Invoerbelastingen, wanneer wel/niet?

Atlantis

Stalins' handlanger
Het één en ander is me niet helemaal duidelijk over wanneer je nou wel of geen invoerbelasting betaald op instrumenten die je van buiten de EU laat komen.

Hoeveel is die belasting eigenlijk? Ik heb een tijdje terug eens op wat sites berekeningen uitgevoerd, en daar leek het meestal op ongeveer één derde van de originele som aan extra belasting uit te komen.

Betaal ik ALTIJD extra tax als ik bv een synth uit de VS laat komen, of is er verschil tussen nieuwgoed en 2e hands?
( betaal je bij 2e hands import bv geen invoerbelasting, of minder, of hoe zit dat?)

Ik geef eens een praktisch voorbeeld:
Veel synths zijn na die 1/3-van-de-som-erbij berekening bij aankoop in de VS praktisch gelijk aan de kosten als ik het hier in Europa 2e hands zou vinden.
Nu ben ik echter op zoek naar een Electrix Mo-FX effectunit, en die gaan hier 2e hands gewoon nog voor 300 euro of meer weg, terwijl ik bij de userreviews op harmony-central.com zie dat de Amerikanen ze 2e hands voor rond de 100 tot 150 dollar verkopen. Dan loont het zelfs met 1/3 erbij nog om hem daar te kopen; ik kom dan omgerekend op ongeveer 160 euro uit. Nogal een verschil met de prijzen hier.

Dus....... Hoe zit dat nou? ( enne....shipping van de VS naar hier.....how about that?)

groetzzzz
Martin

het zit zo...

als je buiten de EU koopt betaal je op electronische aparaten in Nederland 19% taxes en in Belgie 21%.
Als je daar nog de verzendingskosten + verzekering bijtelt komt je dikwlijks snel aan de prijs die je in europa betaald ja,...

Maar door de lage prijs van de dollar kan je toch nog dikwijls een goeie koop doen.

Alsook is de 19% of 21% berekent op de verzekerde prijs ,of indien niet verzekert op de opgegeven prijs.
Je kan dus risceren om een lagere prijs op te geven om zo de taxes wat op te lichten maar als er dan iets fout loopt dan zit je weer met dat probleem.

ik denk dat dit alles correct is en dat je hier wat aanhebt

Back