Na lang overwegen nieuwe track geplaatst

Heb nog even geluisterd..

Ik hoor geen valse noten. Wel is in de orgelachtige pad waar het nummer mee begint en verder in de track terugkomt, een soort heel langzame vibrato te horen. De toonhoogte zweeft een beetje heen en weer en past naar mijn mening dan niet helemaal lekker bij de andere geluiden.

Maar misschien was dit de bedoeling.

Verder een apart sfeertje in deze track!

Welke rare dingetjes ben je tegengekomen dan?
Ook ten opzichte van de vorige versie?

Ik herinner me de vorige versie niet meer, maar het gaat over de achtergrondgeluiden die off-tune klinken, geen synths, maar samples.. je kunt ze proberen stretchen in de juiste toonaard, succes ! :)

Heb van deze track weer een aangepaste versie gemaakt (ik twijfel trouwens nog aan de titel tussen The shipman en The captain).
Deze keer heb ik de basisakkoorden wat zachter en ook strakker gezet (dmv quantize) en heb ik het 2e akkoord aangepast (vond ik passender klinken).
Ben wel benieuwd hier ook naar feedback.

Attachments

• The shipman (hoger tempo, minder delay etc) met intro drum (met Anne) - The captain.mp3
    5,6 MB · Bekeken: 78
Ik zou 'm "The Shipman" noemen :)

Coole track, alleen stoorde ik me nu aan het feit dat dat hoog, dof hoofdmelodietje teveel aanwezig is in je track. Je zou het nu en dan moeten weghalen, zodat de rest van je track tot uiting komt. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Succes ;)

Ben hier inmiddels ook weer mee bezig geweest.
En ik heb toch flink wat lead-achtige delen (hoofdmelodie) eruit gehaald.
Dit ook om het minder ééntonig etc te maken.

Attachments

• The shipman (hoger tempo, minder delay etc) met intro drum (met Anne) - The captain - minder lea.mp3
    5,6 MB · Bekeken: 81
Ik hoor nog wel wat dingetjes die ik misschien zelf anders zou doen..
Maar dat heb je waarschijnlijk ook bij mijn muziekjes..

Kijk uit dat je met al deze edits, niet het oorspronkelijke gevoel van je track verliest!
Dat wil mij nog weleens overkomen, zodra dit forum je overlaadt met adviezen... :-)

Ik hoor nog wel wat dingetjes die ik misschien zelf anders zou doen..
Maar dat heb je waarschijnlijk ook bij mijn muziekjes..

Kijk uit dat je met al deze edits, niet het oorspronkelijke gevoel van je track verliest!
Dat wil mij nog weleens overkomen, zodra dit forum je overlaadt met adviezen... :-)

Wat zou jij nog anders doen dan?
Ben ik wel benieuwd naar.

Het klopt inderdaad wel dat ik deze track al vaak heb ge-edit.
Daardoor kun je inderdaad het oorspronkelijke gevoel hiervan verliezen.
Maar om eerlijk te zijn vind ik juist dat deze track alleen maar beter begint te worden.

Wat zou jij nog anders doen dan?
Ben ik wel benieuwd naar.
Iets dat me nu opvalt:

Het tweede akkoord van de pad waarmee het nummer begint en zich verder herhaalt is een mineurakkoord.
Ik ben benieuwd of het beter klinkt als dit een majeurakkoord is..

Iets dat me nu opvalt:

Het tweede akkoord van de pad waarmee het nummer begint en zich verder herhaalt is een mineurakkoord.
Ik ben benieuwd of het beter klinkt als dit een majeurakkoord is..

Hihi dat was tot gisteravond nog een majeurakkoord.
Dit heb ik echter juist met een vriend van mij veranderd.
Wellicht kan ik dit wel weer gaan veranderen en in de oorspronkelijke uitvoering gaan terugbrengen.

Tja, misschien ook even de reactie van anderen afwachten?

Je hoeft niet na elke opmerking meteen aan het editen te gaan denk ik... :-)

Naar mijn gevoel passen de andere noten op deze plek beter bij een majeurakkoord.

Heb dan toch maar weer eens nieuwe versie geplaatst, waarvan het tempo iets hoger ligt (en waarvan ik ook nog het 2e akkoord weer heb veranderd).
Verder laat ik het hier ook even bij (er zijn namelijk inmiddels behoorlijk wat verschillende versies door mij geplaatst in dit topic).

Attachments

• The shipman (hoger tempo, minder delay etc) met intro drum - The captain - minder lead-2.mp3
    5,5 MB · Bekeken: 74
Laatst gewijzigd:
Back