een hoorn ofzo.
Hebben ze trouwens nog dat as kunnen verkopen?

nog wat meer klf spul hier ... een beete mislukte aktie geloof ik, gezien het aantal irritante mobieltjes dat nog steeds aanwezig is. :D

laatste nieuws dat ik weet over ze is dat bill drummond heeft meegedaan op de nieuwe cd van the orb (alleen in japan verkrijgbaar geloof ik). ik heb die track van kazaa gehaald en het klonk helemaal klf... (beetje te zelfs :) )

Origineel geplaatst door jaxxon
Dus als ik het goed heb is KLF alias al dat andere een duo dat naast muziek zich ook bezig houdt met ander vage zooi. :)
Ik kan die clip nog herrineren van Justified and Ancient(volgens mij dan). Met zijn allen op een boot. Vooral die gitaristen met een monnikgewaad aan en dan stak uit de kap een hoorn ofzo.
Hebben ze trouwens nog dat as kunnen verkopen?

In de film lukte dat in ieder geval niet zo, ondanks dat ze een expert een certificaat lieten maken dat het ook echt inderdaad as van pond-biljetten was.

Origineel geplaatst door Imipolex
Het origineel is van Delia Derbyshire, ja. Er is een site over haar... Ze zou gaan samenwerken met Sonic Boom van voorheen Spacemen 3 enzo, die haar uit de vergetelheid haalde, maar plotseling overleed ze...

Volledig juist, maar plotseling was het niet...
Delia's site is uit de lucht, helaas, wegens finaciïle problemen van de server...

De synth, waarmee Delia een lange tijd werkte en waarschijnlijk ook de Dr Who melodie is gemaakt, is een EMS VCS1, niet een 3 of en 100.
zie:

http://www.nordsynth.zevv.nl/GDH/EMS-VCS1/DocumentationVCS1DepotElectronica.html

Wout

Gave foto's he, van die ouwe meuk.

Toch wel gaaf dat er musea zijn die dit soort dingen bewaren want het zou zonde zijn als het allemaal op de vuilnisbelt zou verdwijnen.

Back