Softwarematige PG-300

Ik had hem nog zelf. Zie bijlage.

Attachments

• PG300EMU.zip
    379,9 KB · Bekeken: 86
ja ik had niet begrepen dat je een programma zocht die "PG300EMU" noemt.

ik dacht gewoon dat je een PG300 emulator zocht, vandaar mijn rare vraag dus, omdat ik jou reactie niet begreep.

Wat maakt die PG300EMU.zip zoveel beter dan die 2 andere?

Wat maakt die PG300EMU.zip zoveel beter dan die 2 andere?

Ik weet niet of deze beter is, maar de meeste parameters kun je meteen in 1 scherm overzichtelijk veranderen (zoals de PG300) en je hebt menu'tjes voor extra functies, chord memory, LFO, portamento. Het werkt snel. Er zit ook een Random functie in. Ik gebruikte deze altijd in XP, maar bij de grote computer switch ben ik de installatie files kwijt geraakt.

Ik had een beetje gehoopt dat deze editor ook in Vista x64 zou werken. Daarvoor moet je eerst MSVBVM50.dll downloaden (visual basic dll?) en in de zelfde map als de editor zetten. Dan opent ie wel in Vista, maar midi werkt nu niet. Helaasch. Iets met error rc = 2. Als ik dan de midi instellingen wil veranderen crash't de editor.

hmm eens aan een Vista expert vragen..

ikzelf zit op OSX dus aan mij heb je niets.
Heb je die andere (EZAlpha zeker?) geprobeerd?

hmm eens aan een Vista expert vragen..

ikzelf zit op OSX dus aan mij heb je niets.
Heb je die andere (EZAlpha zeker?) geprobeerd?

Ja, die werkt helaas niet in x64.

We zijn inmiddels zes jaren en tig operatingsystems verder. Welke software gebruiken jullie nu? Ik heb Ctrlr gedownload (http://ctrlr.org). Ziet er goed uit, maar het werkt niet. Ik kan geen patch / tone lezen en ik kan ook geen aanpassen. Wel kan ik met bepaalde instellingen op de synth next en previous patch selecteren.

De manual heeft het over het uitzetten van een aantal opties. Ik kom er niet uit.

M'n setup:

Computer MIDI-interface OUT -> Cirklon MIDI port 2 IN
Cirklon MIDI port 2 OUT - MKS50 MIDI in
MKS50 MIDI OUT -> Computer MIDI-interface IN

In Cirklon heb ik MIDI port configuration voor port 2 op THRU staan. MKS50 staat op MIDI Chanel 5. PC MIDI interface staat daarmee corresponderend.

Verder de settings voor
TX C.M. APR= OFF en ON
TX PATCH APR=OFF en ON
TX TONE APR=OFF en ON

(usermanual p. 51) en

MIDI excl in het patch menu (usermanual p. 21) geëxperimenteerd maar ik krijg het niet voor elkaar.

Any advice, wat doe ik niet goed?

Thanks, Jrn

Laatst gewijzigd:
Dank voor je tip! Leuk te lezen dat van de software PG's het nog goed gebruik gemaakt wordt. Hadden ze bij Roland in de jaren tachtig eigenlijk al moeten doen, maar ach het bedrijf had een slimme marketing, hoe verdien je twee keer aan een synthesizer...

Ik heb het inmiddels aan de praat. Het blijkt dat het alleen op MIDI channel 1 werkt. Precies zoals ik in gedachten heb. Via de Cirklon die tokkelt wat lekkere nootjes of chords en dan maar op de computer je patch fine-tunen!

Dus in het MIDI/TUNE menu moeten de volgende instellingen gemaakt worden:
MIDI CHANNEL= 1
MIDI OMNI = OFF
MIDI PROG.CG= ON
PCH ASG MODE= ON
TX C.M. APR = ON *
TX PATCH APR= ON *
TX TONE APR = ON *
MEM. PROTECT= OFF

De settings gemarkeerd met een * hierboven worden niet opgeslagen; als je de synth aanzet moet je deze settings van de OFF positie halen.

Het mooie aan de CTRLR applicatie is dat ie zowel OsX, Linux als Windows ontwikkeld is en dat ie ook als VST in je DAW geladen kan worden. Draait erg soepel!

Jrn

Back