SE - ATC-Xi blijft hangen

Steve2k

Ingeburgerd
Beste SF'ers..

Sinds een tijdje blijft mijn ATC-Xi (quad filter intern versie) ineens hangen in een loopje met op het display "A.t.c" & "|1.4". Deze tekst wisselt elke 2 seconden, en blijft continue doorgaan, en je hoort tevens eenzelfde hoorbare klik bij het wisselen, zoals je die hebt zoals je normaliter je door de patches draait.
Zodra je bv. een patch in wil dialen, dan schiet deze na ca. 2 seconden weer terug in de loop, en resetten de instellingen.
Zie bijgevoegde fotos.

De synth heb ik weggebracht naar een synth reparateur. Daar is ie helemaal van binnen nagelopen, maar helaas niets kunnen vinden wat het probleem zou kunnen veroorzaken.

Ik heb al allerlei forums afgezocht naar gebruikers met hetzelfde probleem, maar helaas helemaal niets over kunnen vinden.

Tevens heb ik al 2x een mail gestuurd met uitleg vh probleem naar studioelectronics@sbcglobal.net, maar krijg geen reactie...

Op de website http://www.studioelectronics.com/products/synths/atc-xi/ staan diverse OS upgrades maar niet voor de ATC-Xi versie...

Ik heb geen idee waar ik nu nog kan zoeken, dus hoop dat iemand wellicht wat helderheid over kan verschaffen :eureka:..

Alvast bedankt!

Attachments

• Schermafbeelding 2017-07-09 om 17.11.22.jpg
    Schermafbeelding 2017-07-09 om 17.11.22.jpg
    38,2 KB · Bekeken: 154
  • Schermafbeelding 2017-07-09 om 17.11.36.jpg
    Schermafbeelding 2017-07-09 om 17.11.36.jpg
    39 KB · Bekeken: 129
Bericht door een moderator:
discussie verplaatst naar subforum "Zelfbouw, reparatie en onderhoud"

Het lijkt een geheugen probleem de preset wordt geladen maar de inhoud klopt, dus wordt er wordt opnieuw geladen en het gevolg een loop. Daarnaast kan een toets zijn die blijft hangen, dat moet meetbaar zijn geweest door je synth reparateur. Hopelijk is het eenvoudig op te lossen.

Dank voor t meedenken Synclavier, klinkt inderdaad logisch, uitgaande van een geheugenprobleem. Toets die blijft hangen zou toch echt gezien moeten zijn door m'n synth reparateur inderdaad. Wellicht nog maar is wegbrengen naar iemand om 'm opnieuw door te meten...

ik herinner me een probleem met een xi dat bepaalde patches betrof (had met het filter te maken) maar die klik hoorde ik ook steeds dan. zit er een soort van relais in of zo?

toen bleek er een componentje niet goed gesoldeerd te zijn, dat zat los.

Back