MPC X besteld of ontvangen?

Wat ik nog wel mis van de oudere MPC'S is list edit, dat gebruikte ik toch meer dan ik dacht.
Met name voor drums programming was 't ideaal. Heb geen MPC X tho maar een live

Gebeden zijn gehoord. List edit is nu present! :)

..

Na het weekend vervalt de optie, dan stuur ik hem retour.

Ja ben ook benieuwd wat je er op dit moment van vindt (zie post hierboven :)). Maar ik vroeg me af of je hem uberhaupt nog hebt? Want de post die ik deels gequote heb daarin wil je hem kwijt terwijl je er erg lovend over was enkele dagen ervoor. Of had je er gewoon meerdere?

Ik heb hem namelijk zelf ook en ben het helemaal eens met de feedback die jij gaf. Touchscreen is echt heel fijn, fijne aan de mpc x vs de live is dat ook alles direct benaderbaar is ipv via shift alles (de live heeft toch echt veel shift of clicks nodig om bij eenzelfde instelling uit te komen). Die qlink draaiknoppen met oled display zijn echt goud. Dat was voor mij echt een usp tov de oudere mpcs (rennaissance bv) zeker nu icm al die opties die je ermee kan bedienen door 1 klik op de knop (naar pad , algemeen etc). ik wilde ook altijd een goede sampler hebben, en dan niet zo'n volca (gepriegel), 2e hands 808 (old school onhandig samplen voor de huidige standaard), sp sampler series (allemaal beperkingen) of elektron (ik heb niks met 8bit gele schermpjes..) ding, maar een serieuse logische sampler, met makkelijk samples editen (zonder pc!!!! Ik weiger dan alsnog een pc aan te moeten zetten), samples opslaan en wederom zonder tussenkomst pc direct gebruiken in je nummers.

Los van de CV outputs (echt heerlijk om zoveel cv te kunnen aansturen met 1 apparaat, in zowel gate/cv als het automaten hiervan). Veel midi (zodat al m'n synths/drums via dit app kunnen) en de outs allemaal los naar m'n mixer! top!

heb hem nog niet zolang, maar ben er wel erg blij nu als aanvulling op m'n synths/drum en eurorack.

Ik twijfel over om hem nu te kopen of later als die beter leverbaar is.. en of de prijs dan misschien gaat zakken. Hoe denken jullie daar over?

ondertussen levering verplaatst naar week 47 bij BAX, (besteld in april)...

Ja bizar. Heb al een boze mail gestuurd over deze manier van doen. Zowel Bax als Akai. Bax zou niet moeten accepteren dat een leverancier zo omspringt met levertijden en minimaal een onderbouwing geven wat er mis gaat. Nu schuiven ze de schuld naar Akai en spelen de onwetende, maar Bax heeft mijn geld en dus net zo goed verantwoordelijkheid. Ze hebben er geen enkel (financieel) belang bij dat er op tijd geleverd wordt, dat klopt niet. In veel winkels in de vs, als je pre-ordert, dan betaal je pas bij levering.

Het is puur een taktiek, Akai wist al lang dat ze in '2018' pas kunnen leveren, maar houden iedereen aan t lijntje en Bax speelt het spelletje mee.. Het kan nl niet zo zijn dat ze 7 (!) keer pech hebben dat iets is vertraagd (je krijgt überhaupt geen reden). Dat er 2, 3 x wat mis gaat in een productie dat kan ik begrijpen, maar 7x?? Het is geen boutique firm die voor het eerst produceren. Iedereen kan onderdelen en arbeid in een dbase zetten samen met de kopers en zo een inschatting maken en daar kan je heus 2, 3 x een fout in maken. Ook de software kan niet de bottleneck zijn, want die draait al op de live en ze zijn er bovendien niet vies van om een beta versie te lanceren.

Ik vraag trouwens me af of dat de reden was van de prijsstijging. Dat is nl de enige reden dat ik niet annuleer, want hij is nu veel duurder dan in april. En zo houdt ik het ook zelf in stand. Want hoezeer ook mijn frustratie, als dat betekent 500 euro meer betalen, dan ben ik ineens een stuk geduldiger...

