Analog Rytm - Patterns aansturen met DAW

deathspell

Ouwe rot
Hallo allemaal,

Kan iemand me vertellen hoe ik patterns op mijn Analog Rytm kan starten, stoppen en vervolgens een nieuw pattern kan starten en stoppen vanuit Logic?

Ik bedoel dit... ik maak twee patterns op de AR die ik wil gebruiken in een een Logic-project. Hoe zorg ik ervoor dat ik in Logic een start-/stop-signaal naar de AR kan sturen, of een 'ga naar een ander pattern'-signaal? Ik weet dat ik alle sounds via midi kan triggeren en dus in Logic mijn drums kan programmeren, maar ik zou dat liever op de AR zelf doen - dat is wat intuïtiever. Maar hoe start en stop ik de patterns die ik op de AR maak dan vanuit Logic?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

PS Misschien staat het in de handleiding, maar ik kan het in ieder geval niet vinden. Dus een RTFM met pagina-aanduiding is ook welkom. :)

Geen idee of je van pattern kan wisselen met een program change (dat kan wel op de octatrack, monomachine en machinedrum) ..
dus dat is steekwoord 1 voor je manualleestocht... download de pdf en zoek op "Program change".

en dat starten en stoppen doe je met midiclock (keyword) en midi sync (keyword) en dan waarschijnlijk via de usb-midi verbinding (weer een keyword)

Logic midi sync Analog rythm (mooie google zoekterm)
logic Change pattern Analog Rythm (andere mooie google zoekterm)

Enjoy

Program changes werken idd en volgens mij is er ook een apart ander MIDI kanaal wat je aan kunt sturen met noten (MIDI channel #16 dacht ik standaard, met C2=A01, C#2=A02, etc.). Wel opletten op welke "pattern mode" je Rytm staat, want als 'ie op "sequential" staat dan wordt de program change waarschijnlijk te laat verwerkt(!) tenzij je 'em net vóór het einde van het pattern verstuurt.

Ik heb dat toestel niet, maar heb net even de manual bekeken...
Wow, wat een goed geschreven en uitgebreide handleiding zeg. Dat zie je nog maar zelden.
Je kan haast alles via midi aansturen (NRPN). Echter vind ik niet direct de standaard midi start-stop CC's. Toch zou ik die eerst proberen, voor start en stop wel degelijk (mss vinden ze die te logisch en als bekend beschouwd).
Zoek op www. midi controller numbers en specificaties.

Effe later ... je hebt geluk...
[EDIT]TRANSPORT RECEIVE will when active make Analog Rytm respond to system real time messages
like play, stop, continue and song position pointer.[/EDIT]Hier staan de commando's (hoofdstuk 13.5.1 MIDI SYNC).
Zoek die zeer eenvoudige commando's op en je bent er (Logic kan die zo verzenden).

Laatst gewijzigd:
Back