Na lang overwegen nieuwe track geplaatst

Ja inderdaad best atonaal. Kan best werken.. in dit geval soms wel soms niet. En atonaal is alleen maar leuk als het bedoeld is (net als a*aal).
Als je echt wil leren over harmonie, luister en analyseer mensen die er ontzettend goed in zijn. Dat heeft meer zin dan theorie leren. Maak het je doel een vereenvoudigd Bach stuk te spelen voor het einde van 2018 en je gaat veel opsteken.

Ik hoor minimaal 3 verschillende toonaarden door elkaar die totaal niet met elkaar werken , dus vrij vals en onbruikbaar .
Ben weer aan het zeuren zeker ?

Ik hoor minimaal 3 verschillende toonaarden door elkaar die totaal niet met elkaar werken , dus vrij vals en onbruikbaar .
Ben weer aan het zeuren zeker ?

een beetje :D
in deze stijl mag je buiten de lijntjes kleuren, of het mooi is of niet, dat is meer een smaak kwestie en een subjectieve beleving van de stijl.

Voor iemand die zoekende is naar harmonie en een eigen stijl vind ik het een geslaagde poging en zeker een vooruitgang ten opzichte van eerdere stukken die gepost zijn. :okdan:

Ik ben overigens van mening dat het weinig nut dient om aan te geven dat je in staat bent om te horen of iets vals is of niet. Dat kunnen wel meer mensen, veel beter zou het zijn om dat wat richtlijnen te geven wat iemand ermee zou kunnen doen om het te verbeteren (opbouwende kritiek). 8)

een beetje :D
in deze stijl mag je buiten de lijntjes kleuren, of het mooi is of niet, dat is meer een smaak kwestie en een subjectieve beleving van de stijl.

Ik ben overigens van mening dat het weinig nut dient om aan te geven dat je in staat bent om te horen of iets vals is of niet. Dat kunnen wel meer mensen, veel beter zou het zijn om dat wat richtlijnen te geven wat iemand ermee zou kunnen doen om het te verbeteren (opbouwende kritiek). 8)
Dus in deze style mag je buiten de lijntjes kleuren , dat is totaal nieuw voor mij, na jaaaren studio ervaring nog nooit van gehoord.
Richtlijnen heb ik al gegeven op vorige nummers van Robi , dus ????

Dus in deze style mag je buiten de lijntjes kleuren , dat is totaal nieuw voor mij, na jaaaren studio ervaring nog nooit van gehoord.

:okdan: top dat je zoveel ervaring hebt, blij dat ik dan ook iets bij kan dragen aan het leerproces van ervaren mensen :)

Dank je wel dat je mij wil helpen aan mijn leerproces , amaai :gaap:

Heb bewust gekozen om gisteren niet te reageren.
Ben je negatieve en zeurderige gedrag nogal zat, Guan.
Verder hou ik het hier (voorlopig?) voor gezien, ook aangezien er hier onlangs nog iets anders is gebeurd wat ik zeer vervelend vond (met betrekking tot mij en dit topic).

Heb bewust gekozen om gisteren niet te reageren.
Ben je negatieve en zeurderige gedrag nogal zat, Guan.
Verder hou ik het hier (voorlopig?) voor gezien, ook aangezien er hier onlangs nog iets anders is gebeurd wat ik zeer vervelend vond (met betrekking tot mij en dit topic).
Hallo, ik ben niet de enige die de fouten hoort hé ! Komaan niet opgeven en verder doen .
Kritiek zowel positief als negatief moet je leren aanvaarden, ik krijg dit ook .