Ik begrijp de druk en haast in de industrie maar wil vooral pleiten voor transparantie. Als Akai/Bax mij had aangeboden om te pre orderen voor levering eind 2017/begin 2018 met 500 euro korting en de boodschap dat alles nog vol in ontwikkeling is, dan had ik het gedaan (ik heb dat al eerder gedaan, wel bij een boutique firm) en had iedereen zijn zin gekregen zonder valse verwachting.
Hoe zien jullie dat?

het is idd omwille al deze redenen en de wrange nasmaak ervan (en een klein stemmetje dat zegt "heb je dat echt nodig?") dat ik wacht tot hij terug op de initiële prijs is om er 1 aan te schaffen
-en + het feit dat hij nog in Beta is-
ik zou het spelletje hard (mee) spelen, aangetekend schrijven en zeggen dat je voor elke (begonnen) week te laat (of vanaf datum schrijven) 100€ minder wil betalen, met verwijlinteresten

Beetje vreemd dat hij bij bax nog niet binnen is. Bij midiamsterdam staat ie namelijk op 1-2 weken. :?

Beetje vreemd dat hij bij bax nog niet binnen is. Bij midiamsterdam staat ie namelijk op 1-2 weken. :?

Kan je geen geld terugvragen? Ik weet niet precies hoeveel goedkoper hij was maar de mijne kwam gewoon uit de voorraad bij music store en Thomann had hem ook nog. Maar misschien heb ik nu wel meer betaald dan jullie voor m'n x :)

na 2 jaar geen electronische muziek begon het toch weer te kriebelen.
Vandaag de mpc x gehaald. Zo op voorraad voor 1950,-

Wat een apparaat.....bizar....wat een mogelijkheden.
Ben hier nog wel een tijdje zoet mee voordat ik door heb hoe het werkt.

na 2 jaar geen electronische muziek begon het toch weer te kriebelen.
Vandaag de mpc x gehaald. Zo op voorraad voor 1950,-

Wat een apparaat.....bizar....wat een mogelijkheden.
Ben hier nog wel een tijdje zoet mee voordat ik door heb hoe het werkt.

Veel plezier ermee ! Welkom terug :)

ik kijk er ook erg naar uit, maar wacht nog even totdat enkele onduidelijkheden/beta-foutjes eruit zijn
-lijkt wel de ideale MIDI/CV/audio hub
gezien AKAI's politiek om eea in prijs te verlagen na verloop van tijd...
dus voorlopig doe ik voort met MPC4000
hoe geraak jij aan 1950,- staat overal aan meer dan +2000 ?

MIDI Amsterdam lijkt 'm inmiddels ook op voorraad te hebben, als ik hun website mag geloven.

Bij BAX blijft het vooralsnog stil (ik wacht al 42 weken :Z)

Gewoon in de winkel....hier in Rotterdam.
Ze hadden er 2 op voorraad, voor een zeer nette prijs.

shit, veel meer betaald voor mijne, al heb ik hem dan ook langer.

Maarre zo te zien aan de prijs soundsupplies :P..

Hallo Heeft iemand de mpc x besteld bij Bax en al ontvangen ?
Ik wacht al een half jaar en kreeg vandaag weer een 3weken uitstel van levering !
Ben t beetje zat aan t worden, ik zou m deze week krijgen , is al de 5 x dat t uitgesteld word
Bij tonecontrol hebben ze m wel op vooraad
Ik hoor t graag van jullie?
Mvg mark

Nope, 17 maart besteld en net ook de mail gekregen dat het (uiteraard onder voorbehoud) week 50 wordt. De muziekwinkel hier in de stad heeft er ook nog 1 op voorraad, maar ik vertik het om de volle mep te betalen. Had 'm bij Bax met mooie korting dus ik wacht nog wel ff... Maar wel jammer.

Zou bax niet liever de mpc uitleveren aan klanten die 2200 betalen? Lijkt er nogal op dat bax net zolang door gaat met uitstellen tot dat klanten hun preorders met korting opzeggen, als ze aardig wat preorders hebben staan voor die "beloofde" prijs scheelt dat best wat geld.

Ik zou eens gaan informeren bij de importeur (of akai) hoe het nou zit met bax, krijgen ze echt als enige geen leveringen? Lijkt me sterk, ze zijn toch wel een van de grootste van de Benelux. Zou vreemd zijn als akai niet aan bax wil leveren.

Back