Zucht.. Soms doen internetfora me denken aan een donker kroegje met vergeelde vitrage, waar allemaal zeurende chagrijnige ouwe mannetjes aan de bar zitten.. :beard:

Ikzelf heb ook weleens vakantie genomen van 't Synthforum.. :-D

En ik zou me niet zo laten intimideren door (zogenaamde) professionals. Die zuchten en steunen onder het juk van hun opdrachtgevers.. En die beweren een achtergrond als muziekdocent te hebben, maar bij wie enig didactisch vermogen lijkt te ontbreken.. En waarvan we al een tijdje niet op dit forum hebben kunnen genieten van een nieuwe productie.. ;-)

'Vals' is een heel relatief begrijp. En het zou misschien helpen als u aangeeft hoe dit aangepast kan worden.
Dat is misschien wat behulpzamer dan slechts te constateren dat het niet verkoopbaar is..

Moest opeens hieraan denken.. :-)

latest

edit: oeps, de afbeelding is wel wat groot.. Weet ff niet hoe ik dat kan aanpassen..

Laatst gewijzigd:
Bohemen, eerst en vooral heb ik ook al nummers gecomponeerd voor uitgeverijen die het niet goed genoeg vonden , zelfs nummers waar ik dagenlang aan gewerkt had en dat is ook niet leuk, ik ben niet heilig.

Ik wil graag eens weten hoe bvb Robi tewerk gaat, welke : DAW, gebruikt hij, kant en klare samples, zelf ingespeeld enz...
Het is zo dat er velen als eerst met klanken bezig zijn en daarna moeten gaan nadenken of zoeken naar een juiste lead, versus akkoorden.

Ik werk eerst met : welk tempo, maak een akkoorden schema met een simpele pad of piano, dan een gepaste lead erop, als dit klopt , dan pas begin ik klanken te zoeken die er eventueel bijhoren, kan achteraf nog altijd veranderen .

Dus ik wil eens weten hoe een ander te werk gaat ?

Bohemen, eerst en vooral heb ik ook al nummers gecomponeerd voor uitgeverijen die het niet goed genoeg vonden , zelfs nummers waar ik dagenlang aan gewerkt had en dat is ook niet leuk, ik ben niet heilig.

De industrie kan hard zijn, maar dit is een forum waar niet allemaal muziekprofessionals actief zijn..

Maar ik bemoei me er ff niet meer mee, dit is niet mijn topic! Ik wacht af hoe het zich verder ontwikkelt.. :-)

Ik ga verder mijn verjaardag vieren.. :kroon:

:W

Ik vind het wel leuk dat je in tegenstelling tot anderen, al die versies laat staan, al is het moeilijk om de verschillen nog waar te nemen...

Wat me wel bij allemaal opvalt is dat partijen soms lijken ingespeeld zonder naar de rest te luisteren qua timing. Het duidelijkst hoor ik dat bij de stijve bas die totaal niet past bij de swingende drums. Ik vraag me af hoe je zoiets inspeelt.

Ook irriteert me (en daar heb ik bij eerdere tracks ook weleens op gewezen) dat de bas in de vierde maat iets raars doet waardoor het wringt. En dat wringen is niet spannend of zo.

Ik blijf het volgen. :okdan:

Terug naar de basics. Zet al die andere sporen uit. Zet de drumtrack aan en speel de bastrack opnieuw in. Zoiets. Die drums swingen behoorlijk, dus dat moet lukken.

Richtlijnen heb ik al gegeven op vorige nummers van Robi , dus ????

Hoezo "mag". Je mag in elke stijl buiten de lijntjes kleuren. Zoals jij ook behoorlijk wild buiten de lijntjes van de sociale conventies kleurt, zegmaar :P
Ik zie je je in elk topic beroepen op je contacten en jarenlange studio ervaring maar een geweldig testimonial over jezelf schrijven geeft je geen extra geloofwaardigheid imo.

Het intro vind ik prachtig. Ook dit doet me sterk ergens aan denken en ook nu weet ik niet waaraan. Dat licht getunede vind ik mooi. Ik hoor ook goeie stukken in je drums. Mischien kun je nog wat variatie aanbrengen in de melodie zo links en rechts. Ik heb overigens alleen versie 1 beluisterd. Ik zie pas nu dat er nog meer versies staan.

Back